Мнението на български пилот за несъстоялия се въздушен парад

Pan.bg 06 май 2014 | 23:30 views (12462) commentaries(92)
img Днес, след парада на Българската армия по случай Гергьовден, редакцията на ПАН.БГ бе "атакувана" от десетки верни почитатели.
Припомняме, че цялото интернет пространство и социални мрежи бе залято от въпроси от типа - Защо за пореден път българската армия не показа това, което трябва?
Някои искаха отговори на въпроса: "Защо авиацията ни не летя, въпреки че времето над София позволяваше?"
Други пък питаха - "Защо за пореден път обществото се надсмива над армията".
Уточняваме за пореден път, че не летците и техниците са виновни за това изтребителите и щурмовите самолети да не могат да прелетят над центъра на София. Те хвърлиха неимоверен труд в последните 10 дни, за да тренират за парада. Те дадоха всичко от себе си.
Те не празнуваха, както обществото - от 30 април или 1 май по 6-7 почивни дни. Те не видяха семействата си през тези празници.
Те заплатиха собствени парични средства за транспорт и храна за командировките им от Долна Митрополия до София и до авиобаза Граф Игнатиево.
И те старателно се подготвиха за този парад. За да им загорчи днес - точно на техния празник! Те не можаха да се насладят на този празник докрай и единственото им утешение остана, че поне се видяха със семействата си. Нека бъдат живи и здрави и им пожелаваме по-добри дни за родните ВВС. А летенето на парадите ще дойде следващата година отново!
По-долу публикуваме мнението от личната стена в социалното пространство Фейсбук на майор Радостин Люцканчев, летец от авиобаза Безмер (без авторска намеса и с негово съгласие, за което му благодарим), който описва каква е била ситуацията и защо днес не е имало полети за парада.


image

ЧЕСТИТ ПРАЗНИК КОЛЕГИ, ПРИЯТЕЛИ, ПОЗНАТИ !!!
ЧЕСТИТ ИМЕН ДЕН !!!
Понеже виждам, как по всички форуми които четох, сме жестоко и безмилостно оплюти от хора несвързани и СВЪРЗАНИ с бойната авиация, че сме "слънчева авиация" , ще се опитам с няколко думи да представя ситуацията.
Веднага се задава въпроса: "Защо цивилните самолети могат, а военните - не?" - отговори, защото нямали чистачки, защото били от картон и още куп други щуротии и глупости !!!
Лошото е, че подобни бих казал глупости се чуват и от устата на хора свързани с авиацията !!!
Та, сега реалността
:

1. Полета по време на парад е в група, в случая от три самолета. При наличие на облаци с долен край около 300 метра и горен край 2500-3000 метра, няма как да се поддържа такъв боен ред, на визуална връзка в продължение на 20-25 минути, времето от излитане до прелитане на трибуната !!!. Не можеше да минем и под облаци, защото времето над Вакарел, от където минава пътната линия не позволяваше това. Възвишенията бяха скрити в облаци !!!
2. Пробиването на облаци надолу, с толкова нисък долен край се изпълнява с помощта на инструментална система за кацане - РСП, ILS. Обикновено те са позиционирани на летища, но ни в центъра на София, на площада над който трябваше да прелетим. Така, че ако парада беше на летище София - нямаше проблем да пробием облаците и при тази ниска долна граница !!! Затова и цивилните самолети "могат", а военните "не". Т.е. - те излитат и кацат на летища,а не минават над площада, при това са сами, а не в група и използват, при невъзможност да се наблюдава земната повърхност визуално, система за "сляпо"(инструментално) кацане !!!
3. Уверявам ви, че всички български военни пилоти участващи в парада - БЯХМЕ ГОТОВИ ДА ЛЕТИМ И ДА МИНЕМ НАД СОФИЯ.
Вероятно сме разочаровали много хора - НЕ СМЕ ГО ИСКАЛИ И ЛИЧНО АЗ МОЛЯ ЗА ИЗВИНЕНИЕ !!!
Вероятно може да се напише още доста, вероятно ще се намерят критици и на това което съм написал, но това е реалността !!!
Бойна задача и полет по време на парад са две коренно различни неща !!!


И накрая, ето снимки от тренировките на самолетите и вертолетите.
Ето така трябваше да изглежда днес небето над София.

- Водещ на парада - Ми-17 с националния флаг

- Тройка вертолети в състав - Водач Bell-206 и 2 "Кугър"-а

- Тройка самолети в състав - Водач МиГ-29 и 2 МиГ-21

- Тройка самолети в състав - Водач Су-25 и 2 L-39ZA

- Тройка самолети в състав - Водач PC-12 и 2 PC-9M



За съжаление това ще бъдат и последните полети в близко бъдеще на част от самолетната техника...

image

image

image

image

image

image

image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 92

  1. #1
    Честит празник 06 май 2014, 23:57
     
    0
     
    0

    Слънчева авиация, не бях чувал преди подобен лаф. народно творчество :). Честит празник за летците! Да не губят кураж, до година може ще е хубаво времето и парада ще е от 12 часа, да не стават толкова рано сутрин.

  2. #2
    су25 06 май 2014, 23:59
     
    0
     
    0

    Слънчева авиация

  3. #3
    OP 07 май 2014, 00:07
     
    0
     
    0

    Не виждам нужда пилотите да го приемат толкова лично.

  4. #4
    кашикам 07 май 2014, 00:10
     
    0
     
    0

    майоре ами то само от вакарел ли се влита в софия. ако наистина искахте и можехте поне в единичен полет да бяхте минали. айде и дано не ви се налага полет в сму.

  5. #5
    Павел 07 май 2014, 00:11
     
    0
     
    0

    Ето ви един парад на който ясно се вижда, че времето е по облачно от днешното, но самолети има и летят във формация, стига набеждавайте времето за нашата некадърна организация!! На крива ракета и космоса и пречи!! Ето парада

  6. #6
    Зенитчика 07 май 2014, 00:13
     
    0
     
    0

    ОР... така е... не трябва да го приемат лично...
    Но голяма част от обществото ни си мисли, че обикновените пилоти командват всичко... И че те решават дали да летят или не... А то си има заповеди на по висшестоящи...
    Иначе браво за смелостта на Радо...
    И да си го премести от единия крачол в другия (мнението на околните де)... че предполагам, че доста анонимни тролове ще го атакуват заради мнението му.

  7. #7
    кпу-то 07 май 2014, 00:13
     
    0
     
    0

    Сигурността, живота и здравето преди всичко са по-важни от всичко друго и напълно съм съгласен с майор Люцканчев. Тренировките и подготовката бяха много напрегнати и всички дадоха всичко от себе си, както летци така и техници. Но какво да се прави... не сме по-големи от природата... Съжалявам... Най-доброто те първа предстои!

  8. #8
    Павел Луканов 07 май 2014, 00:14
     
    0
     
    1

    Ето ви един парад на който ясно се вижда, че времето е по облачно от днешното, но самолети има и летят във формация, стига набеждавайте времето за нашата некадърна организация!! На крива ракета и космоса и пречи!! Ето парада

  9. #9
    S. Kyupov 07 май 2014, 00:17
     
    0
     
    0

    Имаше варианти парада да стане и при това МТО, но така беше по-лесно, по-безопасно...и т.н. И сякаш не се знаеше прогнозата...А толкова бе нужно да се повдигне духа на изстрадалия ни народ!

  10. #10
    СД 07 май 2014, 00:18
     
    0
     
    0

    До кашикам
    Точно тоя майор в СМУ пуска бомби и стреля с НУРС-ове, недей се изказва така, без да знаеш,
    Много глупости се изписаха. Направо ме е яд от драскачи
    Имам две три клипчета от тренировките (включително и от водени самолети), ама вече нямам желание да ги споделя
    Ще чакам слънчеви дни

  11. #11
    Мнение 07 май 2014, 00:18
     
    0
     
    0

    Може би трябваше да се обърне внимание на дългосрочната МТО прогноза.И ако бе анонсирано че все пак при неблагоприятни условия има шанс да не се състои въздушен парад щеше да бъде избегнато всичко това.Момчета нямат никава вина,но за съжаление всичко негативно обраха заради недалновидноста на тените генерали и началници.

  12. #12
    моuntain ranger 07 май 2014, 00:19
     
    0
     
    0

    Пак намерихте причини дори и един път в годината да не ни зарадвате! Обидихте нацията! Жалко! И защо трябваше да вдигате толкова много предварителен шум и да тренирате толкова усилено??? Когато създаваш очаквания, длъжен си да ги оправдаеш!

  13. #13
    Техничор 07 май 2014, 00:19
     
    0
     
    0

    Павеле, къде ни върна... хахаха полк. Златев, полк.Цанко Стойков...
    Ами... какво да обясним точно...
    Причини хиляди.. Обаче не може да ни е крив космоса заради 3-те изправни самолета преди 1 година и заради точно 3-ма пилоти с над 40 часа нальот...
    А над 70 процента от пилотите с до 30 часа...
    Крива ни е системата и политиците, не самолета...
    А относно горния коментар на номер 4... Направихме всичко по силите си... Пилотите бяха до последно на стоянката с надеждата, че ей сега ще отменят заповедта...
    И си има разчети - след като са тренирали с точност до секундата откъде да минат и в колко трябва да са над София - няма друг път...

  14. #14
    До 07 май 2014, 00:27
     
    0
     
    0

    До Рейднжъра... Мисля че се познаваме... Ако си рейнджъра от Съюза на военнопострадалите.. Достоен човек си, служили си в армията и на Родината.
    Ако на теб ти горчи, на нас е тройно...
    Мисля знаеш - изпълняваме заповеди... Не зависи от нас за полетите... Макар че ни идваше да теглим по една дълга...
    Поздрави и бъди жив и здрав!

  15. #15
    До 8 07 май 2014, 00:35
     
    0
     
    0

    Павле, ти или си сляп или гледаш на тъмен екран видеото. Ясно се вижда, че по време на минаването на самолетите се образуват сенки, ясен знак, че има слънце(макар и прозиращо през пелена от влага)

  16. #16
    Павел Луканов 07 май 2014, 00:36
     
    0
     
    0

    Това видео беше само за да покажа, че не времето е виновно, всички се оправдават с времето!! Но както и да е, разочарованието остава за народа!! А този който е издал заповед да не се лети да си я завре ...... Утре ще ни нападнат и на вас пак ще ви кажат да не летите че, вали дъжд!! Както и да е преживях огорчението!!

  17. #17
    Павел Луканов 07 май 2014, 00:38
     
    0
     
    0

    И само да поясня, че не виня пилотите и техниците!!

  18. #18
    Стареца 07 май 2014, 00:41
     
    0
     
    0

    Ер Полисинга е друга бира.
    Радо е написал - едно е формации, изпълнени с точност до секундата през зададен район, друго е бойната тревога.
    Пилоти-колеги ми разказаха ми как около 3 март МиГ-29 е вдигнат по тревога и в доста снежно и бурно време достига до Ил-20 като го ескортира, а след това се завръща пак в същата киша... Така че като трябва, трябва!

  19. #19
    ivan kubakov 07 май 2014, 00:59
     
    0
     
    0

    Pozdraviavam vsichki koito vapreki trudnite uslovia ostanaha vav voenata aviatsia.Da ste jivi i zdravi momcheta.Bravo Dialki,bravo,priateliu.

  20. #20
    м-р РП 07 май 2014, 01:00
     
    0
     
    0

    Големи сте професори всичките.Човека ви го каза вие пак.Излишните напъни никога не са водили до нещо добро.Да сте гледали тренировките.

  21. #21
    ... 07 май 2014, 01:00
     
    0
     
    0

    един от най-съвестните летци,офицер и много повече се маха,защо???някой може ли да каже-само за нов самолет ли ще мислим или и за хората....

  22. #22
    ivan kubakov 07 май 2014, 01:05
     
    0
     
    0

    Pozdraviavam vsichki koito vapreki trudnite uslovia ostanaha vav voenata aviatsia.Da ste jivi i zdravi momcheta.Bravo Dialki,bravo,priateliu.

  23. #23
    Стига претенции 07 май 2014, 01:10
     
    1
     
    0

    Никой няма вина - нито генералите, нито министъра, да не говорим за пилотите! И 0, 01% риск да има полет за парад не трябва да се провежда!
    Авиатори,вие сте от малкото герои на съвременна България,която за жалост не ви оценява по достойнство!

  24. #24
    кашикам 07 май 2014, 07:07
     
    0
     
    0

    леле голям рев. Май наистина е по-добре като с подводницата да стане. Оправданието си го носим като дирника...

  25. #25
    Onzi 07 май 2014, 07:43
     
    0
     
    0

    ЧЕСТИТ ПРАЗНИК,БЪЛГАРСКИ ПИЛОТИ!!!ДА СТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ И ДА ПРАВИТЕ ПОВЕЧЕ ЧАСОВЕ ВЪВ ВЪЗДУХА.ПОЖЕЛАВАМ ВИ ДА ИМАТЕ СКОРО ЧИСТО НОВИ ВЕРТОЛЕТИ И САМОЛЕТИ.ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА ДАВА НА ВАС И СЕМЕЙСТВАТА ВИ!!!ОБИЧАМЕ ВИ!!!

  26. #26
    Незнайко 07 май 2014, 08:28
     
    0
     
    0

    Няма такъв риск 0,01%, има виновни и това са взимащите решения. За авиаторите какво да кажа - честит празник момчета, никой със глава на раменете и сърце в гърдите не Ви обвинява Вие така или иначе правите това което трябва да се прави.
    Но ако се върнем на "вината" - ами тя е в създадените (от други не от Вас) нереализирани очаквания и лично за мене в недоброто планиране на парада, както се каза по-горе в Софийското поле се влита не само откъм Вакарел, можеше да минете и поединично, разчетите затова са разчети за да има варианти (щурманите най-добре си знаят ама явно никой не желае да им се довери в подобна ситуация, ако Доброславци и Божурище вече са в историята защо не се Ви пребазираха във Враждебна, ами нали имаше още три хеликоптера в София - Те защо не летяха. Това всичко пак опира до "връзване на гащите" от мене бих добавил тези с лентите

  27. #27
    veteran 07 май 2014, 09:01
     
    0
     
    0

    Стига момчета. Няма летец, който да не иска да участва в парада и няма за какво да обиждаме летците. Има заповед да не летят и те изпълняват. Безопасността е по важна от перченето по време на парад. А ако нещо се случи когато пробият и се спуснат над София за да формират строя какво щеше да стане. Цял свят щеше да гледа как самолет се врязва на площада с хората. Може да ни е тъжно, че не видяхме ВВС, но те си знаят най-добре. Вярно е, че няма изправни самолети достатъчно, за да летят всички по 150-200 часа както е било едно време. Но докато не се оправи държавата няма да се оправи и армията и ще гълтаме жабетата още дълго

  28. #28
    Риск има, мдааа 07 май 2014, 09:18
     
    0
     
    0

    Има риск, разбира се, как да няма! Но който го е страх, да ходи да си пуска рапорта! Облаците ниски, Вакарел бил затворен...бля, бля... прогнозата още от 28. 04. беше за такова време! Защо никой не планира според прогнозата? Ами си караме пак по стария обичай, прогнозата си е прогноза, а ние си планираме каквото си искаме, пък като не стане си седим долу! Когато има СМУ, искаме ПМУ и не летим, и обратното! Докога бе, г-да ....нали уж работим по натовски документи???

  29. #29
    Христофор 07 май 2014, 09:27
     
    0
     
    0

    До всички летци-Честит празник и не го вземайте толкова навътре.Напълно съм съгласен, че безопасността е по важна от показухата.За бройките изправни самолети и летателни часове- тъжно ,но това е.

  30. #30
    МиГ 07 май 2014, 09:39
     
    0
     
    0

    Както писах и в коментар под друга статия, за прелитането на самолетите разбирам защо не се е състояло, но нищо не се обяснява за липсата на тройката хеликоптери. И няма нужда пилотите да се обиждат, тъй като критиките не са насочени към тях. Разбира се, не те взимат решенията и правят каквото могат в нашите условия. Но и те трябва да разберат обществото, че няма как да е доволно от това което вижда. Практически то не вижда къде отиват данъците му (това е една и от основните задачи на парадите). Обществото не видя бойна техника, не видя авиация, видя само няколко роти, които по мое мнение маршируваха без особено желание и доста апатично. Съжалявам, че съм толкова критичен, но това видях аз от парада. И пак повтарям - критиките ми не са към военнослужещите, а към ръководството на армията ни, като се започне от президент и правителство и се слезе надолу!

  31. #31
    аз 07 май 2014, 09:46
     
    0
     
    0

    който иска да гледа истински парад 9 май червения площад който може да повдигне духа и на умрял човек

  32. #32
    123 07 май 2014, 10:14
     
    0
     
    0

    бе могло е да минат 2самолета та дори и в облаците поне шум да дигнат,колко им требва на хората да се изкефат.

  33. #33
    air 07 май 2014, 10:31
     
    0
     
    0

    Поне си признайте че толкова си можете. От извинения полза няма.

  34. #34
    Величко 07 май 2014, 10:35
     
    0
     
    0

    никой няма право да обвинява летателния състав за несъстоялите се полети на парада единствените винозници са всички управляващи от 90 г досега малко полети лоша организация по наше време разполагахме приводна до София за подпмагане полетите полетите в двойка за пробиване на облаци изпълнявахме от 50 до 11000м но тогава летяхме а сега се провеждат "мероприятия "за показност пред Натовските партньори така, че спрете да говорите и пишете глупости по адрес на българските пилоти сега

  35. #35
    Петър007 07 май 2014, 10:47
     
    0
     
    0

    На крито такова и онаковата му пречи..... облачно врем Вакарел, Макарел... дрън дрън. Не знам кой е виновен за това посмешиште, но предполагам крайното решение е взето от някой палячо от високите етажи.

  36. #36
    Broadsword 07 май 2014, 11:02
     
    0
     
    0

    Не е тревожно това че един ден парад е пропуснат, а това че при случай на война имаме 10на (ако ли и толкова, да не говорим пък боеготови) машини които изобщо да вдигнем или да изкараме на бойното поле !!! И за това да благодарим на престъпната сган набедена за политически елит които са оставени на самотек от народа си 25г. да грабят и да тарикатят необезпокоявано. По никакъв начин не мисля че трябва да се обвиняват летците пък най-малко ... Разочарованието е неизбежно, но е малко нагло да се преиграва с обвинания и сарказми, още повече в неправилна посока ... Тия които трябва да се плюят и даже да се утрепят с камъни са други както писах по-горе ...

  37. #37
    матрос 07 май 2014, 11:28
     
    0
     
    0

    Интересно ми е какво оправдание скалъпиха за бронетехниката...??? Дупките по улиците ли?

  38. #38
    Кирил 07 май 2014, 11:51
     
    0
     
    0

    колеги,лъвчета...кашици,морски,горски,вевесари-всички сме в една структура,която е подчинена на ЕДИНОНАЧАЛИЕТО!
    всеки изпълнява заповеди.на който не му е ясно това-значи няма място в редовете на армията.
    няма смисъл да се плюете или защитавате,за,или заради изпълнена заповед....
    Честит празник на всички вас,и успех-семейни,професионални и лични!

  39. #39
    Teraflop 07 май 2014, 12:39
     
    0
     
    0

    Обичам авиацията и самолетите,имам поглед върху свързочните системи,старши специалист съм по радио-локационна техника/как модерно се изписва длъжността ми,малееее!/,но не мога да приема,че времето е виновно, изтребителите и другите пилотируеми средства да не летят на парада.Скъсаха ги колегите от тренировки и накрая-НИЩО!Да оставим горивата и амортизациите настрани.Един Ми-17 не може винаги да отсрамва целите ВВС!Много се извинявам на колегите,но това е гаф и е недопустимо и срамно!Президентът си говори и говори....България.

  40. #40
    ДСМУ 300/3,5 07 май 2014, 13:34
     
    0
     
    0

    Според мен истината е,че ново назначените генерали не посмяха да поемат и минимална отговорност. Голямо пазене на копанката.Оправдание на ученици.Народа се надяваше и можеше да му се отблагодарят с едно минаване.Защото изниква въпроса,като не можем да обучаваме качествени летци тука по една или друга причина то това да се случи в друга държава и ще излезе по-евтино.Струва ли си един факултет и една база(АУЦ)с да не казваме колко личен състав да работи за обучението на средно 5(пет)летци на година.Къде е Киро на кирия.Ми то повече генерали в таз войска отколкото самолети.СРАМ!

  41. #41
    Вл. Христов 07 май 2014, 14:13
     
    0
     
    0

    Здравейте, всички се чувстват засегнати и пилоти и публика. Аз задавам един въпрос- кой конкретно издаде заповедта за отмяна на полетите? Моля запознатите да дадат отговор, конкретни имена.

  42. #42
    Thunderchief 07 май 2014, 14:18
     
    0
     
    0

    Дори няма да споменавам, че на цялата немотия идеята за парад, проведен с грозна палячовска свинщина представляваща най-гнусната възможна подигравка с Националната гвардейска част и с БА като цяло (говоря за палячовщината с флаговете и Amazing Grace родена от някоя неизвестна тиква, ще ми се да вярвам, че тиквата е цивилна) е глупава. Обаче това за дето всеки бил платил от джоба си да участва в подготовката как се предполага да ме трогне? Това по-скоро е повод за финансова ревизия на базите, за да се види дали не са изписани средствата за командировките на личния състав и къде са отишли всъщност.

  43. #43
    боен кон 07 май 2014, 14:32
     
    0
     
    0

    Да се спрат субсидиите за партиите,за 4 години по 50 милиона и за 200 милиона може да се положат основи на съвременно оборудвана техника

  44. #44
    По-оптимистично! 07 май 2014, 14:32
     
    0
     
    0

    Нищо толкова фатално не се е случило. Да сме живи и здрави - сите българи - заедно!

  45. #45
    ниски, ниски, колко да са 07 май 2014, 14:57
     
    0
     
    0

    LBSF, Sofia Observ. (Bulgaria).
    WMO index: 15614. Latitude 42-39N. Longitude 023-23E. Altitude 586 m.


    METAR/SPECI from LBSF, Sofia Observ. (Bulgaria).

    SA 06/05/2014 09:30ч.->

    METAR LBSF 060630Z VRB01MPS 9999 SCT011 BKN040 10/08 Q1022 NOSIG=
    (4-5/10 na 330m., 7-9/10 na 1200m., вид. 10км.)

    SA 06/05/2014 10:00ч->

    METAR LBSF 060700Z VRB01MPS 9999 FEW010 BKN042 09/06 Q1022 NOSIG=
    (2-3/10 na 300m., 7-9/10 na 1260m., вид. 10км.)

    SA 06/05/2014 10:30ч->

    METAR LBSF 060730Z 15002MPS 9999 SCT012 BKN035 11/08 Q1022 NOSIG=
    (4-5/10 na 360m., 7-9/10 na 1100m., вид. 10км.)

    SA 06/05/2014 11:00ч.->

    METAR LBSF 060800Z 14003MPS 110V170 9999 FEW012 BKN033 10/07 Q1022 NOSIG=
    (2-3/10 na 360m., 7-9/10 na 1000m., вид. 10км.)

  46. #46
    Ядосан 07 май 2014, 15:40
     
    0
     
    0

    Ако това МТО е вярно от 45 ,на който му говори нещо така написаното ще разбере,че място за не изпълнение на полетите Няма. Срам и срам, има хора,които ще се превъртят в гробовете си бе хрантутници и "защитници" недни.

  47. #47
    Незнайко 07 май 2014, 16:32
     
    0
     
    0

    Ха така пич, айде сега някой да даде и минимумите на летците (oops - тихо). Направо можем да си направим форумно разследване ;-)

  48. #48
    Oги 07 май 2014, 16:46
     
    0
     
    0

    Има две обяснения за провала:
    1. Това са стари непригодни руски ковчези, които са опасни за летците-Миг-21 и 29 , макарче , на 29 или 30 април беше много по-лошо времето от 6 май, когато репетираха.
    2.Явно пак, обичаните от полувината коментиращи другари-комунисти руснаци ,та руснаците са рашили да ни съсипят празника , като пак са обикаляли с тяхната витлова щайга покрай наште териториални води и ние сме пратили единствената си щайга да прихваща!

  49. #49
    Preslav 07 май 2014, 17:08
     
    0
     
    0

    До 40... новоназначените генерали всъщност са такива от 30 юни 2014 г... Така че засега положението не се е променило относно кой издава заповедите...

  50. #50
    хаххаха 07 май 2014, 17:31
     
    0
     
    0

    абе кажете си го СЧУПИЛИ СА СЕ СКАПАНИТЕ БРАКМИ! Кво се обеснявате не мога да го разбера...

  51. #51
    Sold-er 07 май 2014, 17:59
     
    0
     
    0

    До #46 Ем'чи кат си "ядосан", вземи сА събуй.....ще видиш, че ще ти мине! Абе ти не си ли оня "съвестния" бивш цивилен служител от една друга тема....или оня "narod".....въобще от колко хиляди псевдонима пишеш бе? Ще е жалко, ако се окаже, че подобни малоумници са повече от един!

  52. #52
    123 07 май 2014, 18:02
     
    0
     
    0

    Ето в какво време тренират истинските машини! Само оправдания си търсим.Виновни сме си и толкова.
    http://aviaforum.ru/attachment.php?attachmentid=436864&d=1399462095

  53. #53
    METEO 07 май 2014, 18:05
     
    0
     
    0

    Вижте метеото в района на Вакарел, и след това коментирайте!

  54. #54
    Ogycha 07 май 2014, 18:38
     
    0
     
    0

    Абе нема кво да се прайме на утепани, каквато държавата, такава и армията - опоскана и разбита...парад чуден беше, смех и сълзи...

  55. #55
    EHO 07 май 2014, 18:42
     
    0
     
    0

    истината за мен е една
    не са виновни нито самолетите нито пилотите

    Просто така им е била пусната задачата
    НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ТЕ СА ВОЕННИ
    от Ген щаба като кажат няма да се лети това е точка закон

    Ако им беше поставена задачата и на 200 метра щяха да летят дори да оберат знамето на партийния дом и народното събрание и министерски съвет дори и то с огромно удоволствие. АМА това е положението.

    Така, че стига с тая слънчева авиация и т.н. Военните пилоти винаги са били на ниво и такива ще си и останат въпреки всичко.

    Чест и почитания господа офицери и сержанти!

  56. #56
    OP 07 май 2014, 18:49
     
    0
     
    0

    #40, в АУЦ-а не са 300/3,5, а 150/1,5. Не търси там причините, но ако така ти харесва - уволнявай наред!

  57. #57
    Хайде стига с Вакарел 07 май 2014, 19:10
     
    0
     
    0

    Абе вие, самолетите, да не сте като вертолетите да можете да преминавате Вакарел само под облаци? Кой планира да се минава 1000м. над Вакарел, под облаци, като прогнозата за 6.05. на Вакарел още от 28.04. беше за ниска облачност 100-300 м. и видимост 1-2км. ? Хайде стига сте се оправдавали с времето! Толкова можете вие и техниката и това е! За вертолетите не говоря, защото отново бяха готови, за кой ли път, да отсрамят ВВС, но не им позволиха!

  58. #58
    EHO 07 май 2014, 19:25
     
    0
     
    0

    истината за мен е една
    не са виновни нито самолетите нито пилотите

    Просто така им е била пусната задачата
    НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ТЕ СА ВОЕННИ
    от Ген щаба като кажат няма да се лети това е точка закон

    Ако им беше поставена задачата и на 200 метра щяха да летят дори да оберат знамето на партийния дом и народното събрание и министерски съвет дори и то с огромно удоволствие. АМА това е положението.

    Така, че стига с тая слънчева авиация и т.н. Военните пилоти винаги са били на ниво и такива ще си и останат въпреки всичко.

    Чест и почитания господа офицери и сержанти!

  59. #59
    Вл. Христов 07 май 2014, 19:35
     
    0
     
    0

    Работата е ясна. Целта е да се покаже колко е лоша и негодна руската техника, това е скрития замисъл, айдеее комисионните вече чакат, ако си мислите за някаква друга причина за този гаф- забравете и моля не обвинявайте летците. Виждам на хоризонта Ф-16 втора, трета ръка от консервираните, ама дано да греша.

  60. #60
    ор Тодор Найденов 07 май 2014, 19:50
     
    1
     
    0

    Как сте анонимни тролове и пикльовци? Как сте? Нахранихте ли се? Папайте татьовата, папайте... От такива червеи като вас България няма нужда.
    Един смел и достоен български пилот застана зад името си и си каза професионалното мнение.
    А вие тука драги тролчета врекнахте и кекнахте, че не Вакарел е виновен. Ами пак - техниката и пилотите. Професионалисти-анонимници-малки дришльовци. С извинение на Преслав за циничния език.
    Но тук малко хора се представиха с имената си. А трябваше... Но се разбра поне кой е трол и кой не е.
    Ор Тодор Найденов от Габровница

  61. #61
    Истинско 07 май 2014, 19:57
     
    0
     
    0

    #31 Пуснато от аз(нерегистриран) на 07 май 2014, 09:46

    който иска да гледа истински парад 9 май червения площад който може да повдигне духа и на умрял човек

  62. #62
    Енчо Добре 07 май 2014, 20:32
     
    0
     
    0

    Тодоре, лесно е когато си ОР да викаш: "застанете си зад имената" .Ако беше на действителна служба друга песен вероятно щеше да пееш. А хората са прави. Парадът наистина показа на какво ниво сме. Поздрави!

  63. #63
    анонимен трол 07 май 2014, 20:34
     
    0
     
    0

    те открай време така си хвъркат, особено когато трябва да си направят половиния час за премиалните! (не говаря за тези на дежурства) инак се перчат като с кабрио по жълтите павета с мръсна газ...да ги прости данакоплатецът!

  64. #64
    БГ 07 май 2014, 20:39
     
    0
     
    0

    Това че Люцканчев и всички участници в парада са имали желание да участват не буди съмнение, но съжденията които изказва пилота ме кара да мисля че е меко казано теоретично не подготвен.
    Всеки който разбира малко от авиация му е ясно защо не минаха групите. Заради уплашени за лампазите си генералчета. А как можеше.Излитат от Графа, пробиват по единично от права на летище София,сбор на групата до Сливница под облаци, минаване за повдигане бойния дух на БЪЛГАРИНА, набор с различни скорости към Вакарел и пробиване нагоре по единично, понеже не могат в група и кацане от права на Графа.Нищо сложно, рутинна дейност преди години за бойните ни пилоти пазещи реално България.А сега какво Air Policing.Боже боже с коя ръка да се прекръстя.

  65. #65
    в.василев 07 май 2014, 20:52
     
    0
     
    0

    ето и моето мнение:
    1. Абсурдно е да се поставя под съмнение професионализма на момчетата...
    2.Няма нужда пилотите да се обиждат, тъй като критиките не са насочени към тях- не те взимат решенията а само ги изпълняват.
    3. Този "парад" вместо да покаже БА в позитивна светлина...направи така че обществото, да е много недоволно от това което вижда.
    4. Това е втора голяма издънка в рамките на 3-4 месеца ( визирам случая с оградата)...и т.н.
    5. При положение че се задава "буря" от североизток....хм....не е ли това целенасочено....малко или много обидите демобилизират ...
    6. Вариант Б- подготвят почвата за орязване на ....нещо си...всеки си знае..
    7.И последно- дано не съм прав...

  66. #66
    koelan 07 май 2014, 21:09
     
    0
     
    0

    Браво на майор Радостин Люцканчев за компетентното изказване, но това трябваше да се каже на медиите от Командването на ВВС. те за кой ли път не могат да преценят какво трябва да кажат и кога. Преди няколко месеца чувахме от генерал майор Константин Попов оправдания от рода, че изпълнявал заповеди и затова вертолетите изпълнявали полети на правителството. Г-н генерал сега Вие трябваше да излезете пред медиите и да обясните защо вашите подчинение не летяха на парада, а не да оставяте журналистите да правят свободни съчинения на Ваш гръб.

  67. #67
    Icko 07 май 2014, 21:15
     
    0
     
    0

    Имам само 1 въпрос: Къде бяха през последните 20 години всички тези дето разбират от авиация? Напълно оправдавам решението да не се рискува живота на пилотите, имаме си достатъчно паметници на герои в мирно време.

  68. #68
    правосъдие в мрака 07 май 2014, 21:41
     
    0
     
    0

    Ако си мислите,че имаме авиация ама много яко сте се вкарали във филм господа от ВВС. Просто този род войски и останалите де са само за пармала. То ако можеше правителството да е съкратило вскичко и да започнем да си плащаме за охрана, като на охранителна фирма. Така е майоре знаеш какво ви е дережето и няма за какво да се оправдаваш. Бог да пази България!

  69. #69
    Жалка картина сме 07 май 2014, 22:00
     
    0
     
    0

    Вакарел не Вакарел фактите са си факти а правото на свободно мнение е свещено - такава е епохата на абсолютната свобода - евроатлантически ценности, кво да ги правиш! Всъщност лайняните ни медии най-много се възползваха от случката за да си помпат тиража. Но както и да се ежим, факт е че пилотите ни летят опасно малко и следователно малкия страх автоматично се превръща в голям страх. Та другари мили, навярно всеки знае защо е така, но да припомним за публиката, че до преди 20-30 години във военното училище влизаха курсанти с нальот от държавните аероклубове толкова, колкото е сегашния общ нальот на някои класни летци. Иначе колкото и да са часовете, лошото може да случи и на Недосегаемите - преди 2-3 години години един Велик орел - шефа на руските Витязи си замина, защото грешката беше фатална. А какво остава за асове с опит като на сегашните ни смели въздушни полицаи.....Други които ще се възползват от това на практика нищо-случило се, ще са мегафоните на псевдо военно-научната мисъл у нас като дежурния ген.Събев, мосю Бойко Ноев и други подобни съвременни политически офицери и сметкаджии, които ще заклеймят руската техника като неблагонадеждна, а американската като върха (което само по филмите е така). НО НАЙ-КОФТИТО НА ПАРАДА ИЛИ ПО-СКОРО ЖАЛКО И МИЗЕРНО БЕШЕ НЕ СТРАХА НА НАЧАЛНИЦТЕ ЗА ПРЕЛИТАНЕТО НА САМОЛЕТИ В СМУ (В РЕЗУЛТАТ НА КОЕТО СЕГА ИМА ОБИДЕНИ, ПО-ОБИДЕНИ И НАЙ-ОБИДЕНИ), А СЛОВОТО НА РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ, КОЙТО ЗА ОКОЛО 15 МИНУТИ СЛОВОИЗЛИЯНИЯ ГОВОРИ САМО ОКОЛО 5 ЗА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ И 10 ЗА ДОБРИТЕ ЕС, НАТО И САЩ И ГАДНАТА РАША.

  70. #70
    !?! 07 май 2014, 22:01
     
    0
     
    0

    Дадено! Летците са виновни и техниката не струва! Момчетата се изплашиха от лошото време, а и заплатите не си заслужават риска! Струва ли си заради подобни нещастници (повечето) в този форум да се потят между облаците и да си трошат хатъра?! Който иска да гледа военни самолети да се запише във ВВС. Пука ми за вашите оценки!
    ТАКА ПО ЛИ ВИ ХАРЕСВА, НЕЩАСТНИЦИ ЖАЛКИ?! ГОВОРЕТЕ СИ КАКВОТО ИСКАТЕ! НИЕ ЩЕ СИ ЛЕТИМ КОГАТО ИСКАМЕ, А ВИЕ ЩЕ НИ ПЛАЩАТЕ ЗА ТОВА!
    Pan.bg, извинете ме за тона, но каквото почукало, такова се обадило!

  71. #71
    Иван Обретенов 07 май 2014, 22:02
     
    0
     
    0

    Не се ядосвайте на пилотите-каквото се иска от тях те са го дали, но както е било винаги те имат страхливи и не информирани началници!Едно време така затриха МИГ-25 между Добрич и Балчик защото нямаше кой да се обади на РВД да превключат на "първи" канал и да приземи самолета на летище Варна.
    Ако бяха гледали телевизия щяха да знаят че времето ще е облачно и да пребазират предния ден самолетите на летище София във военния сектор и на другия ден да излетят от София/ с помощта на гражданския радар/ да минат на парада и от там да си отидат по летищата-ама то за това се иска акъл и "дупе" за да изложиш мнението си и да го отстоиш!!!!! Е по лесно е да си пазиш топлия стол и да не си създаваш главоболие.

  72. #72
    МиГ 07 май 2014, 22:18
     
    0
     
    0

    До колкото разбрах от руски източници, самолетите над Червения Площад преминават на 200м, като част от тях симулират зареждане във въздуха през това време, което не е по-лесно от летенето във формация. Не искам да кажа нищо, просто предоставям факти в Русия как го правят. Разбира се, там се водят истински тренировки и учения, а не гонене на турбовитлови самолети...

  73. #73
    456 07 май 2014, 22:21
     
    0
     
    0

    каква авиация какви пилоти? нали всички кадърни пилоти летят в гражданската авиация 5 пъти по високи заплати и при по добри условия. не им се сърдете на момчетата те толко могат. лошото обаче е че цялата армия върви по тази наклонена плоскост

  74. #74
    BobbyS 07 май 2014, 22:22
     
    0
     
    0

    Честит празник български летци! И да обяснявате на простаците защо е взето решение да не се лети няма да Ви разберат! Макар че подхода на господин маиора да обясни е интелигентен и похвален! Да сте живи и здрави! По - добре да ви плюят хеитърите и тъпунгерите 2 дена, отколкото отдел Авиационни произшествия на Служба Военна Полиция да има работа и да вземем да загубим някои от Вас заради показухи!

  75. #75
    Владимир 07 май 2014, 22:24
     
    0
     
    0

    Има за трепане маса народ, събрала се за тия 25 години. Не говоря за затвор, а буквално за трепане. Срещу "няколко мерцедеса" се разпродадоха железа за милиарди.
    Съсипа се цяло едно поколение с липса на перспектива.
    Може да съм краен, но искам парламента да заприлича на партийния дом в Одеса. Вероятно пак няма да стане по-добре, но ще ни е по-леко на душата.

  76. #76
    luchezar xubenov 07 май 2014, 22:26
     
    0
     
    0

    g-n maiore,ne lugi ne zahtitavai tezi koito sa vinovni za tova,dobre znaeh,4e ne e problem da se mine v tova vreme,prosto niakoi straxliv tvoi na4alnik go behe strax da poeme otgovornost i da razrehi da letite..galko,zialata ni durgava e galka,a suxoputnite mahini,moge bi muglata i na tiax pre4ehe,abe bulgarska rabota,mnogo sme zle ama mnogo....

  77. #77
    .... 07 май 2014, 22:27
     
    0
     
    0

    От 2004 си плащаме и за охрана и какво от това? Много се изговори за несъстоялия се въздушен парад, но на хора незапознати с авиация, как се планират и изпълняват задачите във въздуха, трудно може да се обясни. Всички знаем какво направиха ВВС в с.Бисер, на горските пожари, ежедневно на airpolicing, медицински транспорт и др, тъй че няма смисъл да ги обиждаме с ежедневни бъртвежи. От мен имат едно голямо БРАВО, а на другия парад 21 и 29 на форсаж че да им паднат джамовете на тия софиянчета дето се смеят.

  78. #78
    Майор Пейн 07 май 2014, 23:09
     
    0
     
    0

    Ако не се лъжа, Попов и Радев бяха на площада,така че те не биха могли с поклащане на глава да отменят полетите,...та мисълта ми е да се гледа по веригата във ВВС и така ще се разбере кой отмени полетите.
    Обясненията за ниската облачност ми напомнят малко за обясненията при инцидента с 29-ката и за обясненията защо не стреля кораба на Шабла!!!!

  79. #79
    Споделих 07 май 2014, 23:13
     
    0
     
    0

    Обясненията тогава почти ги нямаще.
    При МиГ-29 имаше едно мъгляво обяснение от страна на ген.Попов - общи приказки... и една критика от страна на Аню Ангелов... който по леко завоалиран начин, а накрая и директно каза, че пилотите са виновни... Интересно обаче - Дойчинов цяла нощ бе на Ер Полисинга, а сутринта, поради великите риформи на Дедко, пак Илия трябваше да облети времето.... Ама Дедко не отчита тоя факт, че летци няма и са останали 3ма да вършат всичко...
    А за "Верни" на Шабла пък нямаше никакво мнение от никого... Което си бе грешка от страна на ръководството на ВМС - пълно мълчание от новоназначения Началник на отбраната вече цяла година...

  80. #80
    S. Kyupov 07 май 2014, 23:53
     
    0
     
    0

    До #70: Явно си вътре в нещата, но мисля, че трябва да си владееш емоциите, защото пък ако си и пилот...не знам какво може да те накара да пишеш подобни тъпотии!!!
    Абе Преславе, май е най-добре да закриваш тая тема, че коментарите много изпростяха - направо изтрещяха вече, а нас ни боли...

  81. #81
    моuntain ranger 08 май 2014, 00:13
     
    0
     
    0

    А защо закрихте Доброславци бе кретени??? Сега самолетите нямаше да прелитат от майка си от g@z@...

  82. #82
    възмутен 08 май 2014, 09:40
     
    0
     
    0

    #40 Пуснато от ДСМУ 300/3,5(нерегистриран) на 07 май 2014, 13:34
    Според мен истината е,че ново назначените генерали не посмяха да поемат и минимална отговорност. Голямо пазене на копанката.Оправдание на ученици.Народа се надяваше и можеше да му се отблагодарят с едно минаване.

    #49 Пуснато от Preslav(администратор) на 07 май 2014, 17:08
    До 40... новоназначените генерали всъщност са такива от 30 юни 2014 г... Така че засега положението не се е променило относно кой издава заповедите...

    Всъщност и двамата сте прави, до 30.06 има доста време ... да се промени тази или онази заповед, за това принципа е: "да заложим на сигурното".
    Седмица срам, но после цял живот генерал.
    Варианти да се излезе от ситуацията много, само някой трябва да помисли, но по лесно е да се умножи труда на стотици по 0.
    За вертолетите никакъв проблем, щом знамето мина и другите можеха. А самолетите можеше да се пребазират сутринта или предния ден на LBSF, можеше да пробият на LBSF и да минат поединично, ако не успеят да съберат групите под облаците.Пак щеше да е нещо и то без да нарушават правилата за безопасност. Но по-лесно е да не се мисли, когато може и да не се мисли и по лесно е да не се чете, когато може и да не се чете.
    Това се виждаше и с просто око:

    #45 Пуснато от ниски, ниски, колко да са(нерегистриран) на 07 май 2014, 14:57


    SA 06/05/2014 10:30ч->

    METAR LBSF 060730Z 15002MPS 9999 SCT012 BKN035 11/08 Q1022 NOSIG=
    (4-5/10 na 360m., 7-9/10 na 1100m., вид. 10км.)

    SA 06/05/2014 11:00ч.->

    METAR LBSF 060800Z 14003MPS 110V170 9999 FEW012 BKN033 10/07 Q1022 NOSIG=
    (2-3/10 na 360m., 7-9/10 na 1000m., вид. 10км.)

  83. #83
    Марин 08 май 2014, 13:21
     
    0
     
    0

    На калпава ракета космоса и крив. Утре е 9-ти и ще гледам парад със самолети и пилоти, които могат да летят във всякакви условия. Не обвинявам нашите военни пилоти. Те нямат вина, че не могат да летят, все пак пилот на теория няма как да станеш.

  84. #84
    ноу цимент 08 май 2014, 14:14
     
    0
     
    0

    Разпускайте я тази мързелива сган да си ходи,за какво ни е армия някой може ли да обясни ко к а му ще пази то ни народ остана ни държава.. прочетете колко държави има на тоя свят без даже и един кашик.Ама не ние сме богати и си плащае за всичко - да ама вече няма кой СРАМ ! ! !

  85. #85
    Sold-er 08 май 2014, 16:24
     
    0
     
    0

    До #84 Пак ли си смени псевдонима бе, кретен?

  86. #86
    итс 08 май 2014, 19:58
     
    0
     
    0

    Наслушах се и се нагледах на какви ли не писания и коментари най вече на хора които нямат нищо общо с авиацията!!Бях там и мога да уверя всеки че и самолетите бяха перфектно подготвени и летците искаха да си изпълнят задачата!!Ако бяха излетели това щеще да бъде най-голямата награда за летците и техниците която осмисляше техния труд през тези дни(когато всички почиваха и бяха със семействата си)!Искам някой да ми отговори заслужаваше ли си да се рискува живота и здравето на летците и техниката която и без това е кът? Защото съм сигурен че ако беше се случило нещо нямаше да ни наричат страхливци и некадърници а убиици или самоубиици!!Много е прав Люци !!

  87. #87
    да 09 май 2014, 00:52
     
    0
     
    0

    Да, заслужава си, за да изтупаме националната гордост.

  88. #88
    zdr 09 май 2014, 12:19
     
    0
     
    0

    И все пак: КОЙ нареди самолетите да не летят?
    Ако е мъж да излезе и да защити мнението си пред всички и най-вече пред летците, защото те са най-онеправдани. Но не, това е един женски полов орган (полковник или още по-зле - генерал), който за една заплата е готов да продаде и майчиното мляко. Те с такива "командири" работим всеки ден. Сега сигурно ще отиде да провери Графа и ще се прави на мъж и ще накаже някой за това че плаца не е изметен и тревата не е окосена. Мъкаааа.

  89. #89
    М. Михайлова 09 май 2014, 22:19
     
    0
     
    0

    Към ревльото zdr
    Добре, че не си командир и не трябва да вземаш ти решенията! От коментара ти личи колко си мързелив и злобен, нереализиран нещастник.
    Знай, че Този, който е заповядал самолетите да не летят е сто пъти повече мъж от теб, защото за тава се иска смелост. Има ум в главата и е преценил, че не си заслужава да рискува живота на колегите си, техниката и да има още нещастни вдовици и сираци.
    Браво на този, който му е стискало да вземе това командирско решение!

  90. #90
    да ама не 09 май 2014, 23:16
     
    0
     
    0

    Лейди, ако е мъж и му е стискало е трябвало отдавна да алармира, че пилотите са неподготвени поради малко нальот или техниката не става или че нещо друго не е наред. За сметка на това той си е мълчал със забита като на щраус глава в пясъке и е отчитал дори развитие на родната авиация.

  91. #91
    088 10 май 2014, 20:00
     
    0
     
    0

    Изглежда тази статия предизвика голям интерес. Прочетох всички 90 мнения и не можах да разбера кое точно предизвика изключително гадния коментар №70?? Имаше няколко по-общи нападки към техниката и летците, но чак такава злоба?!? Ако в мен не се вслушате, послушайте Серьожа Кюпов (№ 80). Учили са ме, че една задача има безброй решения, който иска - намира начини, който не иска - търси оправдания. Да се посочи човека, който отмени полетите, дори и на вертолетите, да се знае! Повечето от коментиращите въобще не обвиняват летците и самолетие, още повече м-р Р. Люцканчев - авиатор с главно "А", винаги усмихнат и любезен на открити дни в Безмер или на авиошоута, а техните началници. Както вече беше писано, можеше самолетите да минат поединично (ако не всички, то поне един или два), да бъдат пребазирани във Враждебна и т.н. Имаше подобен случай - 06.05.01 г., тогава времето беше много, много по-лошо и въпреки това, поне три вертолета минаха в строй..Можеше да се предвиди и лошото време, да не се създават излишни надежди на обикновените хора, да се измисли някакъв съкратен вариант на въздушната част от парада. Но... в историята няма но и ако, както беше написано по-горе :"една седмица срам, цял живот генерал". Наистина е по-лесно да не се прави нищо, отколкото да си усложняваме живота с по-сложни неща. От такива "смели командирски решения" БА стигна до това състояние..............:((((((((((

  92. #92
    Луканов 13 май 2014, 08:31
     
    0
     
    0

    Незнам, какво я дъвкате тая тема още, прос народ слаба държава!! Нито държавниците-дъжавници, нито армията-армия, нито докторите-доктори и жените ни не са жени, само търсят с кой да си го наврат и ние се изпедерастихме-самоунищожихме се като нация!! Та незнам кво очаквате от ВВС!! Облаците бяга достатъчно високо за групов секс с парашути, те един групов полет немогат да направят! Не времето е виновно в армията не са им дали трибестан и за това неможаха да вдигнат самолета!! Най ме е ят че и пилотите се оправдават като путки с времето, вместо да станат като мъже и да кажат еди кой си шапкар не позволи или ние толко си можем!!

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка