Започва авиоизложението ILA 2012 в Берлин

Pan.bg 10 сеп 2012 | 15:50 views (2231) commentaries(0)
img Габриела Петрова, ПАН.БГ

От 11 до 16 септември Германският аерокосмически център (DLR) ще ни позволи да надникнем в бъдещето на авиацията и космическите полети на изложението ILA 2012. С помощта на някои изумителни летателни апарати от флота си DLR ще представи детайли за дейността си, включително и Airbus A320 ATRA, обурудван с горивни клетки, глайдерът Antares DLR-H2; Falcon 20 E, с който се провеждат изследвания в горния атмосферен слой; летящата класна стая Cessna 208B Gran Caravan; хеликоптера-симулатор EC-135 FHS.
Airbus A320 ATRA е най-големият самолет и е първият, при който горивна клетка замества APU (Auxiliary Power Unit) с цел осигуряването на енергия при авария. Изследователите на DLR ползват самолета също и в търсенето на методи за по-тихо приземяване.
Antares DLR-H2 може да лети, захранен само от горивната си клетка и е първият самолет, който може да излита, използвайки същата тази енергия.
Falcon 20 E осигурява основна информация за атмосферни проучвания. Може да лети в гръмотевични бури и да измерва химическия състав на въздуха. Това е първият летателен апарат, който измерва съдържанието на пепел във въздуха след изригването на исландския вулкан Eyjafjallaj?kull и оттогава си спечелва името “Ash Hunter”.

На изложението ILA 2012 ще се проведе и конференция за екологична и щадяща околната среда авиация. Алтернативните горива представляват най-динамично развиващия се компонент от нея. Aviation Initiative for Renewable Energy in Germany и CAAFI (US/German Commercial Aviation Alternative Fuels Initiative) ще проведат свои форуми по темата. През 2010 членовете на IATA (Международна асоциация за въздушен транспорт) си поставят за цел намаляването на разходите на гориво с 1.5% на година до 2020. Целта е до 2050 въглеродните емисии да са намалели с 50% спрямо 2005. На конференцията ще се разбере как Германия може да допринесе за тази кауза.

Безпилотни самолети и системи (UAS)

Тази година организаторите на ILA поставят специален акцент върху безпилотните самолети. Според прогнозата на US Teal Group, през следващите 10 години инвестициите за военни безпилотни системи за се удвоят, покачвайки се от 6.6 на 11.4 билиона долара. Експертите прогнозират и ръст в ползването им от гражданската авиация. Включването на безпилотни системи в немската авиация подготвя почвата за установяването на строги стандарти и критерии, позволявайки използването им в контролираното въздушно пространство и в многобройни области като гражданска
безопасност и защита, фермерство, гео-проучвания и др. В резултат на повишения интерес по темата безпилотните системи не само ще получат своето място в средата на изложбените площи, но ще имат и собствена конферентна програма, където акцентът ще падне върху инвеститорите и производителите, както и върху тренировката и симулациите.
По време на изложението конференция ще проведат заинтересованите UAV DACH (Unmanned Aerial Vehicle Deutschland, Austria, Confoederatio Helvetica) и AFCEA (Armed Forces Communication and Electronics Association). Темата ще е приложението и разпространението на UAS. Ще се проведат и два семинара, където производителите ще говорят за големите възможности на безпилотните системи и международни изследователи ще съобщят резултатите от своите проучвания в сферата.

Международното изложение ще бъде и възможност за представители на Bundeswehr, индустриалци и представители на сътрудничещи си държави да се срещнат и да проведат експертни дискусии. На повече от 1 кв.км площ Bundeswehr и военната авиационна индустрия ще демонстрират успешното си сътрудничество с клиенти и предприемачи с цел осигуряване оперативна способност на всичките си летателни апарати. Ключови изложбени елементи ще бъдат безпилотни системи, включително и оперативна конзола, демонстрации на Forward Air Controller (FAC), и лекции на централизирано въздушно наблюдение, военен контрол на въздушния трафик, центъра за контрол на мисии и информационния център за въздушното пространство.
Между изложените експонати ще могат да се видят шест бойни самолета, три транспортни и един танкер, шест хеликоптера, наземна система за въздушна защита, четири безпилотни летателни системи. На 15. И 16. Септември в шоуто ще вземе участие и Airbus A319 CJ. Осигурявайки на зрителите близък допир с технологиите, кулминацията на „статичната“ изложба ще бъде възможността да се раходят в MRCA Tornado PA200 IDS (Interdiction Strike), Nord-VFW Transall C-160D, Airbus A310 MedEvac (Medical Evacuation) и Sikorsky CH-53 G, с всички оръжейни системи в изправност. На участниците ще бъде предоставена и възможността да поговорят с екипажи на Bundeswehr. На летателните демонстрации Willfire 2012 четири самолета Tornado, два Eurofighters, два Phantoms, един CH-53, един Transall и Airbus A310 MRTT tanker ще превземат небето и за около 20 минути ще направят изумителна демонстрация на съвместните им възможности.[/list]
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка