Да напишем заедно историята на МиГ-21 в България - МиГ-21ПФМ (обн.)

Pan.bg 06 авг 2013 | 12:19 views (12943) commentaries(6)
img Следващата модификация, която получават българските ВВС през 1965 г., са дванадесет МиГ-21ПФМ (изд. 94А), които постъпват на въоръжение в 1-ва иае на 15 иап, базирана на летище Равнец. Те са произведени в завод 21 в Горки. Те са разработени на базата на МиГ-21ПФ, но се отличават с много нови системи и оборудване: системата СПС (повишава подемната сила при кацане и от тук се постига по-малка скорост на кацане), по-голяма вертикална опашна част, спирачният парашут е разполжен под вертикалния стабилизатор, има нова катапултна седалка КМ-1, всережимен конус, РЛС ПР”Сапфир” и странично отварящ се фанар.

image image

image image

image image

image image

image image

image
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Поради читателски коментарии качвам втора таблицата за МиГ-21ПФМ в България - тук бройката вече е 50. Ще се постарая, ще е хубаво и с ваша помощ, да уточним този наистина малко заплетен казус.

image image

=====================================================================================================
Да напишем заедно историята на МиГ-21 в България

На 12 ноември 1963 г. от летище Граф Игнатиево за първи път се осъществява самостоятелен полет с МиГ-21. Изтребителят МиГ-21Ф-13 е пилотиран от капитан Иван Бедрозов. 50 години по-късно Миг-21 продължава да е на въоръжение в родните ВВС.
В няколко последователни броя на списанието ще ви запознаем с различните модификации, които са се експлоатирали през годините от военната ни авиация.
Силното ни желание е да напишем тази история заедно, да съберем спомени и снимки за хората, които са обслужвали и летели на този легендарен самолет. Протягаме ръка и зов към всички приятели на военната ни авиация с молба да ни изпратите всичко, което по някакъв начин е свързано с МиГ-21 в България – снимки, спомени и каквото и да е било друго. Снимките, ако са на ‘хартиен’ ностител и желаете да ви бъдат върнати – след сканирането им ще ви ги изпратим обратно. Същото
се отнася и за документите и спомените.
Адрес:
Николай Димов
Централна поща
Пловдив 4000
/ДО ПОИСКВАНЕ/
Може да пишете също на e-mail: [email protected]
Всички събрани материали ще бъдат предадени на Музея на авицията, а копия от тях – на авиобаза Граф Игнатиево.
Списание „Клуб КРИЛЕ”, както и сайтът www.pan.bg ще бъде благодарен на всеки приятел на авиацията, който изпрати корекции, дактиране, критика, информация или предложения.
Нека да се обединим около тази благородна (според нас) идея – МиГ-21 и хората, свързали съдбите си с него по един или друг начин, го заслужават!
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 6

  1. #1
    uyriy 06 авг 2013, 18:18
     
    0
     
    0

    Ник, ако искаш пусни моя Алманах, като част от по- голямо нещо! Това, което имаш е за Граф Игнатиево!Юрий

  2. #2
    tu-134 07 авг 2013, 04:20
     
    0
     
    0

    Голяма каша е всичко с МиГ-21ПФМ в България. Списъка според мен е неточен. Като за начало липсва борд 77 в него, а има горе снимка на такъв. Също така преди съм чел че е имало общо 50 доставени а не 48, и че четири са продадени на Нигерия а не три. Това с сменените бордови номера (примерно от 26 на 36) също за пръв път виждам...

  3. #3
    Запомнил 07 авг 2013, 17:41
     
    0
     
    0

    Относно сменените бордови номера - подтвърждавам. Не знам дали навсякъде е правено, но за Равнец съм сигурен - сменя се номера на самолета с цел заблуда за броя на изтребителите за военните аташета, които по онова време обикаляха с колите си и наблюдаваха полетите с бинокли покрай летищата.

  4. #4
    Fishbed 16 авг 2013, 22:55
     
    0
     
    0

    Do TU-134: Прав сте - други източници казват за 50 броя МиГ-21ПФМ. За Нигерия бройката е противоречива - м/у 3 и 4. Ще кача още една таблица с бройката и номерата. Благодаря Ви, ако искате пишете ми на посочения e-mail.

  5. #5
    Fishbed 16 авг 2013, 23:15
     
    0
     
    0

    До uyriy: Юри, обади се, за да се разберем за идеята ти

  6. #6
    tu-134 17 авг 2013, 00:24
     
    0
     
    0

    На кой емайл да пиша?

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка