Горещи новини
- Президентът на Иран: Това е отговор на вашето зло
- Руската РЛС "Резонанс-Н" ще застъпи на бойно дежурство на Нова земя не по-късно от юни /СНИМКИ/
- 31 години от първия полет на прототипа на Су-34
- /ВИДЕО/: Край бреговете на Луизиана се преобърна самоподемен плавателен съд
- China Central Longhao Airlines e поръчала пет карго самолета B767-300F
- Министърът на отбраната Красимир Каракачанов: Армията ще продължи да бъде в сърцето ми
- Бивш съветник на министъра на отбраната на САЩ предупреди Байдън за опасността при война с Русия
- ТЪЖНА ВЕСТ: НАПУСНА НИ ПОЛКОВНИК НИКОЛАЙ ЛИЧЕВ
- Пашинян заяви, че основата за сигурността на Армения е военен съюз с Русия
- Американски анализатор прогнозира големи загуби на хора във война с "най-голямата ядрена сила" - Русия
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Тридесет и един тонният катер "Ракета" е построен в Петербург в завода „Або" през 1874 г. Mеталният му корпус е със следните главни размери: дължина 16,77 м, широчина 2,72 м и височина 1,81 м. Парната му машина с мощност 40 к. с. задвижва един винт и му придава ско¬рост 8 възла срещу течението и 10 възла по течението на реката. При пълен ход разходва 100 кг въглища на час, при пълен запас - 2000 кг. Товароподемността на катера е 8 тона, като можел да пренася 60 вой¬ници и 10 офицери с въоръжението им.
Катерът участвува в Освободителната война на река Дунав, като е използуван за поставяне на минни заграждения и за транспортна дейност. До 1 август 1879 г., т. е. до предаването му на България, е в състава на руската Дунавска окупационна флотилия.
През 1881 г. му правят луксозна мебелировка за обслужване на княза, която струвала порядъчната за онова време сума от 7470 лв.
Катерът участвувал в Сръбско-българската война. През 1887 г. е преименуван "Войвода".
През 1912 г., прехвърлен във Варна, той е съединен с корпуса на катера „Амалия", за да бъде построен оригинален сал - катамаран. С него е извършено първото минно заграждане в историята на българския Черноморски флот. След Първата световна война катерът служи още дълги години на военния флот.
loading...
Други публикации
Напиши коментар