Поликарпов По-2 в българските ВВС

Pan.bg 18 мар 2012 | 00:42 views (6839) commentaries(0)
img Страна производител Съветски съюз
Първа доставка 1952 г.
Разпереност, m:
- горно крило 11,40
- долно крило 10,60
Дължина, m 8,17
Носеща площ, m2 33,21
Маса празен, kg 635
Стартова маса, kg 890
Максимална скорост, km/h 150
Крейсерска скорост, km/h 110-120
Скорост на кацане, km/h 65
Таван, m 3820
Далечина на полета, km 400

Допълнителна информация: Многоцелев едномоторен биплан с дървена конструкция. Колесникът е неприбириаем, с амортизация от гумени въжета. В нормален вариант самолетът е с две открити кабини една зад друга. В санитарен вариант има открита пилотска кабина и закрита кабина за болен и медицинско лице. Двигател М-11/М-11К, 5-цилиндров, звездообразен, с въздушно охлаждане. Максимална мощност 73,5-88,2 kW/100-120 hp. Има минимална скорост около 70 um/h, затова няма спирачки на колелата. Опашната подпора е с пета и играе ролята на спирачка при отпускане на опашката. В България самолетът По-2 е използван като учебен във Военновъздушното училище, селскостопански, санитарен и за моторен влек на безмоторни самолети в аероклубовете. Санитарният вариант е тип “лимузина” със закрита кабина за пациент и медицинско лице. Има по-голяма стартова маса (1050 kg) и по-голяма далечина на полета (500 km). Много устойчив във въздуха и лек за пилотиране самолет. През периода от 1928 до 1950 г. са произведени около 33 000 самолета от различните модификации.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка