СКАНДАЛНО : Защо никой не купува Су-57? Старият двигател, неубедителните стелт-технологии или лошия PR са причините

Pan.bg 07 апр 2020 | 00:26 views (1537) commentaries(0)
img
ПАН.БГ


На 24 декември 2019 г. в близост до авиобаза в Хабаровския край Су-57 катастрофира: за щастие пилотът се катапултира и остана жив. Това беше първият производствен

модел, чиято катастрофа, разбира се, само добавя гориво в огъня, разпален от критиците на програмата.

Друго обаче е много по-тревожно. Въпреки факта, че самолетът е готов, до март 2020 г. няма нито една чужда поръчка за него.

Просто казано, нито един самолет не е закупен от друга държава.


Припомнете си, че индийците през 2018 г. напуснаха проекта, известен като изтребител от пето поколение (FGFA), който включваше създаването на версия на Су-57 за

индийските ВВС. Интересът на Китай към самолета не беше нищо повече от слух. Да не забравяме, че преди това Поднебесната империя разработва собствен изтребител от

пето поколение J-20, а в бъдеще може да бъде приет на въоръжение и J-31, въпреки че се счита за експортна машина.



Единственият лъч надежда беше дългото съобщение на портала Menadefense, направено през декември миналата година. По думите му Алжир твърди, че е

сключил договор за закупуването на четиринадесет руски многофункционални изтребители пето поколение Су-57 и същия брой фронтови бомбардировачи Су-34.

Интересно е, че някои медии представят това като истински факт. Нито липсата на официални данни, нито внезапната покупка от Алжир на високо специализирани Су-34


(вместо много по-логични многофункционални Су-35) не ги обезсърчиха.



Във всеки случай, няма конкретна информация за алжирския договор, тъй както няма интерес и от страна на Турция, въпреки че по време на предишния MAKS турският

президент Реджеп Тайип Ердоган прояви интерес към новия самолет.




Двигатели и стелттехнологии




Оказва се, че освен Русия, никой не проявява интерес към този самолет. Какъв е проблемът?

На Запад акцентът традиционно е поставен върху две неща.


Първо, стелт технологиите.



Именно те, според западните експерти, са основен критерий за изтребител от пето поколение, а Су-57 според тях не отговаря на този критерий.



Второ, двигателят.

Вместо с така наречения двигател от "втори етап", който отговаря на изискванията на петото поколение и е известен като

"Тип 30", самолетът е оборудван с AL-41F1 - дълбоко модернизирана версия на съветския AL-31F, инсталиран на Су-27.



С първата точка всичко е сложно: руснаците не знаят и с голяма вероятност никога няма да узнаят реалните показатели



за стелт технологиите, не само за Су-57, но и

за американските F-35 или F-22 Raptor.

Така че, докато тезата за пригодността или несъответствието на стелт
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




технологията на Су-57 се намира по-скоро в глуха линия. Новият

двигател, се тества активно и има вероятност да бъде представен до края на 2020 година.



Заплитане на противоречия





Обобщавайки горното, може да се отбележи, че техническите трудности на Су-57 не изглеждат непреодолими: нещо повече, самолетът концептуално изглежда по-добре от

китайския J-20. Руската машина, разбира се, има „детски болести“, но те са характерни за абсолютно всеки нов модел военна (и не само) техника.

Може би самата Русия не иска да продаде самолета?!Отчасти тази гледна точка е оправдана: във всеки случай може да изглежда така, ако погледнем последните изявления

на длъжностните лица.




„Ние в стратегията за насърчаване на военно-техническото сътрудничество с партньори сме заложили планове за продажба. Ще дойде времето - Су-57 ще го промотираме. Но

докато Су-35 се справя добре с продажбите , не виждаме причина да подкопаваме собствения си пазар. Ще дойде време - винаги имаме козове ”,



- каза през юни 2019 г. вицепремиерът Юрий Борисов.

Все пак трябва да изясним: всъщност Су-35 не върви добре. Освен от самата Русия, той е закупен само от Китай, а то само 24 броя (и това е на фона на стотици


Су-30МКИ, преди това закупени от Индия!), А няколко месеца по-рано Интерфакс обяви, че всички документи, необходими за продажба на изтребител Су-57 в чужбина ,

са съгласувани . „Су-57 има добър износен потенциал“, каза в края на март 2019 г. шефът на Министерството на промишлеността и търговията Денис Мантуров.




Су-57 остава „тъмен кон“ или още нещо за лошия PR



Всъщност отговорът на въпроса за липсата на интерес към Су-57 може да лежи на повърхността. И не става въпрос за неизпълнените изисквания на Запада, въпреки че

те не са неоснователни.

Факт е, че : той е самолет, за който малко хора знаят и малко хора изобщо са чували. С изключение на, разбира се, армията на любителите на

авиацията и изтребителите конкретно.

"Су-57 ли е? .. И вече лети?" - попита изненадания Ердоган Владимир Путин по време на гореспоменатото посещение на експозицията на въздушното шоу MAKS. Добра

илюстрация на ситуацията.


Су-57 нямаше грандиозни анимационни видеоклипове,

нямаше ярки презентации или успешни успехи на изложби. Една от малкото положителни точки е видеото за тестовете на самолета, представено в официалния канал на

Министерството на отбраната на 24 март тази година.



Потенциалните конкуренти имат различна история. Дори сравнително малка Швеция може да направи висококачествен PR: само не забравяйте пускането на първия прототип на

изтребителя Gripen E, който бе осъществен в компанията за производство на самолети на шведската група Saab AB в Линкопинг на 18 май 2016 г.


Шведите по принцип правят всичко, за да поддържат интереса към Gripen от самото начало на разработката, въпреки че първоначално той имаше малък шанс за


търговски успех: новият Gripen се появи в ерата на петото поколение, докато самолетът дори не достига Rafale Dassault или Eurofighter Typhoon в бойни възможности

Поколение 4 + (+).


Има и друг интересен пример: колкото и да е странно, от Русия. Миналата година обществен интерес предизвика рекламната фотография на изтребителя МиГ-35,

направена от група фотографи под ръководството на Дмитрий Чистопрудов.



Снимките са направени от няколко ъгъла На някои фотографии специалистите успяха да постигнат впечатляващ

ефект, на който биха завидели дори на Запад.


Струва си да се каже, че авторът не е голям фен на МиГ-35. Уместно е обаче да се повдигне въпросът: какво пречи да се постъпи така и със Су-57? Или, дори да се


използва американския авангарден опит: начина, по който Bell Helicopter го приложи, пускайки висококачествено анимационно видео, в което перспективният


хеликоптер Bell 360 Invictus поразява танка Т-14 и бойното превозно средство на пехотата Т-15 на базата на „ Армата". Разбира се, видеото


породи „съдебни спорове“ в мрежата, но вероятно това е била идеята на авторите.



Така или иначе, но без компетентна реклама е наивно да се търси успех в световната пазарна ниша за модерни изтребители




източник
topwar.ru

Автор:
Илья Легат


Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


СКАНДАЛНО : Защо никой не купува Су-57? Старият двигател, неубедителните стелт-технологии или лошия PR са причините

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още
eXTReMe Tracker