Горещи новини
- В Пентагона увериха, че американските военни кораби ще продължат да навлизат в Черно море
- Американските военноморски сили търсят алтернатива на GPS
- ПАТРИОТИЗЪМ: НАМЕРИХА ПАМЕТНАТА ПЛОЧА НА ЛЕТЕЦА ЕВГЕНИ МЛАДЕНОВ, ЗАГИНАЛ С МИГ-21
- /СНИМКА/: Американски сенатор поздрави ВВС САЩ със снимка на руския Су-34
- Турският лидер обсъди с генералния секретар на НАТО Русия и Украйна, и другите горещи точки
- В САЩ не изключиха увеличаване на броя на своите военни в Украйна
- Зеленски заяви, че е обсъдил с Макрон членството на Украйна в ЕС и НАТО
- /ВИДЕО/: Каква е разликата между десанта на САЩ и въздушно-десантните сили на Русия
- Видео: Изпитание на противопожарната система на самолета-амфибия AG600
- /СНИМКИ/: Полетите на първата руска летяща кола "Циклокар" ще започнат през 2022 година
Уолкър “Бъд” Меурин следва инженерство и започва службата си във ВВС на армията на САЩ през септември 1941, три месеца преди нападението на Пърл Хабър.
Първото му назначение е в изтребителна група във Великобритания, като първият свален от него самолет е неговия собствен. По време на тренировъчен полет той се доближава твърде близо до ескортирания от него бомбардировач В-24, закача витлото на един от двигателите му и трябва да скочи с парашут. Месец по-късно през август 1943 г. възстановява честа си като сваля със своя P-47 Thunderbolt първите два немски изтребители. През октомври тов става въздушен ас, което означава, че е отбелязал пет победи във въздуха. До края на годината броят на свалените от него самолети нараства на десет, като така той става първият “двоен ас” на Европейския театър на военни действия. Три от тях са свалени по време на “свободен лов”.
През март 1944 година трябва да скочи с парашут от тежко повредения си изтребител, като френската съпротива оказва помощ и го прехвърля във Великобритания. Преместен е във Филипините, като до края на войната броя на свалените от него самолети нараства до двадесет. Този брой достига до 24 по време на участието му в Корейската война.
До последно лети на леки самолети и получава много писма от влюбени в авиацията хора. В интервю пред списанието на ВВС “Airman” през 2003 г. Уолкър “Бъд” Меурин споделя, че когато постъпва във ВВС си е мислил, че само дори възможността да срещне истински въздушн ас би го направил щастлив.
loading...
Други публикации
Напиши коментар