МАЛКО ДНИ И МНОГО ПРОБЛЕМИ ДО РЕГАТАТА „ИСТОРИЧЕСКИ МОРЕТА 2010”

Pan.bg 22 апр 2010 | 18:03 views (2105) commentaries(0)
img В. Димитров, сп. „Клуб ОКЕАН”


image

Последните дни бяха преломни в процеса на подготовката на варненския сегмент на регатата „Тол шипс – Исторически морета 2010”. Организатори, местни власти и представители на морския бизнес се опитаха да преодолеят изоставането, предизвикано от задържането на председателя на Общинския съвет на Варна Борислав Гуцанов – досегашен главен ръководител на подготовката за регатата и председател на инициативния й комитет. Във вторник на съвещание по инициатива на областния управител Данчо Симеонов и в сряда на първо заседание на новосформирано едноименно сдружение се обсъждаха проблемите на „Исторически морета 2010”. Те са и в трите най-важни сфери – организация, финансиране, изоставане.
Очаква се в събота премиерът Бойко Борисов да потвърди приема ли предложението да бъде почетен председател на инициативния комитет и патрон на регатата. Отсъстващият от града варненски кмет Кирил Йорданов по принцип е приел да замени Гуцанов като председател на инициативния комитет. В процес на регистрация е сдружение, което има за цел като юридическо лице да подписва договори, да акумулира и разходва средства и конкретно ръководи дейностите по регатата. В него влизат к.д.п. Тома Томов, к.д.п. Веселин Генов, к.д.п. Александър Калчев, Лъчезар Братоев, Данаил Папазов, инж. Ангел Анегностиев и Даниела Стойнова. На заседанието си сдружението разпредели функционалните си области, оцени изпълнението на оперативния план за подготовката на регатата и определи за неин комендант к.д.п. Евгени Игнатов – началник на Морска гара Варна.
В оставащия по-малко от месец трябва да се ремонтира, адаптира и създаде цялата инфраструктура в и около пристанището, необходима за събитието – подходи, паркинги за 1000 места, пешеходни зони, офиси, обслужващи помещения и съоръжения. Очаква си правителството да освободи от такси и режийни разходи участващите в регатата кораби. Междувременно техният брой нарасна до 24, като и представените държави се увеличиха с още една – Турция, като общият им брой достигна 17. Готов е планът за заставането на корабите в пристанището. Пред Морска гара ще бъдат „Калиакра”, „Мир”, „Alexander von Humboldt” и „Astrid”.




По разчети на организаторите цялостно регатата изисква ресурс от над 200 000 лева, като 33 000 лева вече са похарчени. Обещаваните по принцип средства от варненския общински съвет още не са обвързани с конкретно негово гласувано решение. Фирма „Кейс” – нает изпълнител на основните дейности и инфраструктурата, има очаквания за 30 000 лева от М-тел, също за сега необвързани с договор. Морските фирми проявяват интерес към събитието, но поради кризата нивата на тяхното участие очевидно ще са ниски. До сега не е подписан нито един договор за реклама. По договор от май 2006 година с STI (Международната организация на учебните ветроходни кораби) Община Варна е страната в него, която трябва да изпълни и финансира ангажиментите си по регатата. Финансово още не е осигурено и участието на „Калиакра” в нея. Надеждата е да се наберат 74 000 лева за 25 обучаеми на борда й в продължение на 37 дни. Дано се намерят желаещи да се включат в едно неповторимо плаване под ветрила в най-важното събитие за морска България. Всъщност цялостното организиране и участие в регатата „Исторически морета 2010” ще покаже дали и доколко тя наистина е морска.



image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка