Опасната Антарктида: Учените установиха, че антарктическият лед е изпълнен с опасна радиация

Pan.bg 10 сеп 2020 | 22:18 views (1589) commentaries(0)

Въпреки че човечеството разполага с огромен брой ядрени оръжия, знанията за радиацията са много ограничени.

Изследователи от Европейския изследователски център показаха, че антарктическият лед отделя радиоактивен хлор в околната среда от десетилетия. Това е едно от най-радиоактивните вещества, който се съдържат в околната среда.

image

Има версия, че радиоактивните изотопи са се появили в антарктическите ледове в резултат на тестовете на ядрени оръжия, които редовно се провеждат в океана от водещите ядрени сили.

Но при по-нататъшни изследвания бяха разкрити парадоксални факти. Концентрацията на радиоактивен хлор в центъра на Антарктида е 10 пъти по-висока, отколкото в крайните точки.

image

Оказва се, че снегът изолира леда и скрива радиоактивния слой от слънцето, който пази следите от ядрени опити. Добрата новина е, че откритата концентрация на хлор е твърде ниска, за да има някакъв съществен ефект върху нивата на радиация на планетата.

Всъщност това откритие разкри два важни факта. Човечеството знае твърде малко за радиацията и как средата реагира на нея. Това още веднъж доказва, че ледът на Антарктида е като хроника, в която е написана цялата климатична история на планетата.

Учените планират да извършат дълбоки сондажи на станция Восток, за да достигнат ледниковия период от преди 5 милиона години. Той може да разкрие много тайни за древния климат на нашата планета.

Източник: zen.yandex.ru

...................................................................................................................................................................................................................................................................

Експерти от университета в Мелбърн съобщиха, че са успели да установят причината за високата радиация на едно от местата в Антарктида. Според тяхната прогноза с течение на времето зоната на заразяване само ще се увеличава.

Според резултатите от изследването учените установиха, че има огромен континентален разлом недалеч от мястото, където се появява радиацията. Именно от него радонът излиза на повърхността на континента. Учените нарекоха този източник на радон най-големият на планетата.

Както знаете, радонът в големи количества е изключително опасен; той може да причини развитието на лъчева болест.

По време на проучването беше установено също, че в поне две зони радиацията успява да пробие ледената покривка и започва активно да се разпространява върху огромни територии. Учените отбелязват, че в някои райони на Антарктида радиацията може да се разпространи във въздуха.

Източник: twit.su