Дронове за еднократна употреба

Pan.bg 15 фев 2020 | 15:12 views (331) commentaries(0)
img
pan.bg
САЩ ще използват дронове от... шперплат, за да доставят боеприпаси на войските. Преди две години по време на военно изложение във Вашингтон беше представена концепцията за безпилотния летателен апарат TACAD, или Tactical Air Delivery. Идеята е да се използват БЛА, изработени от евтини материали за еднократна употреба, за да доставят логистично оборудване на големи разстояния. Корпусът на американската морска пехота и агенция DARPA стартираха изследователската програма TACAD (Tactical Air Delivery), която има за цел да създаде въздушно превозно средство за доставка на логистика с минимален риск. Водещият изпълнител е компанията Logistic Gliders Inc. (LGI) със седалище в Диксън, Калифорния. Наскоро компанията завърши успешна серия за полетни тестове с морската пехота на САЩ. LGI предлага два различни типа апарати: LG-1K, който може да носи около 300 kg, и по-големият LG-2K, който може да вземе на борда повече от 700 kg. И двата проекта предлагат изграждането на безмоторни летателни апарати по нормалната аеродинамична схема. За да се намалят производствените разходи, повечето части са изработени от шперплат. За същата цел планерът е с доста груби контури. Основната част на фюзелажа е дадена на товарното отделение, а минималните необходимите средства за управление са разположени в опашката. БЛА LG-1K е с дължина 3,2 m с размах на крилата 7,1 m. От своя страна дължината на БЛА LG-2K е около 4 m, а размахът на крилата - 8,4 m, далечината на полета - около 110 km при крейсерска скорост от порядъка на 280 km/h. Тези БЛА могат да бъдат запускани или от хеликоптер, или да бъдат десантирани от военнотранспортни самолети. След това те разтворят крилата си и продължават да летят в два режима: или автономно, или с помощта на канал за радиоуправление. За доставката на товарите до местоназначението им е отговорна една доста проста система за управление, базирана на достъпми компоненти. Тя включва сателитна навигация и автопилот, който управлява елероните и опашните кормила. Има и дистанционно управление, което позволява на оператора да води апарата. Телеметрията и видеото от носовата камера се предават на пулта за дистанционно управление. При БЛА, разработени от Logistic Gliders Inc. кацането се извършва по два начина (в зависимост от местоположението на площадката за кацане). Те могат да кацнат "по корем" или да




се спуснат с парашут, а материалът на корпуса малко ще омекоти удара. Твърди се, че LG-1K и LG-2K имат редица важни предимства. Те са прости и евтини за производство, а също така напълно се справят със задачите си. Планерите са съвместими с няколко превозвача и могат да транспортират различни товари, които съответстват на ограниченията на товарния отсек. Те също така показват сравнително високи полетни характеристики и представляват изключително трудна цел за противовъздушната отбрана на противника. Използването на БЛА от този тип ще реши няколко проблема. Първо, такива апарати ще бъдат много евтини за производство. Цената на апарата според различни оценки може да варира от 1500 до 3000 долара (според други източници - до 11000 долара). Второ, след кацане и разтоварване това устройство може лесно да бъде захвърлено. Не е необходимо връщането на БЛА на летището за излитане и повторната му употреба.
Л. Дойчинов
По информация от https://www.gazeta.ru/army
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker