Учението Бриз 2021 - Епизод 3 „Спасяване на хора на море и ликвидиране на нефтен разлив“ (ГОЛЯМА ДИНАМИЧНА ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 17 юли 2021 | 12:29 views (4063) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg

На борда на кораб, изигран от моторен катер 221 „Г. С. Раковски“, възниква пожар на борда. Екипажът докладва, че предприема марки и засега няма нужда от помощ. Информацията е подадена към Съвместния координационен център за морско и въздушно спасяване. По разпореждане на Дирекция „Аварийно-спасителна дейност“ се привеждат в готовност средства за аварийно-спасителни действия за помощ на горящ кораб и се подготвят средствата на Европейската агенция за морска безопасност за Черноморската зона. Капитанът на кораба докладва, че пожарът се е разраснал и е извън контрол, а колективните спасителни средства са извън строя. Към Регионален център 112 постъпва информация, че част от екипажа скача в морето в търсене на спасение и има наличие на петролен разлив. Задействан е Координационният център за морско и авиационно спасяване. Стартирана е операция за търсене и спасяване в отговорния район на България в Черно море. Отметката на кораба изчезва от радарните екрани. След координация с всички налични средства за наблюдение на морската зона е потвърдено, че корабът е потънал. Бързоходните спасителни средства в пристанище Варна се снемат и отправят към точката на потъване на кораба. Към мястото на инцидента се отправят катери на ГД ПБЗН, Пилотска станция „Варна-П“, спасителен катер на БЧК и доброволческата организация „Булсар“.

Съвместния координационен център за морско и въздушно спасяване извършва оценка на риска от потъването на кораба и констатира наличието на голям петролен разлив. Уведомена е Европейската агенция за морска безопасност (EMSA), която активира своите кораби в Черноморския регион. В района на разлива пристигат танкерите-нефтосъбирачи Galaxy Eco, менажиран от „Космос шипинг“ и базиран във Варна; и Amalthia, менажиран от Petroleum management shipping и базиран в Констанца (Румъния). Към тях е придадена и несамоходна баржа за събиране на нефтени продукти.

Танкер Galaxy Eco, заедно с влекач от БМФ, бяха разгънали бонови заграждения с дължина 250 m, които загражда замърсената с нефтопродукти вода, която се изпомпва на борда на кораба. За определяне на размерите на замърсяването се използва дрон с ИЧ камера.


РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >


Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Учението Бриз 2021 - Епизод 3 „Спасяване на хора на море и ликвидиране на нефтен разлив“ (ГОЛЯМА ДИНАМИЧНА ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/16 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка