Ердоган започна строежа на обходния канал на Босфора! Под въпрос е Конвенцията от Монтрьо /СНИМКИ, КАРТА/

Pan.bg 27 юни 2020 | 17:40 views (2068) commentaries(6)
img
pan.bg


Реджеп Тайип Ердоган пристъпи към реализация на дълго планирания проект за изграждане на нов канал, който ще свързва Мраморно и Черно морета.

За да разтовари най-натоварения и най-търсен морски канал на планетата Босфора, турският президент обяви търг за изграждането на нов канал, алтернативен на Босфора.

image

Но вътре в турската държава хората бяха разделени, някои "за" изграждането на канала, други за разширяване на търговските възможности и подобряване на екологичната обстановка на Босфорския канал. Но има и противници, които вярват, че изграждането на нов канал ще разруши вековната история на Истанбул и ще унищожи природните води на града, а паричните инвестиции - около 12 милиарда долара, могат да бъдат изразходвани за икономиката на страната.

image

Самият Ердоган разбира, че проектът е грандиозен и малко луд, но много необходим. Днес Босфорът е един от най-натоварените морски търговски пътища и екологичното му състояние само се влошава.

Мнението на еколози и други експерти беше разделено. Босфорът е претоварен с кораби, а злополуките стават все по-чести, а опасните товари на корабите минават близо до градовете, затова заради безопасността и околната среда, Босфорът се нуждае от алтернатива.

image

Местните еколози смятат, че когато двете морета се свържат с различни води, цялата структура на природните води в Истанбул може да се промени.

Русия от своя страна е обезпокоена от изграждането на нов канал, по въпроса за действието на Конвенцията от Монтрьо (по въпроса за ограничаване на престоя на военни кораби, които не са от Черноморския военен флот).

Източник: zen.yandex.ru Снимка: cdn1.img.inosmi.ru

Превод и редакция: pan.бг




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 6

  1. #1
    Конвенцията 28 юни 2020, 01:34
     
    3
     
    1

    е за Проливите, не само за Босфора...

  2. #2
    Да не се офлянкват 28 юни 2020, 11:47
     
    5
     
    0

    България и Гърция не бива да се офлянкват,а да построят скарастна жп и автомагистрална връзка Солен- Лом. Това е най-късата сухопъна връзка на Егейско море с р. Дунав и ще отнеме по-голямата част от трафика на стоки през Проливите.

  3. #3
    САМО НАПРЕД 28 юни 2020, 14:11
     
    3
     
    3

    Отговор на коментар: #2

    ИДЕЯТА Е ДОБРА, БАЙ ГАНЬО И$КАШ€ МНОГО СОЛУН$КАТА МИТНИЦА....,
    б.б. МОЖ€ БИ $ЪЩО!?

  4. #4
    THUNDER 28 юни 2020, 15:30
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #2

    Още преди две години Боце го разправяше това, но нищо не е направено по въпроса.

    Лошото е че искат да ползват наличната жп инфраструктура, което определено не скоростна. Една от ново ремонтираните отсечки , стрелките и каквито там съоръжения имат по трасето не били ремонтирани и се налагало влаковете да намаляват скоростта преди всяко съображение някъде към 40 км..

    От друга страна жп. прелезите не били също ремонтирани нямало ,видео наблюдение и влаковете трябвало да минават с ниска скорост, да не стане инцидент.

    Отделно където имало цигански гета , мангалите изкачали на релсите целели влака с камъни, слагали бетонни колове, сваляли болтове по железният път. Там трябвало да минават много бавно.

    Това от разказ на един познат локомотивен машинист.

    И на тоя фон оня ден Китай пусна влак със 600 км в ч..




  5. #5
    THUNDER 28 юни 2020, 15:32
     
    2
     
    0

    https://www.vbox7.com/,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,play:3d42c85bc6

  6. #6
    Със или без 28 юни 2020, 15:41
     
    2
     
    0

    Автомагистралата напредва тъй или иначе. Просто трябва да се пробие тунел под Петрохан и да се докара до Лом. ЖП линията трябва да се удвои, а мнгасарите лесно могат да бъдат разгонени като мухи,ако се прецени ,че това е печеливш проект. Доскоро гърците предпочитаха коридора през бивша Югославия,но сега границите са много,Македония и Сърбия близките 20 години няма да влязат в ЕС,ако съюзът междувременно не се разпадне. Със или без ЕС този коридор ще е от полза на Гърция и България и ще е противовес на Турция.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка