Транспортните самолети на Русия: смяна на приоритетите

Pan.bg 28 яну 2013 | 09:07 views (2780) commentaries(0)
img Транспортните самолети: смяна на приоритетите

Иля Крамник

Гласът на Русия

bulgarian.ruvr.ru

Министерството на отбраната на Русия преразглежда плановете за строителство на транспортната авиация. Главна цел е намаляването на зависимостта от украинските производители.

Основно се залага на проекти на руски конструкторски бюра (КБ).

Исторически самолетите на украинското КБ „Антонов” – от Ан-26 до „Руслан” – са съставлявали основата на съветската военно-транспортна авиация, а и сега техният дял е доста голям. Но определени сложности в сътрудничеството с Украйна и общата политика на намаляване зависимостта на отбранителната промишленост от вноса предвижда затваряне на някои перспективни проекти от украински произход.

Държавната програма за въоръжения за периода 2011-2020 година предвижда закупуване през текущото десетилетие на минимум 600 нови самолети за Военно-въздушните сили на Русия, в това число над 100 военно-транспортни машини. Повечето самолети следваше да бъдат на КБ „Антонов” – в това число Ан-124 „Руслан” и Ан-70, но днес съдбата на тези машини се оказа под въпрос.

В течение на дълго време анонсираната програма за подновяване производството на Ан-124, съдейки по всичко, сега е сметната за излишна. Във Военно-въздушните сили на Русия решиха да модернизират наличните машини „Руслан”.

Под въпрос е и съдбата на Ан-70. Руското ръководство ще вземе решение за неговото закупуване и финансиране на производството му само след приключване на изпитанията. А това автоматично измества възможното начало на производството им за втората половина на десетилетието.

Съдбата на леката машина Ан-140Т ще се решава в състезание с руския проект Ил-112В, който се лобира от руските авиационни производители.

Фактически, днес Военно-въздушните сили си гарантират закупуването на само един нов транспортен самолет – Ил-476, а съдбата на останалите е под въпрос. Очевидно частично през близките 15 – 20 години проблемите могат да бъдат решени с помощта на основен ремонт и модернизиране. Преди всичко става дума за такива машини, като Ан-22 и Ан-124. Но в сегмента на леките и средни машини ремонтирането и модернизирането няма да помогнат.
Сред леките машини изборът вече е ясен, а в средната класа предстои да се направи избор между руско-индийския проект МТС/МТА и украинския Ан-178. Необходимо е да се реши и съдбата на Ан-70 и Ан-124. Първият самолет, с неговите уникални характеристики за излитане и кацане, са необходими на Русия с нейната огромна територия, която не е много богата на хубави летища. Втората машина
може да даде на Военно-въздушните сили огромни възможности за стратегическо прехвърляне на войски.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка