Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197

Годината 1937-а

Pan.bg 10 ное 2011 | 22:29 views (2732) commentaries(0)
img През 1937 г. на нуждите на Въздушни войски са подготвени значителен брой кадри. Това са 40 офицери пилоти на бойни самолети и 38 офицери наблюдатели. Освен тях са подготвени до вземане на втори пилотски изпит и 76 офицери и подофицери, пилоти на учебни и учебно-тренировъчни самолети. В последен етап от подготовката си са и още 84 бойни пилоти, които предстои да влязат в строя през пролетта на 1938 г.
Българската авиация по това време е “подофицерска”. Съотношението на офицери към подофицери е 1:5, докато в развитите авиационни държави то се движи от 1:1 (Германия) до 2:1 (Франция).
Този факт тревожи някои командири по високите етажи на въздушни войски, но бъдещето ще покаже, че тревогите им са били неоснователни. Подготовката на авиационните кадри, завършили подофицерските школи, с нищо не отстъпва от тази на офицерите-авиатори от военното на Н.В. училище. Особено красноречив отговор, че летецът не се определя от пагона, а от таланта, ще бъде даден в надигащата се Втора световна война. И в RAF, и в Lufrwaffe, и във ВВС на Съветския съюз, и във Въздушните на Негово Величество войски фелдфебелите, подофицерите и сержантите ще бъдат в битките равни с капитаните, лейтенантите и поручиците.
Многото бъдещи самолети изискват и многоброен личен състав на Въздушни войски. По плановете за развитие на авиацията са нужни 390 новообучени полти и наблюдатели – 64 офицери-пилоти, 154 офицери-наблюдатели (4) и 172 подофицери-пилоти.

(3) Наблюдателите (щурманите) са били по правило офицери, защото се смята, че навигаторската работа изисква много по-висока степен на подготовка по математика, география, метеорология, радиотехника и ред други дисциплини, които не са застъпени достатъчно при подготовката на подофицерския състав. Докато летенето е нещо по-скоро генетично заложено в човека и няма особена връзка с неговото образование. Това е било валидно при авиацията от трийсетте и четирийсетте години, но не е валидно днес. – Бел. авт

Това налага ускорени темпове на обучение на пилоти и наблюдатели във Военното на Н.В. училище и на пилоти в Школата за запасни офицери.
Сериозно е положението и с останалите авиационни специалисти – бордни стрелци, бордни радиотелеграфисти, авиомеханици.
Кадрите за българските Въздушни войски се подготвят изключително у нас, във Военното училище в София (летище Враждебна), Аеропланното училище в Казанлък, по-късно в Изтребителната школа и в Школата за
сляпо летене. След време ще започне изпращането на подготовка в германия, Полша и Италия, но това е на по-късен етап. Там отиват вече подготвени летци, които смайват с подготовката си първоначално предубедените немци и италианци.
Годината 1937-а е Белязана с едно много важно събитие в историята на българските Въздушни войски – връчване на новите бойни знамена на частите, което е символичен акт на узаконяване на вече две години съществуващата българска военна авиация. Но преди да отидем на връчването на знамената, нека бегло погледнем в каква обстановка в страната става то, а и изобщо създаването на въздушни войски.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка