ВВС: Над 90% са цифровите системи

Pan.bg 18 сеп 2013 | 09:53 views (3892) commentaries(2)
img в.Българска армия

Модернизацията е по стандартите на НАТО и ICAO


Над 90 на сто от изградените комуникации във ВВС са по цифрови системи. Това каза за в. „Българска армия” началникът на отдел „Комуникационни, информационни и навигационни системи (КИНС)” в Командването на Военновъздушните сили (ВВС) полковник Юлиян Йосифов.
По думите му съвременната авиация и „свръзките”, т. е. наземните комуникационни, информационни и навигационни средства и системи, са тясно свързани. Според мен

тази връзка вече е толкова силна

че съвременните комуникационни, информационни и навигационни способности определят не само в голяма степен способите за използване на военната авиация, но и са ключови за развитието на тази област като цяло, категоричен е офицерът.
Високите изисквания към военната авиация неминуемо се отразяват и на поддържащите ги системи.
При това се прилагат както стандартите на НАТО, така и препоръките на Международната организация за гражданска авиация (ICAO). В изпълнение на тези високи изисквания, част от изгражданите наземни КИНС на ВВС се планират, изграждат и осигуряват за по-тежки оперативни и технически норми, отколкото „стандартна” КИС за другите видове въоръжени сили, поясни полковник Йосифов.
Модернизацията на

наземните КИНС

за постигане на съответствие със стандартите на НАТО и изискванията на ICAO, започва през 2000 г. Специалистите по КИНС от Щаба на ВВС и военните формирования извършват огромна работа по анализиране и уточняване на необходимите технически и оперативни характеристики на новите средства и системи.
Беше използван аналогичният опит на водещи страни-членки на НАТО и по този начин бяха избегнати редица слабости и грешки при извършване на модернизацията, изтъкна полковник Йосифов. Към настоящия момент българските ВВС притежават модерна и добре функционираща цифрова КИНС, напълно осигуряваща необходимите ресурси за командване, управление и наблюдение, категоричен е той.
В периода 2002-2004 г.

изцяло бяха модернизирани

системите на летищата Граф Игнатиево, Крумово и Безмер. Те отговарят на стандартите на НАТО и изискванията на ICAO. През 2009 г. започна аналогична модернизация на наземните системи на летище Долна Митрополия, която все още не е завършила.
При това новоизградените наземни КИНС на военните ни летища могат да работят паралелно със създадените преди 1989 г. аналогични системи руско производство, които все още се използват от някои летателни апарати. В периода 2009-2011 г. беше изградена модерна радиосистема за управление на полетите на военната авиация над цялата територия на страната.
Все още не са придобити пълни способности за ефективен




обмен на информация в единната система за ПВО на НАТО, чрез използване на стандартизирания за целта Link. За реализиране на тези способности във ВВС се работи по изпълнение на Пакети от способности, които се финансират основно от НАТО с участие и от българска страна, заяви полковник Йосифов.

Въпреки ограничения бюджет

на ВВС, предвидените в договорите за следгаранционна поддръжка превантивни дейности по техниката се извършват регулярно. На моменти обаче не достига необходимото финансиране за ремонти на авариралата техника, посочи офицерът.
По думите му свързочникът (специалистът по КИНС) във ВВС трябва да се ръководи от няколко основни принципи. Става дума за осигуряване на добра комуникация и умение за работа в екип, правилно приоритизиране на задачите, предоставяне на крайните потребители - командири, пилоти, ръководители на полети, дежурни длъжностни лица, на своевременни, ефективни и завършени комуникационни, информационни и навигационни услуги. Нужни са също дисциплина и прецизност, устойчивост на психическо и физическо натоварване. Поздравявам всички комуникационни, информационни и навигационни специалисти от ВВС и БА, с предстоящия празник - 135 години от създаването на свързочните войски и органите по информационно осигуряване в БА, заяви полковник Йосифов.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    тракторист 19 сеп 2013, 19:49
     
    0
     
    0

    От всичкото туй модернизация само не става ясно що тъй трена пречи на фърчиплана или обратно. За ко е туй всичкото модернизация като двете си пречат да не се ударят. Стига глупости, самото трошене държавни пари за оня де клати клоните на гората, т.е. въздух под налягане.

  2. #2
    Teraflop 19 сеп 2013, 21:02
     
    0
     
    0

    Модернизирани и цифровизирани свръзки-елате ни вижте.Още караме с ТАП-67 и НП-10 с шайбата.Техника отдавна музейна.България в 21-вия век.Да ревеш....от смях!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка