Бригаден генерал Румен Радев: Има опция за изтребители от Португалия, която разглеждаме; предложението на "Грипен" също е сериозно и го анализираме внимателно

Pan.bg 07 юли 2012 | 09:08 views (7572) commentaries(65)
img В новия брой на в-к "Преса" от 7 юли 2012 г. е публикувано интервю с бригаден генерал Румен Радев, зам.-командир на ВВС. Интервюто е на Евгени Генов и е озаглавено "За Бистрица реагирахме светкавично". Освен за участието на ВВС в действията по гасене на пожара на Витоша, бригаден генерал Румен Радев говори и за състоянието на изтребителите МиГ-21, МиГ-29, Су-25, както и предстоящото придобиване на многоцелеви изтребители.

image

image

image

image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 65

  1. #1
    razbira4 07 юли 2012, 11:11
     
    0
     
    0

    Пак някой каже някоя глупост,както през зимата за "Кугара" и почват свободни съчинения.
    Вертолетите "Кугар" ИМАТ СИСТЕМА ЗА ПОДКАЧВАНЕ НА УСТРОЙСТВОТО ЗА ГАСЕНЕ НА ПОЖАРИ така нареченото "бомби" и това е системата за външен товар.
    Другаде е проблема и не е сложно за разрешаване технически.

  2. #2
    до Разбирач 07 юли 2012, 12:35
     
    0
     
    0

    Ako наричаш Радев "някой", значи си абсолютен лаик по темата.... било то и техник на Кугар - както изглежда!!! Не се хващай за думата ами чети м-у редовете. "Думам ти дъще, сещай се снахо"! А ген.Радев е единственият или поне от малцината, които мислят трезво и носят отговорност за действията и думите си!!!

  3. #3
    Leopard 07 юли 2012, 13:09
     
    0
     
    0

    Кои са напусналите летци на МиГ-29?

  4. #4
    Марин 07 юли 2012, 13:15
     
    0
     
    0

    Следващия път подходете по-професионално и използвайте скенер ако не ви се преписва на ръка текста. Има си програми за разчитане на буквите.

  5. #5
    awiator 07 юли 2012, 13:46
     
    0
     
    0

    Драги колеги и фенове на авиацията. Обръщам се и към автора на статията....крайно некоректен и неправилен коментар относно сравняването на гражданските и военните пилоти, и най-вече когато става дума за пилотите в България.Сравнението което правите с американския пилот въобще не е уместно за нашите условия поради простата причина, че нашите пилоти които сега или до скоро се прехвърляха от военната в гражданската авиация се обучаваха по съвсем различен начин. Би трябвало най-напред да се поинтересувате от тези неща и тогава да правите такива "генерални" и високопрофесионални изводи. Накратко ситуацията е следната. Един военен пилот е обучаван единствено и само за такъв във военното училище. Той си няма и понятие от организацията и провеждането на полети в световната гражданска авиация. Той даже не е и чувал за документите на ИКАО (световната организация за гражданска авиация) и когато се прехвърли от другата страна, той има умения за пилотиране на еднопилотен свръхзвуков самолет но, не и за работа в многопилотна среда. И това е така, защото досега във военното ни училище се работеше по съветския модел, където военните и гражданските пилоти се обучаваха по различни програми и принципи на провеждане на полетите. Докато в западните и американските университети нещата стоят малко по-другояче. Там обучението върви паралелно, принципите са еднакви за всички и разликата е, че после едните се качват във военния свръхзвуков изтребител а другите продължават на пътническите самолети. И не си мислете, че трудността в летенето идва само от скороста и височината, и когато един човек е управлявал свръхзвуков изтребител след това без проблем се преквалифицира веднага в пилот от гражданската авиация. Процесът на конвертиране е доста дълъг и сложен, защото в гражданската авиация принципите и процедурите са коренно различни от начина на работа във ВВС, а когато става дума за нашите ВВС нещата са още по-сложни и 30000 лв са най-малкия проблем, пред който трябва да се изправи един пилот когато реши да премине от другата страна (като съвсем пресен пример мога да посоча прелитането на военния Су-25 до летище Падубице в Чехия когато в задната кабина се качи летец от транспортната авиобаза за да осигури прелитането тъй като чисто военните ни пилоти не са наясно както с комуникацията на авиационния английски език така и с процедурите за полети в гражданското въздушно пространство).Но най-важното тук и може би основополагащо на този проблем е, че липсва държавна политика по този въпрос. Държавата напълно е абдикирала от своята роля в развитието на своята авиация и в частност на гражданската авиация, всичко е оставено в частни ръце.Едно време имаше държавен авиопревозвач и подготовката на кадри за тази авиация не беше само в ръцете не тези които искат да работят и да се развиват в този бранш.Но темата вече става много дълга и един коментар не е достатъчен за да я изчерпи напълно. За завършек мога само да кажа, че поне проблема с преминаването на кадри от ВВС към гражданската авиация може да се облекчи, ако в програмите за обучение на нашите военни пилоти се заложат същите принципи и форми, които се използват за обучение на гражданските пилоти, плюс обучението което трябва да имат и за чисто военното приложение на авиационната професия.

  6. #6
    Kiro Kirov Kirivistiyaka 07 юли 2012, 14:13
     
    0
     
    0

    Радев, положението е ясно. Всички Миг-29 трябва да се вдигнат и модернизират до стандарта СМТ (може да вземете и два двуместни втора ръка от Полша, след като загубихме един).

    Колкото до нови, вземете четри Gripen NG, които да заменят Миг-21. Евтини са, икономични и над Либия бяха най-добри в разузнаването.

  7. #7
    До awiator! 07 юли 2012, 15:02
     
    0
     
    0

    Не обвинявай автора в нещо, което ти също правиш! Генералните ти изводи за непознаването на документи и липсата на опит в "многопилотна среда" са силно преувеличени! Обучени хора има,друг е въпроса дали са достатъчно?! Летци са обучавани в щатите,ръководители на полети също! В Кабул имаше българи на кулата! Във Враждебна все още има достатъчно хора,че да се качват по двама в кабината за "многопилотна среда"! След като сравнението с американският пилот е неуместно,то коя процедура по ICAO му помогна да приводни самолета без двигател в река Хъдзън(или перфектиният му английски му е помогнал)!?
    Относно прехвърлянето от едната система в другата е ясно,че не може да става автоматично! Да, трябва да се премине обучение! Но не да се започва от нулата и да плащаш луди пари за нещо, което си правил двадесет години! За програмите за обучение си прав,но това вече се въвежда макар и бавно! Все пак това изисква веме и пари!

  8. #8
    eurocopter 07 юли 2012, 16:07
     
    0
     
    0

    Стига с тези Кугъри!
    Съвсем приличен е вертолета, а проблемите с поддръжката и инспекциите са друга тема.
    Относно ген. Радев - жалко е, че нямаме повече такива генерали, а за съжаление една птичка пролет не прави.

  9. #9
    Oт awiator до #7 07 юли 2012, 16:31
     
    0
     
    0

    Не правя генерални изводи приятелю. Това си е чист опит или иначе казано съм го изпитал на гърба си.Прав си....обучени хора има, но наистина е недостатъчно. А колко летци от нашите ВВС са обучавани в щатите......аз като се замисля май мога да ги изброя на пръстите на едната си ръка, но въпроса който трябва да си зададем е какво се случва с тях след като са завършили обучението си.За Кабул не мисля, че изобщо трябва да се съмняваме, че нашите хора не са показали нужния професионализъм, но когато са попаднали в подходящата среда и са преминали подходящото обучение, което за съжаление не се е състояло в България.А колкото до Враждебна...ДА,...много си прав.Там беше единственото място, където военните ни пилоти можеха да се докоснат до полетите в гражданската авиация и са наясно какво и как се прави там. А 30000лв, които трябва да се заплатят за преминаването на програмата от военните пилоти, за да им се издаде бревета на пилот от гражданската авиация.....това не е започване от нулата. Това са само 25% от 200-те часа нальот, който е необходим да се изпълни според изискванията на JAR-FCL(това е европейския документ който регламентира обучението и сертифицирането на летателен състав в гражданската авиация) и е основополагащ за всички европейски държави членки на обединеното европейско въздушно пространство, и точно там е заложено и се признават останалите 75% за пилоти, които са работили във ВВС на страните си. А за пилота герой спасил хората след приводняването в р. Хъдсън...едва ли само факта, че е бил пилот на F-16 му е помогнал да се справи в тази критична ситуация и със сигурност не мисля, че останалите му колеги които не са летели на свръхзвукови изтребители, не биха се справили в подобна ситуация. Защото опита, който се трупа в самолета е безценен и се трупа в кабината на самолета без значение, дали той е изтребител, транспортен или малко любителско самолетче и за да не се изпада в тази срамна ситуация нашите военни пилоти да започват от А и Б кариерата си на граждански пилоти нашите военачалници трябва да се замислят за обучението на авиационните ни специалисти в бъдеще да отговаря на световните изисквания, и това да е заложено в програмите за обучение, за да може дипломите които се издават от военното училище да отговарят на тези изисквания. Aпропо, колкото до желанието на ВВС за издаване на бревети на пилоти от ВВС, питай ген. Радев откъде се появи изискването преди 3-4 години в ГВА, всеки военен пилот, когато трябваше да подава документ за издаване на бревет, към комплекта документи да се прилага и копие на Заповедта за уволнение от БА и оригинал на служебната бележка за нальота му.

  10. #10
    Ей, ауиатор /awiator/ 07 юли 2012, 17:26
     
    0
     
    0

    Ауиатор, чиче, стига си писал глупости! Много си далеч от истината за това как е днес и на Запад, и в България. И никога в западен военен университет не са обучавали военни пилоти. Там обучават студенти с военни дрехи и порядки. Пилотите се обучават в авиобази. Точка!

  11. #11
    Хей, Awiator или Aviator 07 юли 2012, 18:34
     
    0
     
    0

    Колега awiator, оценявам простоватата добронамереност и частична компетентност на твоите писания! Ще карам по ред:
    1. Военните ни пилоти дават по 35000лв, за да отидат в една авиационна школа, където инструктори, които не са влизали в облак през живота си, не са летели по-високо от 1000м и по-бързо от 200км/ч ги учат да пилотират малък едномоторен, витлов самолет, а в последствие и двумоторен. Инструктори, които познават IMC само на теория.
    2. Не ме убеждавай, че военните пилоти на познават правилата на ICAO и всички изисквания на JAR FCL (e, има и изключения). Много по-трудно се изгражда манталитета на пилот, отколкото научаването и прилагането на толкова «трудните» процедури, за които ти говориш.
    3. Военните ни пилоти (не само от Враждебна) отдавна знаят как да летят по трасетата и как да разчитат Jeppesen карти. Явно ти живееш в миналия век!
    4. И аз се чудя, защо сложиха пилот от Враждебна във втора кабина на Су-то при прелитането до Пардубице... Защо не сложиха подобен пилот при прелитането до Измир през 2011 или до Гърция през 2008?????!!!!
    5. Нашите бойни пилоти отдавна не са това, за което ти говориш. А, да не забравя! И английският им език е поне Level 4 по изискванията за които ти говориш!
    6. Много е „важно” да се изпълнява заход по ILS и VOR. Ами само ще вметна, че РСБН е същата система само че руска! Само името е различно.
    7. Военните ни пилоти летят във всякакви МТУ (уточнявам за AWIATOR – метеорологични условия). Познават IFR, VFR и всички възможни процедури за отлотане, долитане и заход за кацане....
    8. ГДГВА вече кара тези момчета да се явяват на изпити (заедно с начинаещите пилоти) по Аеродинамика, Навигация и т.н. Теория, която военните пилоти са изучавали и практикували с години и са сдавали писмени изпити по тези въпроси.
    Накратко това е! Не бих искал да отегчавам останалите читатели....


  12. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  13. #12
    Аз 07 юли 2012, 18:55
     
    0
     
    0


  14. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  15. #13
    SS 07 юли 2012, 20:13
     
    0
     
    0


  16. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  17. #14
    Siktir 07 юли 2012, 20:20
     
    0
     
    0

  18. #15
    Siktir 07 юли 2012, 20:26
     
    0
     
    0

    До:
    4. И аз се чудя, защо сложиха пилот от Враждебна във втора кабина на Су-то при прелитането до Пардубице... Защо не сложиха подобен пилот при прелитането до Измир през 2011 или до Гърция през 2008?????!!!!

    А защо не сложиха при прелитането до Турция 1998, пак на Су и пак на почти същия екияаж, или при безпрецедентното прелитане до Сен Дизие 2002, пак на тях. Отговорът не е защото от Графа сте специалисти, а Безмер индианци. Когато Су-тата са писали история по Кооперативите, прехвалените 29-ки бяха на земята. Може отговорът да има врузка с това, че малко преди прелитането до Пардубице от Графа разбиха поредния самолет и отгоре са искали да се презастраховат, нали... С

  19. #16
    Do Siktir 07 юли 2012, 20:58
     
    0
     
    0

    Не,бе Сиктир-че не качиха никой в 29-ките във втора кабина при прелитането до Измир и до Гърция, защото им пратиха да ги води цял "Спартан"

  20. #17
    awiator до #10 и #11 07 юли 2012, 22:37
     
    0
     
    0

    Господа съфорумци....измислете поне по един ник...така по-лесно се получава комуникацията :-).Колкото до моите простовато-добронамерени и частично-компетентни писания, естествено че нямам амбицията да съм неоспоримият и всезнаещ гуру по проблемите които се разискват в този форум, както и не обвързвам никого и по никакъв начин с тях. Когато пиша за нещо обаче, се старая да използвам аргументи и факти, които да подкрепят тезите които излагам и по никакъв начин не се опитвам да обидя или засегна някой и се опитвам да спазвам добрия тон, за което предварително благодаря и на всички, които отделят от времето си за да пишат тук. Осемте точки които бяха изброени в горния коментар поставят едни наистина сериозни проблеми, които стоят пред нашите ВВС. Да така е....аз живея и работя с проблемите на авиацията още от миналия век. Тогава в България имаше 14 авиобази и военните пилоти изпълняваха задачи, за които сегашните ни колеги чуват само от разказите на "последните мохикани", които са останали на служба все още в остатъците от военната ни авиация от него време. Искрено се надявам най-накрая да се създадат така нужните условия и те да бъдат в състояние да предадат опита си на по-младите колеги, преди да напуснат редовете на ВВС, тъй като никой не остава вечен в този живот. Колкото до тези 35000лв, които трябва да се заплащат от тези, които желаят да продължат кариерата си на пилоти от гражданската авиация, мисля че топката е в полето на хората които би трябвало да направят така, че дипломите които се издават във родното ни военно училище (което за пореден път бе превърнато във факултет Авиационен към Военния университет във В. Търново) да се признават от съответните авиационни власти, за това мисля, че споменах в предния си коментар. И не мислете, че само във военната авиация се лети само в IMC (благодаря и за пространното обяснение което ми бе дадено относно някои абревиатури използвани в авиационната терминология). С нетърпение очаквам времето, когато нещата и тук в Бг ще станат както в държави като Турция например, когато за един военен пилот излязъл в пенсия авиационните компании ще се конкурират помежду си за да го назначат на работа при тях (информация която ми бе споделена от турски авиатор в откровен разговор между колеги). И никога не съм бил привърженик на деленето на авиаторите на военни, граждански, селскостопански и какви ли още не, защото самолетът, независимо от предназначението си, си остава с тяло криле и опашни плоскости, и принципите на полета са едни и същи за всички и всеки, който е излетял след това трябва и да кацне, без значение дали е тръгнал да порази поредната цел, да достави пътниците до летището на назначение, или да обработи с химикали определен масив в полето, или да предаде знания на бъдещия летец седнал на седалката на обучаемия. 16 Октомври, макар че отбелязва първия боен полет на Българската авиация би трябвало да се счита за празник на всички, ангажирани с професията летец в нашата страна (мое мнение естествено).

  21. #18
    shturman 07 юли 2012, 22:59
     
    0
     
    0

    Господин awiator, аз мисля, че пишете глупости! Вие очевидно не познавате новите методи за развитие на българските ВВС!

  22. #19
    top gun 07 юли 2012, 23:07
     
    0
     
    0

    според мен в написаното от awiator има доста верни неща


  23. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  24. #20
    Az 07 юли 2012, 23:21
     
    0
     
    0


  25. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  26. #21
    Az 07 юли 2012, 23:29
     
    0
     
    0


  27. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  28. #22
    Az 07 юли 2012, 23:42
     
    0
     
    0

  29. #23
    Zozo 07 юли 2012, 23:48
     
    0
     
    0

    Абе SIKTIRe, пак ли почна делене на Графалии, Безмерци?! Ми Вие Безмерци сите сте пътници барабар със самолета Ви! Колкото и да се ежите до една година ще сте тотално забравени!!!! Гледайте си рахатлъка (и без това друго не правите) докато можете и после кой мека шапка, кой в Графа да го облагородят малко..... Да види как се служи и как се заслужава заплата, а не как се взема даром! Но то това Вас чака, така че бъдете здрави да му се насладите! ДА ЖИВЕЕ БЕЗМЕР И НЕГОВИТЕ ТРУДОВИ КАДРИ!


  30. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  31. #24
    Явно военен 08 юли 2012, 00:04
     
    0
     
    0

  32. #25
    Hose 08 юли 2012, 00:15
     
    0
     
    0

    Ало, Динамо, не преигравайте. Не МиГове попадат в собствените си осколки.... Да не си припомняме вашите инциденти! Малко уважение, моля! В една авиация служим, май!


  33. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  34. #26
    Zozo 08 юли 2012, 00:20
     
    0
     
    0

  35. #27
    #10 08 юли 2012, 02:30
     
    0
     
    0

    awiator-ът написа:
    "по никакъв начин не се опитвам да обидя или засегна някой и се опитвам да спазвам добрия тон ...... военните пилоти изпълняваха задачи, за които сегашните ни колеги чуват само от разказите на "последните мохикани", които са останали на служба все още" - ДЕ ГО ДОБРИЯ ТИ ТОН?...
    Та кое преди е било по-различно - сложните (условия) ли са били по-сложни, претоварването (гравитацията) ли е било по-голямо от днешното, денонощието ли е било по-дълго от сегашните 24 часа, та това се е отразявало на продължителността на дежурствата? Ако наистина си бил професионалист ще разбереш за какво иде реч.

  36. #28
    Do Hose i Zozo 08 юли 2012, 06:19
     
    0
     
    0

    Hose, как да попаднат Ми-говете в осколките си , като вие стреляте един два пъти през цялата си 20 годишна служба, при това някъде в морето на 4000-5000м височина с "балванки":)))
    Zozo, моли се да го има Су-то и Безмер, че ако "хване влака" Безмер да не мине през Графа да ви качи и вас . Остани си със здраве и отивай до склада да вземеш масло, че нещо ОС-та се е разскърцала и трябва да я смазваш!!!!

  37. #29
    Zozo 08 юли 2012, 08:13
     
    0
     
    0

    До #20. Ти за смазването на осите грижа не бери! Маслото се пази за Вас. Добре ще бъдете обмазани.... Понеже сте големи професионалисти в Безмер затова Американците с А-10 само веднъж дойдоха при Вас и повече не искат и да чуят..... За сметка на това Вие всяка година на готово ходите до Графа да си полетите във вече организирано учение (без Ваша помощ разбира се). Карайте там още годинка пък после ще видим, кой е във влака и кой е машиниста. И не се палете толкова! Вие сте минало!!1


  38. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  39. #30
    До Awiator 08 юли 2012, 08:20
     
    0
     
    0

  40. #31
    Hose 08 юли 2012, 08:30
     
    0
     
    0

    Колеги от форума, мисля си как така едно интервю с ген.Радев може да възбуди подобни страсти. Той ясно и точно поставя проблемите и официално отговря на въпроси, чиито отговори до момента са били само догатки. Е, недоволни винаги ще има! Погледнете трезво на нещата.... Кой за Ф-16, кой за Грипен... Който и да е все ще върши работа на изстрадалата ни авиация. Но за съжаление много хора отричат единия или другия самолет само заради писания в пресата. И твърдо ви казвам, че военните ни пилоти ще продължават да напускат поради факта, че Държавата не поема никакви ангажименти, за да ги задържи на служба. Няма сигурност – няма мотивация!


  41. Warning: Illegal string offset 'post_text' in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 206
  42. #32
    Случаен 08 юли 2012, 09:02
     
    0
     
    0

  43. #33
    пилот на вертолет 08 юли 2012, 09:54
     
    1
     
    0

    Колеги, тъп спор и грозни закачки между военни летци.
    Ако вие в Безмер и Графа не се уважавате, как може да очаквате обществото да уважава професията на военния летец?
    Лично аз смятам, че проблемите във военната авиация на ВВС и ВМС са два:
    1. Липса на достатъчно полети - т.н. опитни млади летци летци са на повече от 40 години с общ нальот 500-700 часа.
    2. Сбъркана система на стимули, която дава достатъчно финансови аргументи на началниците да не предават, образно казано, щафетата на по-младите и по този начин да бъдат НЕЗАМЕНИМИ. Нормално ли е всички по-важни и наистина трудни задачи да бъдат изпълнявани от старши офицери и дори генерали!?!

  44. #34
    инж.Ганьо 08 юли 2012, 10:46
     
    0
     
    0

    Направо ме е срам да чета как се карате!Не стига ,че политиците ви превръщат в род войска със затихващи функции,ами и вие сте седнали да си мерите п....... един на друг и да се доказвате кой е по-велик!

  45. #35
    ??!! 08 юли 2012, 10:46
     
    0
     
    0

    Просто акъла не ми го побира-каква е тази злоба и неприкрито удовоствие на господата от Графа, че още един жив организъм от НАШИТЕ, БЪЛГАРСКИ ВВС-Безмер, се очаква да бъде закрит?! И то във форум, където по презумция пишат хора-професионалисти и хора-патриоти??!! Господа от Графа-АВИАЦИЯТА В БЪЛГАРИЯ, НИТО ЗАПОЧВА С ВАС, НИТО СВЪРШВА С ВАС!!! ВИЕ СЕ ПРЕВЪРНАХТЕ В ЧЕРНАТА ДУПКА НА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС,ПОГЪЛНАЛА В СЕБЕ СИ ВСИЧКО ПО ПЪТЯ СИ И ПРОМЕНИЛА ЖИВОТА НА ХИЛЯДИ ХОРА С ВОЕННА ПРОФЕСИЯ!!! БЪДЕТЕ БЛАГОДАРНИ, ЧЕ ВАШЕТО ЛОБИ ГОРЕ ВЪВ ВЪРХОВЕТЕ Е ВИНАГИ НА ВЛАСТ!!! А иначе, в момента сте един надут до пръсване балон, който от време на време започва да издиша!Моля се и искренно се надявам той да не се ПРЪСНЕ!!!

  46. #36
    О3 08 юли 2012, 11:06
     
    0
     
    0

    Вярно,че са грозни закачките! Такова е и състоянието в армията! Но деленето на хора, бази и задачи започва от горе! Различно отношение,различно осигуряване и т.н.!
    Колкото до злобните пожелания за Су-то,толкова им е багажа на пишещите! Дори и да не удължат ресурса на машините след 2014 година,то няма да е защото не може да се удължи ресурса или защото не е обслужвана и експлоатирана техниката както трябва! Чисто и просто за такава техника пазар има! В Африка се търсят,там граждански войни се водят,добри пари се плащат(за спарка дават двойно)! Що да не изкарат някой лев търговците, малко ли гърла "хранят"?
    А относно "работата" която се върши - къде има продадена 21-ца на старо(освен за паметник)!?
    Явно някои чужди държави по-добре оценяват техниката с която ние разполагаме! Явно знаят на кого,къде и как да платят за да ни избави от "ненужната" техника!

  47. #37
    Стига 08 юли 2012, 11:24
     
    0
     
    0

    След този пост се надявам да приключат дразгите. И що за наглост е да се радваш на закриването на още една бойна база! Безмер е толкова полезен колкото и графа. Относно МиГ-29 ген.Радев си го каза, че самолетът не е многоцелеви..толкова.Стига , в противен случай шефовете на сайта да изтрият нападките и глупостите по взаимен адрес.Истини много и ги знаем не малко хора, една част се доближават до тях, други са се заблудили...

  48. #38
    Гинев 08 юли 2012, 11:34
     
    0
     
    0

    Всяка една авиобаза, от съществуващите към момента, е национално богатство и трябва да е пределно ясно за всички.Наличната техника изключва възможността за взаимозаменяемост към момента относно целите и задачите стоящи пред една или друга авиобаза.Едните не могат да изпълняват своите задачи без другите.

  49. #39
    егер 08 юли 2012, 12:03
     
    0
     
    0

    "Понеже сте големи професионалисти в Безмер затова Американците с А-10 само веднъж дойдоха при Вас и повече не искат и да чуят..... За сметка на това Вие всяка година на готово ходите до Графа да си полетите във вече организирано учение (без Ваша помощ разбира се)"

    Ееее, доживях да видя и прочета, едни "български" пилоти да надминават други такива по най-труднта дисциплина в авиацията - потупването по главата от Големите братя - американците(уточнявам за тези дето са били в анабиоза 20-30 години и сега се събуждат).
    Надявам се , както и преди се е случвало, когато вече сме най-на*ъзени отново да се окаже че Великия брат се е разпаднал от самосебе си и за страничния наблюдател ние просто си стоим на*ъзени и без клиент!

    И най-накрая за се визуализирам най-ясно картинката, ще кажа , че в цялото ни общество , във всички сфери е ТОЧНО ПО СЪЩИЯ НАЧИН. Просто всички ние попадаме в един от двата български отбора и сме или "безмерци" или "графалии" и живота ни кара за да оцелеем да убием другия. Ебаси ситуацията, драги Българи.

  50. #40
    Реалист 08 юли 2012, 12:34
     
    0
     
    0

    Заблуда е че Су-25 не може да лети след 2014 година, когато изтича поредното удължаване на ресурса им. Та тези самолети са само с година „по-стари” от нашите МиГ-29, а системата за обективен контрол е същата, което значи че те могат да се експлоатират по състояние, както е при МиГ-29. Само че е необходимо да се плати за ремонта им и то не голяма сума. А удължаването на ресурса,което ако някой не знае се извършва изцяло от ИТС на базата в Безмер с изразходване на минимални финансови средства, може да продължи и след 2014 година поне още 4 години до изразходване на назначения ресурс от часове, който никак не е малко. Само че някой трябва да си сложи подписа. Разбира се ако не надделеят други интереси.

  51. #41
    WROOM 08 юли 2012, 12:42
     
    0
     
    0

    За сетен път се убеждавам, че обществото ни е много, ама много болно и това касае всички сфери от живота в тази продадена и предадена от иначе добре облечени измекяри, наречени - политически елит, моля ви се!!! Точно тези подлеци разсипаха и държавата, и армията и душите ни. Точно тези злодеи манипулират съзнанието ни по-най долния начин и за тях управлението под формата РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ е принцип. И аз виждам тук, в този форум, че тези политически мръсници са успели да въведат тази форма на управление много добре и в армията, в частност в жалките и смешни остатъци от бойната ни авиация.Силата на Вашите думи следва да бъде насочена точно срещу тези МЪРШИ, които Ви предадоха, а не офицери УЖ, да сипят унизителни обиди един към друг и съждение кой щял да остане и кой да бъде уволнен. КАКВА НИЗОСТ!!Всички ще бъдете уволнени от продажните ни политици и стоящете зад тях "генерали", които всъщност са не по-малки азиатски проститутки от политиците ни. Защото и това няма да са последните съкращения.Защото същите тези генерали са готови да продадат и майчиното си мляко заради кариерката и за един ден повече служба. Та в коя друга държава политиците ще вземат решение от 2200 танка да останат 80, от 1750 оръдейни системи над 100мм да останат 90, от над 3000 БТР да останат 300, от над 240 бойни самолета да остнат 16, и за тях да няма пари и ресурс и генералите да мълчат като п...и? В коя държава може да се случи това -питам??? Естествено, че тези хора не ги е еня изобщо за войската и бъдещето и. Две командировки до САЩ и готово, техни са. Запомнете - на нас ни се пише много лош сценарий и тази държава е пред жестока опасност, и настройването на офицерския състав един срещу друг също е част от плана, на онези хубавци, от онова голяма и модерно посолство в жк "Лозенец" в София. За тях и срещу държавата си работят във висшата йерархия на интегрираното МО, а вие се джавкайте тук един друг.. Правите много голямо удоволствие на най- перспективния български ром - министърът Ви, който ви заби и ножа...

  52. #42
    до ? еалист 08 юли 2012, 12:56
     
    0
     
    0

    Други интереси ли? .... Не,пак са си същите?
    http://dnes.dir.bg/news/-1049168
    а тези накъде ще тръгнат?
    http://www.pan.bg/view_article-1-11402-Tyzhno-no-fakt-Ministerstvoto-na-otbranata-prodava-nenuzhni-samoleti-Su-25.html
    а следващите,които все още имат ресурс?....

  53. #43
    Заедно 08 юли 2012, 13:49
     
    0
     
    0

    Уважаеми пишещи и четящи този форум,
    Виждам, че след моя постинг #11 се е развихрила истинска „битка”?! А именно след коментара за това кой сяда във втора кабина на самолетите. Искам най-учтиво да се извиня на Безмерските пилоти, че не споменавам за техните прелитания, но то е поради факта, че не бях сигурен за точната година на събитието. Далеч съм от мисълта, че пилотите от едната или другата база са нещо по,по...... Пилотите си вършат работата достойно и с чест! Друг е въпроса кой разпределя ресурсите! Всеки иска работата му да бъде ценена и наистина да прави това за което е сложил пагона! Но уви..... А и думата Графалии вече не е модерна! Там са събрани хора от всички закрити бази. Т.е. момчета и момичета, които вече са изпитали на гърба си тргедията на поне едно закриване!
    Нов изтребител ще има и ще го пилотират не само Графалии, а Български пилоти независимо от коя база!!! Нека сме единни не само на масата! Графа е отворен за всички и всеки е добре дошъл да допринесе с каквото може за общата ни кауза! Със сигурност можем да летим заедно, както сме го правили не веднъж до сега!!! Чест и почитания!

  54. #44
    фен 08 юли 2012, 14:19
     
    0
     
    0

    В така наречената "Черна дупка" - Графа се народиха плеяда от промити американски мозъци, които все повече си мислят че са хванали "господа за шлифера".
    По добре си погледнете нальота в летателните книжките че май дните отпуска, които сте ползвали са повече.Ресурсите които потъват в тази ЧЕРНА ДУПКА не дават нищо друго освен една измислена показност(air-policing) за сметка на всички останали във ВВС, които вършат истинска работа за ДЪРЖАВАТА.
    Не се джаскайте по форумите а се огледайте къде сте и какво можете в реалния свят а не в измисления, насаден ви от промитите мозъци.

  55. #45
    До фен 08 юли 2012, 18:49
     
    0
     
    0

    Кои са останалите от ВВС и каква е истинската работа в Държавата?

  56. #46
    Preslav 08 юли 2012, 19:23
     
    0
     
    0

    Привет! Чудя се как може навръх 100 години бг ввс да се карате по този грозен начин?
    Кой бил за закриване, кой бил по-по-най.
    Чудя се защо не насочите енергията си към това да обвините истинските хора за разпада на армията ни...
    Някъде, в някой пост един спомена - и какво се радвате - днес Безмер, утре Графа си отива...
    Тъжно - а сте учили в едно училище за пилоти, деляли сте един чин, споделяли сте еднакви болки...
    Накрая останахте 20-30 пилоти и се опитвате да се елиминирате?
    Това не е филм, това е България.
    Озлобяхте ли? Оскотяхте ли?
    С уважение към всички ви - Преслав Панчелиев, КРИЛЕ.

  57. #47
    zlpetrov 08 юли 2012, 20:16
     
    0
     
    0

    Грозно и много тъжно!Но от друга страна нормално.Обществото ни е същото,няма начин в армията да е по различно!

  58. #48
    awiator 08 юли 2012, 20:48
     
    0
     
    0

    Жалко....наистина жалко!!!Не съм и предполагал, че един чисто професионален спор, или по-скоро обмяна на мнения между професионалисти и хора съпричастни на българската авиация, могат да стигнат до тук. Но според мен това е резултат от 20-те години не реформа а погром над българската авиация, който бе извършен не само над българските ВВС, а върху всички компоненти на нашата авиация.Вижте какво се случи с националния ни превозвач, с аероклубовете и селскостопанската ни авиация. И всичко бе извършено с една ужасно последователна и методична точност. Кой имаше интерес от това, кого обслужи всичко, което се случи в нашата авиация и кой извлича дивиденти от разпада на една от най-добре организираните авиационни сили не само на Балканския полуостров, ето това са въпросите които трябва да си зададем, а не да хабим сили и енергия в безпочвени спорове и взаимни нападки. Ако съм засегнал по някакъв начин някой от участващите тук....поднасям искрените си извинения и съм готов да се включа в обсъждането на всяка теза, която всеки сметне за необходимо, че се нуждае от дискусия....защото истината се ражда в спора....така са го казали хората много преди нас, но спора да бъде конструктивен и полезен за всички които участват в него. А на всички хора които са се посветили на авиационната професия желая здраве и летателно дълголетие и всеки да остане в пилотската кабина до тогава, до когато реши той самия, а не както се случи с много други които бяха буквално изритани от редовете на авиацията по време на т.н. реформа. И дано на празниците по случай 100 годишнината от първия боен полет в българската авиация да бъдем всички заедно, а не разделени на Графалии, Безмерци, военни или граждански пилоти, пилоти на самолети или пилоти на вертолети.Успех.

  59. #49
    Meto 08 юли 2012, 22:08
     
    0
     
    0

    Като чета написаното се хващам за главата. Как се сравнява изтребителна с щурмова авиация. Няма място за сравнение. Безмер и Графа са необходими колкото и другите останали бази, както и остатъците от ЗРВ и РТВ. Всяко нещо си има място под слънцето.
    Задявките между базите (полковете) не са от днес, но се учудвам, че все още се водят спорове за това, кой е по-голям. Всички сте равни защото работите за едно и също нещо и това нещо се нарича родина с име България.

  60. #50
    ПИЛОТ 09 юли 2012, 00:46
     
    0
     
    0

    РАДЕВ Е ПОСЛЕДНИЯ ЧОВЕК КОГОТО ЩЕ ПИТАТ ЗА НОВ САМОЛЕТ!!!!
    АМЕРИКАНОФИЛ ГОЛЯМ ФЕН НА МАКДОНАЛДС ,НО ГО питайте защо не иска Ф 18 или Ф 35

  61. #51
    Защо? 09 юли 2012, 08:13
     
    0
     
    0

    Защо да не иска F-18 или F-35? Конкретизирай поне малко моля те.

  62. #52
    До Пилот #40 09 юли 2012, 11:05
     
    0
     
    0

    Това за Ф-18 и Ф-35 мога и аз да ти го отговоря! Ние имаме нужда от самолети сега, а не след 6-7години, когато се очаква Ф-35 да влезе на въоръжение (ако въобще влезе). Ф-16 и Ф-35 се произвеждат от една компания. Така че обвързвайки се с единия си оставяме опция и за другия!
    Що се отнася до Ф-18 фирмата производител BOEING се изтегли от нашия пазар още преди няколко години. Все пак не може две US компании да се състезават за някакви пикливи 8 самолета на едно и също място. А и Ф-18 е толкова мощен самолет (във всяко едно отношение), че ние едва ли ще можем да използваме възможностите му и на 50 процента! В допълнение ще кажа, че цената на 8 бр Ф-18 е 3 пъти по-висока от офертите за Ф-16, Грипен и т.н.
    Колегата споменава нещо за МакДоналдс?! Къде точно се намира тази компания в конкурса за БГ изтребител и какво ще ни предложи тя?! Четете малко повече за фирмите производителки на военни самолети.......

  63. #53
    RED 09 юли 2012, 15:01
     
    0
     
    0

    Не съм очаквал толкова злобни коментари, като се предполага, че са от военни (настоящи или бивши) по отношение на Безмер и Графа. Нали всички сме от едно котило и се печем или сме се пекли на един и същи огън. Не трябва да се озлобяваме едни срещу други, а да се обединяваме срещу тези, които докараха авиацията на този хал. А за това голяма вина имаме и самите ние - настоящи и излезли вече от системата и не бива по този начин допълнително да се самоизяждаме и да даваме повод за злорадство на всички зложелатели на БА и в частност на ВВС.

  64. #54
    ози 10 юли 2012, 13:06
     
    0
     
    0

    Чета идиотски коментари и дребни заяждания по оста Безмер - Графа, а никой не се задълбочава в самото интервю и интересните въпросчета които повдига.
    Я да питам аз, как точно МИГ-29 е перфектен за еър полисинг, след като за последните десетина години, на прима виста, се сещам за четири нахлувания във въздушното ни пространство, при които нито веднъж Графа не вдигна дежурни машини и се правеха, че няма нарушители?
    Я да питам и запознатите, по колко пъти връщат флайт плановете на Чайка от летище Варна, защото няма един човек който да знае как се пуска флайт план и какво да пише в него. И след като ми отговорите на този въпрос, ще ви помоля повече да не ми говорите за познанията на военните пилоти относно ИКАО, Джепсъни и т.н., защото ставате не смешни, а жалки.
    Не мога да разбера защо пискате с/у часовете които трябва да се налетят на цивилен самолет за да получите бревет? Става въпрос за гражданска авиация, там ще возите хора, не картофи, или пък собствения си задник. В ГА си има изисквания които военния пилот няма как да познава и е нужно да бъде научен. Имате ли представа колко пъти повече от половината пътници в самолета са драйфали при "изтребителни" излитания, или пък са им пищели ушите при стръмни глисади с по 20 метра снижение? Не подценявайте леката авиация - от космоса си личи кога един пилот е минал цялата стълбица, от безмоторния, през леко моторната авиация и след това се е качил на голямата и мощна машина!
    Не се втелявайте в безсмислени спорове на кой-повече му миришат краката и кой не си е избърсал задника.
    П.П. Някой има ли представа, колко насила пенсионирани военни пилоти летят като инструктори в Африка и по други затънтени места? И ако случайно познавате някой от тях, питайте го колко лети и как се осигурява авиацията на "третия" свят ;) !

  65. #55
    Чайка до ози 10 юли 2012, 16:01
     
    0
     
    0

    "Я да питам и запознатите, по колко пъти връщат флайт плановете на Чайка от летище Варна, защото няма един човек който да знае как се пуска флайт план и какво да пише в него."
    Ози, намирам примера ти с Чайка за за много тъп.
    1. В Чайка летим единствено и само с флайт планове и на английски.
    2. Естеството на полетите и разположението ни в центъра на CTR-а на Варна нямат аналог сред военните ни летища.
    3. Ние нямаме ВРВД под шапката на Командването на ВМС.
    4. От както летим на Пантера сме пуснали стотици и стотици флайт планове и ако за някои сме имали "проблеми", какъв процент са те?
    5. Имаме прекрасни отношения с колегите от РВД на летище Варна и е странно, че може би нямаме такива с теб, като представител, предполагам на ВРВД.
    И накрая, моля те не ни вкарвай в разни филми, ако не си забелязал ще ти кажа, че без много мрънкане и приказки сравнително добре си вършим работата.

  66. #56
    До Онзи 10 юли 2012, 18:41
     
    0
     
    0

    По принцип военните пилоти не ПИСКАТ, като се изразявате. Ние от нищо не се оплакваме! Поскарваме се понякога, но то е нормално. И като Ви гледа мейла, предполагам, че сте някой от онези печелбари в Африка??!! Военните били "смешни и жалки"?! От вашите уста не звучи обидно! Поредният сърдит пенсионер....

  67. #57
    ози 11 юли 2012, 00:50
     
    0
     
    0

    Първо да отговоря на Чайка.
    Не съм кръвно свързан с РВД по никакъв начин, но имам много приятели там, както и в Чайка. Примера ми не целеше да обиди чайкаджии, а напротив, целта ми беше да покажа, че дори хората които всеки ден летят в тази уникална обстановка правят грешки и има случаи в които един и същ флайт план е връщан 7 пъти, преди да бъде одобрен от ВРВД. Какво остава за графалии и безмерци? Не ме разбирайте погрешно, но ми писна от гръмки изявления как ВВС си вършат страхотно работата, а в същност оцеляват на предела и единствената цел на пилотите е да не се пребият за едното нищо. Не случайно попитах колко неоторизирани влитания в небето на България са се случили през последните 10 години и по колко от тях са излетели дежурните двойки от Графа. Да напомням ли случая с ИЛ-76 и двете СУ-27? Графалии мълчаха като бити педерасти и казваха "ми ние нищо не знаем, нищо не е станало, няма такъв случай", а очевидците са хиляди! И вината не е тяхна, да не са луди да се правят на мъже на неподходящите "хулигани". Небето ни е точно толкова разграден двор, колкото и цялата държава, така че who gives a shit anyway!
    Колкото до следващия коментар. "Объркал си рейса пич"! Някога, макар и за кратко, в кухата ми манерка няколко аксона си взаимодействаха достатъчно добре за да си избия от главата да кандидатствам в Долна и въобще да обрека бъдещето си на шапката и пагона. Благодарих на ум на държавата, че ми позволи на 15 да летя самостоятелно, но не ми разреши да карам кола докато не стана на 18 и до там. Всеки сам кове щастието си и именно заради това реших, че е по-добре да се реализирам там, където сам мога да решавам дали дейността ми е опасна за здравето ми, а не някой чиновник, или още по-лошо - голям "болт", да определя, че 20 часа на година са предостатъчни за подготовката ми и най-вече за личната ми безопасност! Ей богу, в аероклуба правех 20 часа на месец и то при 4 дневна летателна седмица.
    А колкото до хората които решиха, че имат какво да дадат на авиацията, макар и на хиляди километри от дома в "н-тия" свят, на тях мога само шапка да им сваля! Ако не за друго, то поне за това, че само един от тях прави толкова часове на година, колкото цялата първа ескадрила на Графа! Това, даги ми господине, не е нито тъжно, нито жалко, а просто трагично и истински тъжа за летците които все още стоят в тъпите ни и нещастни ВВС, рискувайки живота си за оня дето клати гората!
    П.П. Когато прочетох, какво било първоначалното обяснение на командира на спарката /не бих повярвал, дори да го чуя от него с ушите си, че го е казал, но така писа пресата/ за причината за аварията, първо се смях като идиот, после псувах като хамалин, а накрая прост махнах с ръка. Бил видял птица по време на разгона, та решил да я прогони с включване на фара, обаче в бързината объркал АЗС-а за фара с лоста за убиране на колесника и станала белята. Шах на матката! Нерде АЗС, нерде лост, а пък кое къде се намира в кабината е съвсем друга бира. А каква е истината - елементарно Уотсън, Крумово №2 ама тоя път остъргахме соплото мъжката и трябваше да теглим ръчките. И пак казвам, не са виновни пилотите, че летят под всякакви санитарни минимуми - виновни са единствено, че въобще се съгласяват да летят при тези мизерни условия и при тези мизерни часове!
    Наплюйте ме пак, понапсувайте ме /може пък да ви олекне/ дори, но това няма да промени фактите и тъжната истина. България няма ВВС, няма и да има, защото ВВС и Флота са скъпи удоволствия, а на политиците им трябва евтино пушечно месо. Да живее кашимерията! Те са collateral damage!

  68. #58
    тифОзи!.... 11 юли 2012, 10:58
     
    0
     
    0

    Най-много обичам тифозите, феновете на авиацията - неосъществили се военни пилоти, които дори не са се пробвали. Щото никога не им е стискало. Били се "осъзнали". Елементарно оправдание. Айде гледай си храсталатите туземки и си избивай комплексите с нальот. Кво ще го правиш - на буркани ли? Няма нужда да отговаряш - не си интересен.

  69. #59
    ози 11 юли 2012, 11:25
     
    0
     
    0

    Нальота може да си го затварям в буркани, може и в къщи да си го нося, но това не променя факта, че на година правя толкова часове колкото сегашните летци във ВВС няма да направят за цялата си кариера под пагон. Неприятно но факт!
    И ако някои от вас се самозалъгват, че 20 30 часа на година са достатъчни за да летите безопасно и без риск за живота ви, така да бъде.
    И да, "осъзнах се" навреме. Всичките ми набори и приятели които влязоха и излязоха от Долна все още са под пагон, на летателни длъжности ама не помирисват небе, няма и да помиришат! Е не, мерси!
    А тая злоба на военните към цивилните пилоти, ей богу, никога не можах да я схвана. То и в аероклуба беше същото - пилотите не долюбваха парашутистите. Тогава това ми беше мега странно и с цялата си наглост скачах повече от самите парашутисти и бях пилота с най-много скокове.
    Както и да е, от къде тръгнаха коментарите, до къде се стигна. Харесвайте си МИГ-29 и обяснявайте навсякъде колко е страхотен за еър полисинг, но ми позволете да тъгувам за Доброславските и Габровнишките 23-ки. За "зипо"-тата няма да пророня и една сълза когато ги махнат!
    П.П. Знаете ли как можете да познаете кога на масата в кръчмата има пилот?
    Няма нужда да познавате, той сам ще се похвали!!!

  70. #60
    awiator до ози 11 юли 2012, 12:52
     
    0
     
    0

    Ози....недей така друже. Опитваш се да направиш нещото от което началниците във ВВС най-се страхуват...искаш да свалиш розовите Ray Ban-и от очите на подчинените им дето са им ги надянали и се надяват никога да не прогледнат, за да видят как стоят нещата в действителност. Защото ако това се случи, тогава ще има много проблеми за тях и ще хвърчат пагони с големи и тежки болтове върху им.Като прочетох как ти препоръчват да си затваряш нальота в буркани и то действащи офицери от ВВС, първо ми стана смешно, но после ми дожаля направо за тези момчета. На тях ще им кажа следното:
    1. Преди мнооого много време един курсант който завършваше военното училище излизаше с около 215 до 250 часа нальот. За годините прекарани там, той преминаваше цялата подготовка от сложен пилотаж дори и в наклонена равнина, до въздушен бой и бойно използване по земни цели....бомбопускане и стрелба с НУРС. Освен това, по време на втория етап от подготовката си се качваше и на следващия по-сложен самолет, който до 1989г. беше Миг-17 а следващите се качваха на свръхзвуковия МиГ-21 или на дозвуковия Л-39.....в зависимост от поредноста на випуска.....това ставаше през година време.
    2. След завършването на военното училище, младите лейтенанти започваха веднага бойната си подготовка на съответния самолет във авиобазата, в която биваха разпределени и всяка следваща година те покриваха по един летателен клас и на 3-та година от службата си вече бяха първокласни летци и носеха бойното дежурство във всякакви условия.
    3.Годишния нальот тогава варираше между 80 и 120 часа за година и средно един авиатор се пенсионираше с общ нальот между 1500-2000 часа на 20-та година от службата си. Сегашните военни пилоти имат малко по-различни условия за работа, но няма как да ги споделят тук, че ще имаме проблеми после и с класифицираната информация, но аз затова им препоръчах, ако не вярват на мен, да попитат някой от последните мохикани останали в родните ни ВВС и от тях да получат нужната информация. А иначе условията за работа са си все същите.....както тогава така и сега.....слънцето залязва по едно и също време, претоварването е едно и също само дето на бойното дежурство сега му викат Еър Полисинг и България не е фронтова държава, граничеща с две държави, евентуални противници, както беше по времето на Варшавския договор.
    Така че момчета военни летци от българските ВВС, не се обиждайте и не корете някой, който се опитва да ви каже истината в очите, защото тя наистина е горчива и трудна за преглъщане, а се опитайте да се обърнете към вас самите и да си направите един наистина добър професионален анализ, и да си зададете правилните въпроси и както се казваше в една популярна рубрика "Къде сме ние", да видите къде са истинските проблеми на родната ни авиация, и да се борите за премахването им, а не да сядате в самолета и да ставате курбан заради амбициите и мераците на тоя или оня началник, който пък от своя страна е станал заложник на поредния политически шмекер еднодневка във властта. Защото вашите дупета сядат върху барутния ускорител и всички рискове остават само и единствено за ваша сметка. На онези над вас, които стоят зад бюрата и провеждат конкурсите за придобиване на нова техника, най-много да им извхърчат пагоните и да ги пенсионират принудително, но дори и тогава живота продължава, докато в някои други случаи не...и оркестъра дори и да свири, някои няма да го чуват.

  71. #61
    RED 11 юли 2012, 14:47
     
    0
     
    0

    Последните два коментара са много провокативни и за съжаление на някои щрауси, а то повечето са такива във ВВС, много точни. Време е да си извадят главите от пясъка и да свалят розовите очила. В противен случай ще има (недай боже) още парашутисти.

  72. #62
    тифОзи 11 юли 2012, 20:32
     
    0
     
    0

    Многословни обяснения кой ще ти чете?!. Издават слаба артументация. Защото ози-те летят за себе си, военните пилоти - за страната си. Като инструктори и командири, обучават и възпитават. Да, възпитават. Възпитават родолюбие.

  73. #63
    !!! 11 юли 2012, 21:42
     
    0
     
    0

    Намерихте се та си паснахте – Ози и awiator. Уважаеми господа, не коментирайте материя, която наистина не познавате. Подготовка на пилоти, нарушения на въздушно пространство и т.н. Жалко е, че информацията за нашите пилоти идва единствено от медиите и клюките. Ако сте толкова информирани проверете колко пъти нашите изтребители са излитали срещу реални нарушители!!! И това никога не е било огласявано, но няма да бъде и за напред! Момчетата си вършат работата и са отдадени на служба в името на вашето спокойствие! Можете ли да кажете същото за себе си?! Те нямат нужда от нападките ви, а от вашата подкрепа. И моля ви не говорете за розови очила, защото ако живеехте живота на военния пилот въобще нямаше да си позволявате подобни коментари!

  74. #64
    ози 11 юли 2012, 23:31
     
    0
     
    0

    Абе хора, аз ли пиша неразбираемо, вие ли не искате да разберете?
    Не мразя военните ни летци, не ги принизявам, не им се подигравам - съжалявам ги! Съжалявам ги защото едва ли са имали представа какво ги чака когато са влезли в Долна. Съжалявам ги защото, типично по български, стоически понасят ситуацията в която "голямото добро утро" ги поставя. Обвинявам ги обаче, че търпят безропотно тази долна и мерзка подигравка, която управляващите и командирите им им налагат последните 20 години!
    Колкото до патриотизма, родолюбието и саможертавата, ще ви споделя нещо което научих от първият си ротен и което до ден днешен ме води в живота. Изпитвайки ме за да мога да нося въоръжен караул, Саймънчето ми каза следното - Пич, първото и най-важно нещо на този свят е собственият ти задник! Забрави всичко което са ти наливали в главата за Родината, Партията, Майка ти, арменския поп и т.н. Как ще помогнеш на всички тях ако те гръмнат като куче? Момче, за да помогнеш на Родината, първото и най-важно условие е да оцелееш!
    Та в този ред на мисли, аз искам да ме пазят хора които мислят как да опазят живота си, а не такива които тръгват напред с рогата "За Сталину, за Родину", защото те първи отиват във вечните ловни полета. За съжаление не сме нито СССР, нито Япония от времето на Втората Световна Война, нито дори България от времето на Балканската война, та да си позволим да действаме "на нож" и то на гол тумбак с чифте пищови!
    С думи прости ще ви го кажа така - не бъдете лекари които търсят симптома и се опитват да го тушират, а търсете причината за проблема и отсранете нея. Всичко друго е биене в гърдите, помпане на мускули и мерене на пишки!

  75. #65
    тифОзи, 12 юли 2012, 00:07
     
    0
     
    0

    пиле, саможертвата не е байрак да го вееш. Нито в нечии мозък да налееш. Things just happen! Войната въвлича и обрича. Но смешното е, че споделяш за ротния си, а не за инструкторите си. Щото нямаш какво да разкажеш.

  76. #66
    ози 12 юли 2012, 00:38
     
    0
     
    0

    Пеликанчето ми, говоря за първия си ротен защото пред очите ми прави изкуствено дишане на човек изплющял се от 850 метра с пълен отказ на УП-9 и му плю зъбите по земята!!!
    За инструктори искаш да си говорим? Инструктори ми бяха най-големите имена в спортната ни авиация като другаря Мирев, Дидо Каракашев, Гошо Динев, кака Диди, Лора Бакърджиева, Тодорка Радева, Радев, Раденков, Петьофи Славов, Кирил Дряновски, Иван Ячков, Зори Германски, Велико Симеонов, братята Божилови, а ме е изпитвал и допускал до самостоятелни полети не кой да е, а самия Свилен Иванов! Проблем?
    Пак казвам, не сме тук да си мерим пишките, или часовете, а да намерим проблема и да се опитаме да го изкореним. Както каза awiator, свалете го тоя шибан, розов Рей бан и застанете срещу проблема, не си заравяйте главите в пясъка като наплашени щрауси!

  77. #67
    тифОзи, 12 юли 2012, 03:31
     
    0
     
    0

    пиле фърковато, ти май не си лягаш от вълнение. Искаш да споделиш изумителните си професионализъм и биография. Ми давай тогава. Щом писането по форумите ще те направи повече авиатор и ще компенсира неосъществената ти амбиция да бъдеш военен пилот. Апропо, тия изброените, от кой полк или авиобаза бяха?

  78. #68
    ей, аwiator , 12 юли 2012, 05:15
     
    0
     
    0

    ти на полски език ли пишеш? Да те зачекна и тебе, щото се слагаш навсякъде. При пенсиониране с 20г. служба и общ нальот от 1500-2000 часа се получава средно по 60 до 80 часа (включвам тук курсантските години, няма как - 200часа!) годишно. Нещо не виждам особена разлика със сегашното положение. И я кажи как се взема от 3-ти до 1-ви клас по КБП-ИА, ей така, на конвейер за 36 месеца, при условие, че излизаш от училището без клас и нямаш право в рамките на календарната година да повишаваш класната си квалификация. И при какъв минимум в сложни условия, та да се посмеем.

  79. #69
    До Онзи 12 юли 2012, 09:39
     
    0
     
    0

    Ози, смяната на много инструктори е признак на летателна неуспеваемост! Но предполагам, че ти добронамерено ги споменаваш, за да покажеш че ги познаваш?! Няма лошо! Авиацията, за която говориш за съжаление няма нищо общо с военната. Много бих искал да се запозная с теб и да поговорим по същество?! Нещо против?!

  80. #70
    O3(относно ози) 12 юли 2012, 12:03
     
    0
     
    0

    Въпреки злобният тон,за много от нещата е прав! И да отричаме очевидното,полза няма! Прочетете всички коментари и ще видите напрежението което се е събрало! То не е без причина,няма да е и без последствия!
    Колкото до родолюбието,негово мерило са изборите които правим! Ако бяхме такива патриоти,сега нямаше да сме в това положение! Останали сме шепа хора,но продължаваме да се делим! Делим се на бази,делим се на випуски,на стари и млади,летящи и нелетящи,перспективни и неперспективни,щурмовици и изтребители! Всички сме патриоти,но дойде ли време да избираме,първо мислим за задника си!
    Колко родолюбие е нужно,че за толкова години веднъж да не се организираме и да поставим проблемите си на масата!Нали тези проблеми не са само наши а са проблеми и на държавата!? Чакаме,надяваме се някой друг да го направи,някой който няма какво да губи,но само да не сме ние! Какво ни остана накрая - бази ли,техника ли,подготвени хора или безоблачно бъдеще?
    Само не задавайте въпроса - "ами какво бихме могли да направим"!!! В противен случай, наистина нищо не би могло!

  81. #71
    аwiator 12 юли 2012, 13:11
     
    0
     
    0

    Eх момчета...явно повечето от вас са от онези випуски, за които службата е започнала по времето когато родните ни ВВС бяха превърнати в бледо подобие на онова, което бяха и вие това го имате за даденост. Не случайно се опитвам да обърна погледите ви към онези времена, за да направите паралел и да сравните какво е било, какво е сега и какво трябва да се направи, за да има бъдеще нашата авиация, защото по едно или друго стечение на обстоятелствата, вие сте сега в нея и от вас зависи какво ще се случи по-нататък с нашите ВВС. А колкто до сметките на #58....добре смяташ, ама средноаритметично, а това понякога в авиацията не е най-точната сметка.Я си спомни по колко минути е средно една задача от КБП-ИА който ти спомена в коментара си и след това разпредели времето на общия нальот за да видим броя на полетите който се получава, защото една задача е едно и излитане и кацане и изпълнението на определени елементи в този полет, които дават ПОДГОТОВКА. Защото по-рано в едни други документи на базата на които се написаха всички сегашни документи, които ти цитираш, имаше и задачи от типа сложен пилотаж в зона на форсаж, които продължаваха средно по 15-20 минути...такива бяха възможностите на машините с горивото на борда....не като сегашните.....една задача може да продължи няколко часа без да броим дозарядката във въздуха(това е просто един малък пример без да изпадам в повече подробности).Искрено ви пожелавам колеги и вие да стигнете до там и това за вас да са едни рутинни задачи. А в едни други времена от училището се излизаше с ниво на подготовка 3-ти клас и всяка следваща година се защитаваше следващия......а сега сметни как вървят годините, защото първият ми инструктор на МиГ-21 във военното училище беше старши-лейтенант, първокласен пилот и съм разглеждал летателната му книжка и някои неща съм ги видял с очите си. А колкото до минимумите, все ми се струва, че с така оборудваните самолети и при една сравнително добра подготовка, няма как да ги снижите под 200/2км, но питам....колко от сегашните ни военни пилоти могат да изпълнят спокойно кацне в такива условия и колкото по-голяма цифра ми споменеш толкова по-ще ме зарадваш. За минимумите в транспортната и гражданската авиация не ми се иска да споменавам....там условията са малко по-различни :-), но все пак за протокола....III-A категория е държавния минимум на летище София, но както виждам от предните коментари колегите сте наясно с материята и не е нужно да обяснявам какво означава това. А колкото до общото между военната и спортната авиация.....имат и то много общо, или поне имаха, докато съществуваха аероклубовете към центровете на ОСО (Организация за съдействие на отбраната) и точно поради тази причина едно време 30% от местата за военните пилоти при приема им във военното училище бяха определени за такива хора, преминали подготовка през тези центрове, и те получаваха първите си уроци по летателна подготовка точно от такива хора, които бяха споменати в по-горния коментар, така че колеги....отдавайте нужното уважение на всеки който е свързан по някакъв начин с авиацията, защото те също имат нужното към ВВС, респективно към всеки един от вас. И като завършек на коментара си бих искал да ви припомня една от точките на "Наръчника за пилота" относно опита......всеки пилот започва летателната си кариера с две торби....едната пълна с късмет и другата празна с опит. Истински успешния авиатор успява да напълни торбата с опита, преди да е изпразнил торбата с късмета, така че ви пожелавам да бъдете едни истински успешни авиатори и да се радвате на летателни успехи и дълголетие.

  82. #72
    #58 12 юли 2012, 13:20
     
    0
     
    0

    Та колко ти е минимума на тебе?

  83. #73
    awiator до #58, 62 12 юли 2012, 13:25
     
    0
     
    0

    Доста под 200/2км, но това е без значение...важно е при вас как стоят нещата

  84. #74
    58 12 юли 2012, 16:21
     
    0
     
    0

    Посмали малко! "Доста под 200/2"!... И си кажи минимума, който си имал на третата-четвъртата година като старши лейтенант и общия нальот за службата та да се посмеем. И тоя старши лейтенант дето ти е бил инструктор на 21-цата го знаем. Излиза, че изобщо не си толкова стар. Май доста послъгваш.

  85. #75
    awiator 22 юли 2012, 22:49
     
    0
     
    0

    :-)...58....Не мисля че ти си точно човека който може да каже дали послъгвам или не, но както и да е. Ти като няма какво да кажеш само това ли можеш да питаш...на кой какъв му бил нальота и на кой какъв минимума? Те ви свалиха цялата авиация на земята а вие на какви неща сте тръгнали да се смеете...дай да ти чуем мнението за това което се случва във ВВС без да нарушиш закона за класифицираната информация естествено. Защо останахте със брой самолети колкото пръстите на едната ръка и се радваме като малки деца че капитан с 10 години служба застъпва първото си бойно дежурство в кариерата си на боен пилот. Поздравления за момчето между другото и дано следващите след него не чакат толкова дълго.

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка