За девет месеца – двойно повече кандидати за войници

Pan.bg 09 дек 2019 | 11:56 views (396) commentaries(0)
img Източник:"Armymedia.bg'';Автор Венцислав Жеков

2019 г. беше годината на оптимизъм за бъдещето на армията ни

Информационната кампания на Министерството на отбраната „Бъди войник“ приключи за тази година, но през следващата предстои, вероятно под различна форма, инициативата да бъде подновена. Това каза военният министър Красимир Каракачанов във Велико Търново по време на поредната и последна за годината кампания. Старата столица отбеляза своеобразен връх в градацията на различните дейности и увенча усилията на ръководството на Министерството на отбраната.

Кампанията „Бъди войник“ стартира с на пръв поглед твърде претенциозните цели – да привлича вниманието на младите хора към военната професия. Предвид условията на трудовия пазар в страната ни военната професия наистина е атрактивна, но сякаш хората отвикнаха да виждат армията и да мислят за нея. Именно това бяха акцентите, които си поставяха различни командири от видовете въоръжени сили – да направят така, щото армията да бъде видима. Това подчерта и министър Каракачанов в мероприятията от „Бъди войник“, на които успяваше да присъства.
Предвид промените, които настъпиха през годините, когато армията от наборна стана професионална, тя сякаш се затвори. В много гарнизони, където преди е имало военни поделения, в резултат на реформите някои от тях бяха затворени. Сега с тази информационна кампания армията отново се появи там, където е липсвала през годините.
И резултатите не закъсняха, оказа се, че данните за първите девет месеца от 2019 г. сочат почти двойно увеличение на кандидатствалите за кадрови войници спрямо първите същия период на предходната 2018 г. Това само по себе си е успех, защото показва реални рeзултати, които практически оправдават вложените средства, а и усилия в рамките на националната кампания.

image

След първите прояви в началото на годината се бяха записали само двама кандидати за войници. Това обаче не обезсърчи нито организаторите, нито участниците в кампанията и днес, когато правим анализ на извършеното и постигнатото, нещата изглеждат така – двойно увеличение на кандидати за кадрови войници.
Не бива да се забравя участието на представители на различните видове въоръжени сили, специалните, сили, военна полиция, военните училища, Централното военно окръжие и военните окръжия по места, Националната гвардейска част, военните оркестри, представители на различни военни формирования – всички те бяха част от „Бъди войник“. И заради това тази кампания




успя и постигна целите си, защото всички вложиха от себе си всичко, на което са способни.
Почти всички по-големи български градове бяха домакини на националната информационна кампания, общините съдействаха активно, за да се постигне общата цел. Театри отваряха вратите си за концертите на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили, а гражданите първоначално малко плахо, а след това все по-масово проявяваха интерес към различните прояви. Всички звезди на ансамбъла зарадваха българите от различни населени места и им вдъхнаха надежда за бъдещето на армията ни.
Акцентите на кампанията бяха само няколко, но пък фокусираха вниманието на най-възловите точки за размисъл и за професионална реализация. Всяка проява започваше със статичен или динамичен показ на техника в зависимост от района, вида въоръжени сили, който доминира, и общата организация. В същото време се провеждаше и борса за запознаване на гражданството с възможностите за работа в армията и накрая завършваше с концерт. Много генерали, офицери, сержанти и войници, а и цивилни служители вложиха енергията си и личния си ентусиазъм в кампанията „Бъди войник“ и така тя увенча усилията им с резултати, които могат да бъдат отчетени като категорично постигната цел.

image

Младите хора избраха своя път в живота

Мнозина млади хора все по-често избират да учат в чужбина. Една немалка част от тях след това остава да се реализира на трудовия пазар в страните, където е получила образованието си. Така България губи ценни млади кадри. Мнозина младежи пък направо избират да работят в чужбина. Военната професия, с всичките си специфики, но и с всичките си позитиви, се оказва една твърде добра алтернатива за млади хора, които могат да получават прилично заплащане срещу труда си, без да се налага да си продават уменията извън своята родина.
Работата в армията е сигурна, достойна и перспективна. Това показват и анкетите, направени най-вече от военните медии вестник „Българска армия“ и Военният телевизионен канал, които отразяваха всички мероприятия по кампанията „Бъди войник“ в цялата страна.
Почти навсякъде младите хора проявяваха интерес към армията, не само защото е интересно и има много атракции, но и защото една немалка част от тях имаха необходимостта да потърсят своя личен път в живота си. Особено в региони, където възможностите за професионална реализация не са особено много, армията предлага една напълно отговаряща на съвременните изисквания за достоен живот професия. Това е и причината, поради която много млади хора избраха именно това поприще.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка