Два български МиГ-23БН заминаха за чужбина

Pan.bg 02 авг 2013 | 18:58 views (8679) commentaries(18)
img Тихомълком България се раздели с 2 броя МиГ-23 БН, бивши бордове 60 и 61 от бившата авиобаза Чешнегирово, които се намираха в завод "Терем" в Граф Игнатиево. Това е станало още преди 40-50 дена. Слуховете са, че българската фирма Металика АБ е закупила МиГ-овете и ги е продала в чужбина.
Единият е заминал за авиомузея на летището в Рига, Латвия.
Другият ще бъде закаран до САЩ за снимките на ефектен авиоекшън.
Нека всички отдадем чест на тези самолети за вярната им служба!

image
МиГ-23 - борд 60

image
МиГ-23 - борд 61

Снимки - Александър Александров
Pan.bg не се ангажира с достоверността на слуховете, че точно МЕТАЛИКА АБ е продала самолетите.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 18

  1. #1
    Zoro 02 авг 2013, 19:04
     
    0
     
    0

    До каде я докарахме,самолет който е служил и защитавал националната сигурност да се използва за поредната американска боза целяща да покаже колко велики са хамериканците..

  2. #2
    ven 02 авг 2013, 19:10
     
    0
     
    0

    Лакомници, и майките си ще продадът за парички.!!!

  3. #3
    MiG-23BN 02 авг 2013, 19:21
     
    1
     
    0

    Не сте прави в една част, защото самолета не е актуален, освен за 3-тите страни, и след като е продаден е част от пазарната икономика, която върти света. И мен ме боли, но трябва да сме обективни.

  4. #4
    2-ра МСД 02 авг 2013, 19:26
     
    1
     
    0

    Нищо фатално няма в продажбата на старо въоръжение...Миг 23 са стари машини и нямат бъдеще в БА! Лошото е че продават и Ми 24 А ако почнат и с Миг 29 ще бъде трагедия! Мен ме боли и за СВ където продадоха на безценица напълно годни и изправни Т 72..артилерийски системи..БТР-и БМП!!! Влекачи и специализирана техника.

  5. #5
    Владимир 02 авг 2013, 19:56
     
    0
     
    0

    Естествено няма нищо лошо в продаване на стара техника. Лошото е че на нейно място не идва нищо ново. 25 години "преструктуриране" и "реформи" в армията доведоха само до съкращения на техника и персонал. Човек направо да се замисли дали наистина не съществува световна конспирация. Иначе как от нещо се създава нищо. Колко трябва да си некадърен, че да го постигнеш....Още колко Су-та и Мигове и Ми-та има на въоръжение по света, а Теремите ги дават под наем. А бе жална картинка...

  6. #6
    Rebel Shooter 02 авг 2013, 20:51
     
    0
     
    0

    Жална картинка Владимире и на мен ми е много жал след прочитането на такива новини, защото съм сигурен, че и тези 23-ки като много други наши летателни апарати, имоти, суровини, материали и бойни машини и системи, принадлежали на БА, първо се продават за смешни пари на частни фирми, а след това се реализират за колкото ТРЯБВА навън (освен имотите).
    Проблема не е в продажбата на нещо, а в цената, т.е. колко е взело МО за това нещо от което се е лишило и какво може да закупи после с тези пари???
    Отговора Ви е ясен на всички предполагам...
    "Кон за кокошка" "Пасти да яде"!!!

  7. #7
    Pavel 02 авг 2013, 22:17
     
    0
     
    0

    България има традиции в строенето на сухопътни машини, не вижадм какъв е проблемът тези специалисти да конструират нов БМП,МТЛБ и т.н.
    На всички е ясно че на едно шаси може да се слагат най-разнообразни по вид и предназначение системи.
    Ясно е че двигатели не можем да произвеждаме но можем да интегрираме от друг производител.
    Световна практика е всичко да се сглобява от компоненти от подизпълнители.
    И вместо тези хора да седят без работа могат да вършат това за което са учили, за съжаление този сценарии би бил осъществим в рамките на територия в която държавата е държава а не шайка комисионери.
    Например скоро четох статия и ако не ме лъже фирмата беше Оптикоелектрон, за тях бяха писали че са създали уникален уред за нощно виждане, дори американски фирми са останали впечтлени.
    Кой знае още колко разработки прашлясват по шкафовете.
    Имаме потенциал който губим всеки ден, загубим ли традициите съвсем спокойно може в бившите заводи да отворим чалгаджииници, то и без това поколенията се възпитават така.

  8. #8
    Ленко 02 авг 2013, 22:27
     
    0
     
    0

    Герб и в частност Б.Б. е виновен. Знам го от вътре! Мракобесници долни и преврат ще ми правят. Ще ви изколиме барем с онея 2000 платени педерасти-антибългари като свине. Въпрос на време е!

  9. #9
    ............. 02 авг 2013, 22:53
     
    0
     
    0

    ..a като си спомня че тук в тоя сайт някакви хора по рано спореха за вкарване отново на въоражение миг23..с 10те парчета в катуница(още ли са там)???
    един добър самолет,много по добър от ф16...
    тъжно и жалко,Бог да пази България..

  10. #10
    Optic 03 авг 2013, 06:50
     
    0
     
    0

    Оптикоелектрон изнася за САЩ, ГЕРМАНИЯ и др. В НАТО оптични прибори за армиите им по 20 млн. Годишно

  11. #11
    Глупчо 03 авг 2013, 14:41
     
    0
     
    0

    А как Ви се струват - под 20долара/без ДДС- за нови 5,45мм АК-74? в началото на мандата на Б.Б/А.А
    /източника не е сигурен/

  12. #12
    european 03 авг 2013, 16:45
     
    0
     
    0

    До #9 Миг-23 е по-добър от Ф-16? Ти добре ли си приятелю? Миг-23 е пенсиониран в абсолютно всички бели държави с изключение на африканските (начело с Етиоптия), Северна Корея и Куба. http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-23#Operators (само в синичките е на въоръжение, в червените е бил някога)

    И аз не харесвам Ф-16, има много по-добри самолети (и Eurofighter, и Ф-18, да не говорим за Рафале който можел да смъква F22 :D), ама вие понякога прекалявате във фанатизма ви.

    Бог да пази България от хора с остаряло мислене!

  13. #13
    ............. 03 авг 2013, 17:16
     
    0
     
    0

    (Х)европеецо,
    когато миг 23 се създава дори и първите модификации са били по добри от първите блокове ф16(не говоря за електрониката на съвременните ф16 а за чисто техническите характеристики), а това че е пенсиониран не значи че не може да лети за България още,вземайки предвид факта че нямаме пари за гуми гориво и тн,камо ли нови самолети...колкото до европейските самолети съм съгласен с теб а Рафалето наистина можел да сваля ф 22 раптор :) Хайде остани си със здраве..

  14. #14
    малкия Гошко 03 авг 2013, 22:31
     
    0
     
    0

    борд 61 е първият ми летателен апарат на който започнах да служа като техник.Гордеех се, че след 27год откакто е произведен още е цял.Още помня заводския му номер.Дано да го съхранят!!!

  15. #15
    Zoro 03 авг 2013, 22:55
     
    0
     
    0

    Дано поне парите които ще вземат се насочат за поддържане на наличната летателна техника а не да потънат в джоба на някой костюм...

  16. #16
    gacho 03 авг 2013, 23:30
     
    0
     
    0

    european ти наред ли си ?! Миг-23 си беше заплаха за Ф-16А не се доверявай на Уикипедия Миг-23 макар да пише ,че е свален от въоражение той е напълно боеготов във страни като Русия и Украйна , украинците пазят около 40 самолета добре подържани около Киев като защита на града заедно със ПВО . Във Русия заедно със Миг-21-2000 имат около 4 ескадрили готови за вдигане ако има агресия към страната .
    Може да питаш всеки пилот пилотирал Миг-23 във родните ВВС (ако познаваш такъв) на какво е бил способен Миг-23 . Може да питаш и израелските учени какво мислят за Миг-23 само неспособноста на сириискйте пилоти да управляват такава машина ги е спасявало многократно с техните Ф-16А.
    Това ,че вече като технология е скъпо да не говорим за подръжка и резервни части е бил "приземен" от няколко страни не означава ,че е лош самолет.
    И още нещо таз Уикипедия съвсем те е забъркала , едва ли си със френски корени за да произнасяш вместо Рафъл Рафале , но ти си знаеш .

  17. #17
    ДО european 19 окт 2013, 06:56
     
    0
     
    0

    Пази Боже-сляпо да прогледа! Гоуем европеец стана, гоемо мисуене изкара! За мен си промита кратуна или платен писач.. и двете са ми в игнор листата за нормалните!
    "Модерно" мислене могат да си позволят държави с строго колониална политика(САЩ, Англия,Франция и др.) или такива с почти неограничени природни ресурси (Русия)..или такива с особено конвертируеми ресурси в момента-енергоносители!
    Ние кат си знаем нас*рания ..., трябва да проявяваме изключително и само РАЦИОНАЛНО мислене!
    BTW...за тези самолети нямахме ли лиценз за ремонт и поддръжка от руснаците...че май и някой части за тях май имахме право да правим..а може и да бъркам!

  18. #18
    Владо 20 окт 2013, 08:57
     
    0
     
    0

    Лиценз имахме и за планера и за двигателя, за разлика от МиГ-29, за който нямахме и се правиха само някои операции. 23 сме ремонтирали и на арабските страни, като лицензиран изпълнител на КВР.
    Т.е. с МиГ-23 цикълът експлоатация-ремонт беше затворен и това ни правеше независими, което не е много удобно за чуждите интереси, били те и "братски" ;)

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка