Безпилотният летателен апарат 5GAT

Pan.bg 20 яну 2020 | 14:50 views (536) commentaries(0)
img
pan.bg
Малката калифорнийска компания Sierra Technical Services, Inc. (STS, основана през 2006 г. от бивши инженери от небезизвестното подразделение Skunk Works на корпорацията Lockheed Martin), на 10 януари 2020 г. обяви началото на наземните тестове на първия образец-демонстратор на БЛА 5th Generation Aerial Target (5GAT). Този апарат е разработен от STS съгласно договор с Министерството на отбраната на САЩ на стойност 15,9 милиона долара сключен през март 2017 г. за създаване и летателни изпитания на демонстратор на евтина безпилотна въздушна мищена за многократно използване, която да имитира чуждестранните изтребители от пето поколение - преди всичко руските Су-57 (T- 50) и китайските J-20. Самият проект на БЛА 5GAT се разработва от компанията от 2008 г. Полетът на първия прототип е планиран за първото тримесечие на 2020 г. Като цяло договорът предвижда производството на два летателни прототипа. ВВС на САЩ планират да разгледат предложението 5GAT като част от своята програма за перспективни въздушни мишени Next Generation Aerial Target (NGAT). Обаче STS възнамерява да предложи този БЛА и като сравнително евтин боен безпилотен апарат за съвместни операции с пилотираните изтребители в рамките на така наречената концепция Loyal wingman, отработвана от ВВС на САЩ. По-конкретно, от STS казват, че устройството им ще бъде много по-евтино от основния настоящ кандидат за ролята на Loyal wingman по програмата Skyborg - БЛА Kratos XQ-58A, който започна летателни тестове през март 2019 г. Освен това STS е подизпълнител за разработването и доставката на редица компоненти на XQ-58А. Цената на сериен боен БЛА по концепцията Loyal wingman, базиран на 5GAT, е обявена от STS на 10 млн. долара. Конструктивната особеност на БЛА 5GAT е широкото използване на части, компоненти и системи от стари изведени от експлоатация самолети или на такива, на които им предстои да бъдат изведени от експлоатация - предимно Northtrop T-38 и F -5, както и Boeing F / A-18A / B (механизмите на крилото са взети от последния). Апаратът е оборудван с два двигателя General Electric J85, взети от самолета Т-38 и осигуряващи на БЛА свръхзвукова скорост. Теглото при излитане на БЛА 5GAT е повече от 4,4 t, дължината - 12,2 m, размахът на крилата - 7,3 m, а таванът - до 45000 фута (13,8 km).




Продължителността на полета е 1,5 h при скорост около 0,95 М. Излитането и кацането стават от летище. Апаратът е способен да носи въоръжение или специално оборудване на външно окачване.
Л. Дойчинов
По информация на https://bmpd.livejournal.com
Снимка: Sierra Technical Services
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker