ВВС: За да изпълняваме задачите си, трябва да имаме адекватна техника

Pan.bg 16 окт 2012 | 08:53 views (3105) commentaries(4)
img Спирдон Спирдонов
www.otbrana.com

Ако искаме да изпълняваме задачите и да отговаряме на съвремението, трябва да имаме адекватната техника. Това каза тази сутрин по БНТ командирът ва ВВС генерал-майор Константин Попов. Въпросът бе за необходимостта от нов многоцелеви изтребител. Поводът – 100 години от първия боен полет на българските ВВС.

http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_gen_popov.JPG

Преди 100 години сме били сред пионерите в бойната авиация, а сега? Има ли нещо, за което да сме за пример днес? На тези въпроси генерал-майор Попов отговори така: „ Абсолютно категорично мога да кажа, че в момента българските ВВС отговарят на изискването да бъдат на 100 години и да честват с гордо вдигната глава своя юбилей. Мога да кажа, че сме абсолютно добри в ефективността, в използването, преразпределянето на ресурсите, в поставянето на приоритетите по възможно най-добрия начин. Ние всеки ден, абсолютно всеки ден мерим всяка капка гориво, за да можем да бъдем максимално ефективни. Трябва да ви кажа, че ако се сравнят нашите ресурси с това какво могат нашите ВВС, за да определим тази ефективност, мисля, че сме най-добрите. И аз съм абсолютно горд с това, което нашите момчета и момичета могат. Те правят наистина фантастични неща. Това си е героизъм в мирно време.”

Защо им е на българските ВВС нов многоцелеви изтребител? Ето част от отговора на генерал-майор Попов: „Ако искаме да изпълняваме задачите и да отговаряме на съвремението, трябва да имаме адекватната техника. Този проект за многоцелеви изтребител в същност се движи от много години. Той е най-широко коментирания, най-широко обсъждания проект. Аз започвам да се страхувам, че толкова много говорим, че може и да не се случи. А според мен, ако искаме да имаме въздушен суверенитет, ако искаме да имаме собствено небе и собствена воля на това, което правим, би трябвало да имаме такава техника. А защо многоцелеви? Защото вече не искаме да разчитаме на количеството, а на качеството. Не можем да си позволим лукса да имаме 200-300 самолета, за да покриваме многото изисквания, които има към нас, а с по-малък брой самолети да изпълняваме повече задачи.”

Кой варинт – нови самолети или втора ръка, бихте предпочели лично Вие? Отговор на генерал-майор Попов: Всъщност трябва да кажа, че в момента работи една група под ръководството на моя заместник. В тази група




има включени хора от всички дирекции и служби, които може да си представите. Разработват математически модели, концепции, анализи. Общо взето изключително много работа. След това този проект ще мине през най-различни съвети, през бордове, за да може да стигне до Министерски съвет. Изключително много работа е свършена. Аз сега, ако взема отношение по това няма да съм лоялен нито към министъра на отбраната, нитокъм системата, нито към ВВС. Според мен тези хора трябва да бъдат оставени свободно да работят, без външна намеса. В този интегриран екип, за когото споменах, хората са основно от ВВС и със сини униформи.”


Днес

Президентът върховен главнокомандващ на Въоръжените сили Росен Плевнелиев ще открие Монумент на авиацията и българските Военновъздушни сили. На събитието ще присъстват министърът на отбраната Аню Ангелов и началникът на отбраната генерал Симеон Симеонов, съобщиха от Пресцентър ана МО.

Монументът е съвместна инициатива на Военновъздушните сили, Министерството на отбраната и Столичната община.

Той е символ на признателността към поколенията, които поставиха началото, развиваха и усъвършенстваха военната ни авиация.
Монументът се издига на площад „Авиационен“ в района на булевардите, които носят имената на легендарните български авиатори – Асен Йорданов и капитан Димитър Списаревски.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 4

  1. #1
    ralenkov 16 окт 2012, 09:34
     
    0
     
    0

    ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ СЪПРИЧАСТНИ С АВИАЦИЯТА,БЪДЕТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ И МНОГО КЪСМЕТ.

  2. #2
    Ravnec 16 окт 2012, 12:17
     
    0
     
    0

    На кое качество залагате, генерале. На истинското или на американското качество втора употреба, което Аню бърза да уреди докато е на власт за да си вземе комисионните. Този рефрен "Малко, но качествени" е заблуда за непросветения българин. Ваяка една съседна държава има по-голяма военна авиация от нас. Или може би шестте качествени самолета на българските ВВС ще запазят родното небе от 20-30 Су-35.
    През всичките тези години се допусна българските ВВС и ПВО от най-мощни на Балканите да станат най-смешни. По-смешни и от албанските. Малко, но смешни. Това е горчивата истина, която трябва да си кажем в очите, в противен случай идните поколения ще четат за българската военна авиация само в Интернет и дядовците им ще ги водят в музея да видят български бойни самолети. Ако нашите ВВС и ПВО се превърнат в история и България ще отиде в истирията. А като си спомня, че се летеше 5 дни в седмицата. Няма я искрата в очите, останаха само сълзи.

  3. #3
    КИР 16 окт 2012, 13:15
     
    0
     
    0

    Генерале обяснете на нам простите как ще изпълняваме качествено поставените задачи с 6 самолета? 2 дежурни 1 =3 остават 3 от тях поне 2 за прегледи и ремонти - остана 1 с тоя един ще се поддържа подготовка? И това при 100% осигуряване. Опита от досега купената нова техника показва, че 1/3 седи на земята по ред причини, без значение учебни самолети, транспортни или вертолети 1/3 е на земята. Ако приложим тази статистика към новите/стари 6 какво се получава?

  4. #4
    Julian Asange 16 окт 2012, 14:35
     
    0
     
    0

    Ако на втора ръка Ф 16 за ремонт му казвате адекватна техника :/

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка