Китай: Не за скрап, а нова служба за изведената от експлоатация военна техника

Pan.bg 08 сеп 2020 | 21:04 views (724) commentaries(0)
img
pan.bg
Проблемът с рециклирането на старите оръжия в много страни по света е изключително остър. Но в Китай решават този въпрос по интересен начин. В някои ги дават за скрап, други ги продават, а Китай ги използва. Известно е, че САЩ имат най-висок процент подмяна на оръжията. Постоянното обновяване на оръжията води до там, че огромен брой самолети, танкове, кораби се отписват. В щата Аризона има авиобаза, която получи прякора „гробището на самолетите“: има повече от 4000 изведени от експлоатация самолети. Те се съхраняват в базата за дълго време, което изисква високи разходи - както за работната сила, така и за финансирането. Във Филаделфия има подобен център за съхранение на бракувани кораби. Много военни кораби, които някога са служили на американската държава, чакат там своето бракуване и претопяване. Някои кораби обаче се продават на развиващите се страни. Но много американски експерти са недоволни от начина, по който е организирана системата за обезвреждане на оръжията в тяхната страна, и се възхищават на опита на Китайската народна република. Някога, преди няколко десетилетия, Поднебесната империя бе въоръжена с голям брой стари съветски оръжия. Днес нивото на икономическо развитие на КНР се е променило драстично: сега Пекин не само купува най-модерните оръжия от Русия, но също така произвежда собствени самолети, танкове и подводници от последно поколение. В момента, според данни от открити източници, ВВС на Китайската народноосвободителна армия са въоръжени с 1 271 изтребители и 1 385 щурмови самолети, отстъпвайки само на САЩ по брой на самолетите. Естествено има и постепенно обновяване на парка от бойни самолети. Но къде отиват отписаните изтребители? В повечето страни по света "пенсионираните" самолети се рециклират и се превръщат в купища скрап. Китай действа по различен начин, възприемайки принципа на превръщането на старата военна техника „в съкровище“. Излезлите от експлоатация изтребители се превръщат в безпилотни летателни апарати, например като мишени, по които пилотите на съвременните изтребители усъвършенстват уменията си за въздушен бой и поразяване целите във въздуха. Интересното е, че такива БЛА се използват не само като целеви самолети за ежедневно обучение на летателния персонал на ВВС, но могат да се използват и в реални боеве. Ако такъв безпилотен самолет бъде унищожен по време на мисия, това няма да причини




сериозни щети на китайската авиация. Поне няма да има човешки жертви, а самата въздушна машина вече е отслужила живота си във всяко отношение. Китай също така няма да изпрати своите ядрени подводници за скрап. Подводниците на ВМС на КНР преминават през денуклеаризация, след което те се излагат в музеите като експонати. Що се отнася до надводните кораби, те се превръщат в кораби на морската полиция и се използват за патрулиране в крайбрежните води. В крайна сметка, на полицейските патрулни кораби се налагат по-малко изисквания, отколкото на военните кораби от флота. Следователно корабите-ветерани от флота излизат на патрулни рейдове, а не "печално" да очакват съдбата си в гробищата за стари кораби, както в САЩ. По този начин китайският опит в работата с изведените от експлоатация оръжия е не само интересен, но и полезен. Като грижовни собственици китайците не губят нищо и не само американските военни могат да се учат от Поднебесната империя.
Л. Дойчинов
По информация на https://topwar.ru
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка