Разработчикът на първия китайски самолетоносач е заподозрян в корупция

Pan.bg 14 май 2020 | 22:07 views (372) commentaries(0)
img
pan.bg
В Китай разследват случай на корупция срещу Ху Вен-Мин, който ръководеше проекта за изграждането на първия самолетоносач собствена китайска разработка "Шандун" (на снимката). В сряда, 13 май, това съобщи изданието Defense World с позоваване на изявление на Централната комисия за проверка на дисциплината (CCDI). В навечерието на 12 май CCDI съобщи, че дейността на Ху Вен-Мин като президент на Китайската корабостроителна корпорация China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC) е обект на разследване от комисията. Според Defense World, преди няколко месеца бившият генерален директор на CSIC Сун Бо бе осъден на 12 години затвор. CCDI го обвини, че е взел подкуп и не е изпълнил инструкциите на централното ръководство, което е причинило щети на държавните предприятия. Освен това, според съобщения в медиите, той е заподозрян, че е предоставил на неназовани чуждестранни сили секретна информация за първия китайски самолетоносач "Ляонин", който е послужил за прототип на разработката на "Шандун". По време на ръководството на Ху Вен-Мин два пъти са проверявани предприятията на CSIC. Държавната корпорация беше обвинена в причиняване на щети на държавната собственост, присвояване на средства и грешки в кадровата политика, както и пренебрегване на препоръките на инспекционния екип на CCDI. Според съобщение на People's Daily, Ху Вен-Мин преди това е работил за няколко големи китайски държавни отбранителни компании: Aviation Industry Corporation of China (AVIC), North Industries Group Corporation (NORINCO) и China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Известно е, че първият китайски самолетоносач собствена конструкция "Шандун", построен съгласно проекта Type-001A, беше въведен в строя през декември 2019 г. Конструкцията му напомня тази на "Ляонин", който е модернизираният бивш съветски тежък самолетоносач "Варяг" (проект 1143.6), закупен от Украйна. Водоизместването на "Шандун" достига до 70 000 t (при "Ляонин" е до 55 000 t), дължината на летателната палуба е 315 m (срещу 304 m), а ширината е 75 m (срещу 70 m). Основното предимство на новия самолетоносач е възможността да вземе на борда си до 36 изтребителя J-15 (китайско копие на руските изтребители Су-33), докато предшественикът му приемаше не повече от 24 такива самолета. Освен това "Шандун" ще може да побере още десет вертолета с различно предназначение. За своя собствена защита "Шандун" е оборудван с три зенитноартилерийски системи Type-1130 и три пускови установки за зенитните




ракети HQ-10 (модификация на ракетите TY-90 "въздух-въздух", първоначално разработени за вертолетите).
Л. Дойчинов
По информация на https: //flotprom.ru
Снимка: @GlobalTimesNews
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още
eXTReMe Tracker