Компанията Iveco представи бронираната машина MTV

Pan.bg 26 фев 2021 | 22:46 views (771) commentaries(11)
img
pan.bg
По време на Международния салон IDEX 2021, който започна на 21 февруари и завърши вчераа 25.02 в Абу Даби (ОАЕ), компанията Iveco Defense Vehicles за първи път представи публично новия среден тактически автомобил MTV (Medium Tactical Vehicle). Този интегрално брониран автомобил е създаден като част от програмата Future Infantry Mobility Vehicle в интерес на въоръжените сили на Кралство Нидерландия. Разбира се, машината е предназначена и за други потенциални клиенти. MTV съчетава висока тактическа мобилност, маневреност и високо ниво на защита на екипажа и десанта с относително висок полезен товар. Машината се отличава с модулност, като на нейната основа е възможно да се създадат много опции - от носител на мощно оръжие до превозно средство за евакуация на ранените от бойното поле. На IDEX 2021 бе показан вариант на бронетранспортьор с четири врати, способен да превозва пет войника, със защитен стоманен покрив на отделението за десанта. Въз основа на договора от 2019 г. Iveco ще достави 1275 автомобила на нидерландските въоръжени сили (опция 357 единици) между 2022 и 2026 г. Нидерландската индустрия също ще участва в доставките - 550 автомобила от четири версии ще бъдат сглобени от компанията Dutch Military Vehicles (дъщерно дружество на Iveco Schouten).
Л. Дойчинов
По информация на https://zbiam.pl
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 11

  1. #1
    наблюдател 27 фев 2021, 09:54
     
    3
     
    0

    Пишете за бронираната машина на IVECO, а за новата бойна машина на пехотата на IAG Armored Group нищо не пишете. За тези, които не знаят, това е компанията, която е разработила и вече произвежда бронираните автомобили на силите за специални операции. Тук прилагам линк към машината, която да се надяваме скоро ще бъде сглобена и в България и тествана на родна земя:
    https://www.defenseadvancement.com/news/iag-unveils-rila-8x8-infantry-fighting-vehicle/

  2. #2
    Ghost_ 27 фев 2021, 11:13
     
    0
     
    1

    Отговор на коментар: #1

    Да не се опитват да се наместят в конкурса за нова бойна машина за БА със "суров" прототип?

  3. #3
    наблюдател 27 фев 2021, 13:17
     
    3
     
    0

    Да, този прототип се разработва в продължение на няколко години. Не бих казал, че е суров, съдейки по снимката и изнесената информация за него. Както виждате това не е просто бронетранспортьор за стоварване на пехота в локацията на сражение. Това е сериозна бойна машина на пехотата. Въоръжена е с 25мм основно оръдие и 7,68 мм спомагателна картечница. На куполата се виждат монтирани 4 противотанкови ракети. В ляво на куполата има акустична система за засичане на посоката на вражеския огън за бързо насочване на оръдието. Върху куполата е монтирана система за 360 градусов обхват на наблюдение на периметъра около машината. Бронировката е достътъчно сериозна, съдейки по масата на машината - 26 тона с опция до 32 тона. Минна и балистична защита stanag level 4, което си е също добър показател. Има опция за монтиране на пропелери, при което машина получава и амфибийни способности. Какво повече да искаме - машина произведена от българин за българската армия. Машина която ще се сглобява в Самоков. А по-нататък и разработките и чертежите ще започнат да се правят тук - тоест ще имаме един затворен цикъл на научно развойна и производствена дейност. Какво по-добро за българската армия да разполага с такова предприятие, което да подсигури плавна подмяна, или поне усилване на материалния състав на пехотата. И не на последно място е цената. Със сигурност тази машина ще бъде в пъти по-евтина от предлаганата ни Patria. Мисля, че това е едно от малкото хубави неща, които имат шанс да се случат на българската армия в опитите й за превъоръжаване и модернизация.

  4. #4
    Юс Юс Юс Юр_Брейн 27 фев 2021, 15:40
     
    2
     
    0

    Ще започна с критиката:
    1. Спорно е че колесната машина на IAG Armored Group, както и всичко останали такива са БМП, а не са просто БТРи на стероиди. Изглежда паркетно и не особено високопроходимо с голямата си маса и малки колела.
    2. Прекалено висок борд.
    3. Критика и ако двете малки куполки (в основата на голямата) са с бронирани стъкла (подходящи за некъв MRAP), а не са с призми.

    Обаче #3 е прав, aко ще се взема за ерзац БМП нещо колесно като Патрията, поне да е правено в България.

  5. #5
    THUNDER 27 фев 2021, 19:58
     
    0
     
    0

    Нещо което не се появи в ПАН.

    ОТ Дир.бг :


    Каракачанов иска ТЕРЕМ да се нагърби с проекта за бойни машини

    Двете избрани фирми дали много висока цена - доста над рамката, поставена от парламента


    21:46 | 13 февруари 2021 | Редактор : Виктор Стефанов 118 6412 Снимка: БТА

    Проектът за 150 бронирани машина на пехотата е на стойност 1.2 млрд. лв. без ДДС и над него се работи в България вече 5 години. В последната фаза на търга участниците бяха сведени до две оферти - тази на финландската компания Рatria с интегриран купол на израелската Elbit Systems и офертата на General Dynamics Еuropean Land Systems за машина PIRANHA 5 с купол на израелската компания Rafael.

    Oфертите, които компаниите са внесли в Министерството на отбраната (МО), обаче надхвърлят бюджетната рамка от проекта за инвестиционен разход и МО търси нов подход, за да продължи проекта.

    "Двете фирми, които останаха на последния етап дадоха цени, доста по-високи от това, което е гласувал българският парламент. Оттук нататък политико-военната група, която работи по проекта предлага да направим аргументиран доклад до Министерския съвет , че тази опция приключва като възможност", обяви вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов за bTV.

    Министърът е разпоредил на "ТЕРЕМ" - държавното предприятие с принципал Министерството на отбраната, да направи аргументирано становище дали е възможно проектът за бронираната машина да бъде реализиран от българската отбранителна индустрия като български проект.

    "Разбира се част от самата бронирана машина трябва да бъде внесена. Това може да стане в сътрудничество с други западни или чужди фирми, но проектът да бъде реализиран с усилията на българската индустрия", отбеляза военният министър, който е дал срок от един месец за проучването на възможностите и цените в подобна процедура.


    Каква е позицията на Каракачанов: Обръщаме се към ТЕРЕМ


    Министърът на отбраната, смята, че и двете оферти надхвърлят ценовата рамка, одобрена от българския парламент, и иска да се обърне за решение към българската индустрия.

    "Когато правихме проучвания за сухопътните войски, офертите от фирмите, които бяха запитани, доведоха до тази цена от 1.2 млрд. лв. без ДДС и в един момент цената скача с 30-50%. Извинявайте, ние не намираме необходимото обяснение! Даваме проучвателен мандат на "ТЕРЕМ" да преценим дали това може да се случи.

    В последните години българската отбранителна индустрия постигна сериозни успехи с изработването на бронираната машина за специалните сили - тя е 4х4, но показва че българската индустрия се развива в последните години. Защо да не се опитаме да се опрем на опита на тази индустрия за да реализираме проекта с български сили", аргументира се Каракачанов.

    Той смята, че не е необходимо парламентът да приема нов проект за инвестиционен разход, ако предложеното решение е в рамките на одобрената вече сума.

    "Имах два варианта да постъпя - както постъпих, или да вляза в парламента и да внеса предложение да ми внесат 4-500 млн. лв. Това не е правилният подход. Правилният подход е да се търси вариант, без да се натоварва допълнително бюджетът в тази пандемия и икономическа криза", обясни министърът.

    Решението, което той предлага, трябва да бъде одобрено от Министерски съвет и обсъдено от комисията по отбраната в Народното събрание. В условия на изтичащ мандат на парламента и кабинета и стартираща предизборна кампания решението може да остане и за следващото правителство, отбелязва bTV.

  6. #6
    САМО НАПРЕД 27 фев 2021, 20:21
     
    2
     
    2

    Отговор на коментар: #2

    $тойчо,ты живой ....!:))

    СПОКО НЯМА ДА СЕ ОПИТАТ ДА $€ НАМ€$ВАТ В АНДР€ШКОВ$КИТ€ РАБОТИ,БАЦ€ И ШК€МБ€ТО $И
    ОТИВАТ.....!:))

  7. #7
    Ghost_ 27 фев 2021, 22:18
     
    0
     
    6

    Отговор на коментар: #3

    Наблюдател, ти да не работиш към IAG като рекламен агент?

    Понеже според теб не е "сурова" машина, можеш ли да ми кажеш:
    Колко армии по света са приели тази машина на въоръжение?
    Колко армии по света изобщо са приели техника на IAG на въоръжение?
    Колко 8X8 разработки имат в IAG? Или поне 6X6? Да ти подскажа че нямат, тъй като основната им дейност е конверсия на "цивилни возила".
    Защо няма никакви снимки от вътрешността на возилото? Защо не е посочен модел на двигателя, тип на трансмисията и окачването, както и доставчик на куполата? Или и куполата е собствена разработка на компанията ???
    Къде и кога са правени изпитания на машината, в колко търга е участвала до момента и срещу какви конкуренти?
    Както и защо в Мрежата има само 2 снимки на машината отвън, като на едната от тях са снимани български офицери на преден план? В ОАЕ!

    Апропо, доколкото помня, още през 2019 г. IAG изрази интерес да се включи в конкурса за нова бойна машина, като лобираше, че трябвало да бъде допусната по средата на процедурата, а в същото време не беше доволна от заложените в конкурса условия.

  8. #8
    наблюдател 27 фев 2021, 23:00
     
    4
     
    0

    до #7 - Не, не работя за IAG. Просто изказвам мнението си за новопостроена машина 8х8, която би могла да се тества в България. Какво лошо виждаш в това. Погледни наляво и надясно около теб - сърбите разработиха mrap 4x4 Milos, 8X8 Lazar, ракети с голям обсег 300 км Шумадия. Виж какво прави Турция - Tulpar, Altay, Arma, Pars, Cobra 2 и още поне десетина производни бронирани версии 4x4, БЛА няколко класа, лазерно оръжие, в процес на разработка на атомно оръжие. Погледни под нас Гърция - договори за корвети и фрегати, бойни самолети Rafale, БМП-та. Какво правим ние. Слушаме такива диванни експерти като теб, и още неколцина глупаци в този сайт, които вместо да се зарадват, че от много години насам за пръв път имаме шанс да разработим собствена линия колесни бронирани машини, предпочитат да гледат как вегетира и изчезва военно-промишления ни комплекс и се държи само на мускулите на две три фирми /за леко стрелково оръжие и гранатомети/. И какво като ти кажа, че двигателят ще е Commins или IVECO с 550 и 720 коня, че автоматичната скоростна кутия ще е Allisson. Машината е представена пред публика преди няколко дни, тепърва предстои да бъде тествана. Нека се види проходимосста й на наш пресечен терен, да се прецени точността и ефективността на оръдието. Не знам каква е куполата, по всяка вероятност е специално проектирана за нея, не намирам сходни аналози при други БМП-та. Възможно е тази първа версия да изисква доработки, но дори и така да е, не мислиш ли, че е по-добре това да го направи компания ръководена от българи, вместо да дадем 1,5 милиарда на бедна Финландия, за машина, чието обслужване ще е в пъти по-скъпо и нецелесъобразно за нас. До колкото знам Patria, макар и приета на въоръжение в няколко държави, не е участвала в конфликти с висока интензивност, за да можем да дадем оценка за нейната живучест в боя и евентуално по-голяма пригодност за нашите географски условия. Просто се учудвам на злобата и завистта, с които сме изпълнени като народ. Ако някой се опита да направи нещо добро, той неизменно ще се изправи пред стена от недоброжелатели, плоски критикари, тъпи хейтъри, и големи разбирачи като теб.

  9. #9
    Ghost_ 28 фев 2021, 11:59
     
    0
     
    0

    Не, приятелю, диванни експерти като мен никой не ги слуша (слава богу)!
    И нямам нищо против родно производство. Но имам против "суров" ерзац продукт, предлаган като отлично решение, само защото било "родно", видиш ли! Но на цена, сравнима със световните лидери !!!
    Нямам нищо против СЛЕД тестове и доказване на способностите на машината, в ОТКРИТ ТЪРГ с други световни участници, да спечели конкурса и да постъпи на въоръжение в БА.
    Но ми е напълно безразлично, дали печалбите ще отидат във финландските акционери на Patria или в американските акционери на IAG ... или в български акционери на "Самел". При всички случаи парите ще излязат от моя джоб и няма да се върнат там.

    С оглед това, че знаеш някои технически детайли, предполагам че си част от структурата, работила по машината. Така че въпросът ми, дали си рекламен агент, остава.

    p.s. Ако и куполата тепърва ще се разработва като "родна", както машината - леле-мале!

  10. #10
    наблюдател 28 фев 2021, 14:05
     
    2
     
    0

    Най-после да се срещнат две мнения. Напълно съм съгласен - да има тестове, ако са успешни, да последва търг. Сигурен съм, че цената ще е в пъти по-ниска. Що се отнася то технически данни - всичко съм представил в линка тук най-отгоре. За двигателите - както знаеш БМП-тата от колесен тип използват така наречения power-pack - готов сглобен агрегат, включващ двигател, трансмисия охлаждане. Повечето от компаниите използват посочените от мен марки и мисля, че някъде в сайта или facebook стрнаницата на IAG видях да се споменават, затова предположих двата варианта. Така че споко, не съм служител, или внедрен рекламен агент на компанията. Ако се беше поразровил в нета за IAG и Samarm, щеше да разбереш, че IAG не е Joint Stock company, търгумеа на фондовите борси, а е еднолично дружество собственост на българин - Антон Стефов, който преди две десетилетия е напуснал България и е създал в Канада компания за, както се изрази ти, конверсия на автомобили в такива с повишена бронировка за целите на инкасо превозите. В последствие през годините започва да разработва автомобили със собствен дизайн. Шасито, което ползва е на основа на Ford и Toyota, двигателите също. Оттам нататък всичко по изграждане на скелета на бъдещия автомобил, производството на армираните стъкла, това се прави от неговата компания. Провери в сайта им колко модели за военни цели имат: Sentry, Jaws, Guardian 4x4, Guardian 6x6, Rila 6x6 и сега човекът осъществява своята може би най-голяма мечта - разработването на БМП 8X8. Това не е скок за една нощ, а десетки години на проби и грешки на постепенен растеж. Така че аз си мисля, че този човек - машинен инженер с докторска степен, заслужава адмирации, за това което е постигнал и най-вече за това, че иска да предаде опита си и в родината си. Именно това бе водещата идея за създаване на Samarm - да обедини силите на две компании, в усилията им да възродят и да разгърнат тежкото машиностроене на военно-промишления ни комплекс. Така че спокойно за парите ти, и моите също, те няма да изтекат в нечии чужди джбове от които да не остане следа. Това което спечелят ще се реинвестира тук и ще се развива този труден бранш. Поне такова е личното ми усещане, дано да не греша. Времената, в които живеем, са доста бурни. Редом до нас се издига от прахта една империя, която не крие апетитите си не само за регионална но и световна доминация. Ние не можем да противостоим на такава заплаха, но което е по силите ни трябва да направим, за да покажем, че не сме и съвсем беззъбо куче, грохнало на югоизточния праг на Европа, което безропотно е приело съдбата си да бъде затрупано и убито от прииждащата лавина.

  11. #11
    Ghost_ 28 фев 2021, 17:44
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #10

    Радвам се, че достигнахме до сближаване на гледните точки - доказване на новата машина като най-добра, в съревнование със световните лидери, а не в състезание сама със себе си. Или с дебели пачки в "правилните" чекмеджета.

    И да, цената е важна, но възпирането на външни сили става с превъзходна техника и умение в използването ѝ.
    Иначе тръгваме по пътя на Украйна, Грузия и Армения. Чиито генерали забравиха, че армия се гради с десетилетия, а политическа обстановка се променя за броени дни.
    И че когато загърмят оръдията, единственият въпрос е колко е добра армията ти, а не колко нови работни места си създал.

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка