Онколог: Новото откритие на учените е пробив в борбата срещу рака

Pan.bg 25 яну 2020 | 12:54 views (358) commentaries(0)
frognews.bg

Д-р Андрей Чорбанов и д-р Красимир Орешков

Откритието на учените от Кардиф може да бъде пробив в борбата срещу рака. Става въпрос за открит нов клон от Т-клетките, нова златна страница.

Това заяви пред Нова тв онкологът д-р Красимир Орешков, който заедно с ръководителя на лабораторията по експериментална имунология към Института по микробиология доц. д-р Андрей Чорбанов коментираха темата за откритието в медицината.

„Възможности на нови клон от Т-клетките впоследствие ще бъдат обект на много експерименти – на животински модели, а след това и на човешки“, допълни онкологът

По думите му това е универсална клетка, която наистина сканира и открива т.нар. MR рецептор, който е невидим когато човек страда от рак. Този рецептор дава информация на Т-клетките за други такива с различен метаболизъм, като раковите. „Тези Т-клетъчни колоновеунижощават само туморните такива, не и здравите”, каза още д-р Орешков.

„Това не е нов тип клетка. Организмът има една функция с наредени цяла група от защитни механизми, които се справят с ежесекундното появяване на туморни клетки. В някои случаи новообразувани ракови клетки успяват да избегнат имунната защита и да се реализират като на свой ред потискат действието на имунната система”, обясни доц. д-р Андрей Чорбанов.

Той коментира и темата с разпространението на коронавируса от Китай. По думите му именно от животинските пазари в Югоизточна Азия идват животинските вируси, които се прехвърлят у хората именно заради начина на живот и здравната система в тези страни. „Ако погледнете справката на загиналите хора в тези маси, ще видите, че това е много малко разпространение на фона на това, което можеше да се случи. Това са милионни градове”, коментира доц. Чорбанов.

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!