Из дневника на един военен от Н-ското поделение

Pan.bg 21 апр 2011 | 01:11 views (7718) commentaries(38)
img Настоящият разказ не е коментар за състоянието на българската армия. В него се дават само фактите. Изводите ги оставяме на читателите.

Днес инструкторът Иванов от Н-ското поделение донесе вестник „Страж на небето”. В него покрай ленинските бе записано с няколко реда и това. Бе приложена и снимка.

27 януари 2010 г. – Клетвата в Парламента

Парламентът прие решението за персонални промени в Министерския съвет, с което избра Николай Младенов за министър на външните работи и Аню Ангелов за министър на отбраната
Народното събрание прие на заседанието си на 27 януари 2010 г. решението за персонални промени в Министерския съвет на Република България със 127 гласа "за", 69 "против" и без нито един „въздържал се". Николай Младенов беше избран за министър на външните работи, а Аню Ангелов за министър на отбраната.
Новоизбраните министри положиха клетва пред Народното събрание.


image

Докъде ли щеше да доведе тази поредна промяна, дали нашето Н-ско поделение щеше да съществува след управлението на поредния министър?

image
Л-39. И тази година самолетите няма да излетят. Въпреки обещанията.
........................................................
Мина се година и повече. Не летим много, от 6 обещани самолета, останахме с 2... Инструкторите с десетки напускат, пилотите предпочитат гражданската... Във ВМС настъпи сеч... В Сухопътната пък историческите поделения падат като круши... Боже опази ни...
........................................................

На 13 април 2011 г. Н-ският инструктор донесе информация, че утре ще има голяма патаклама в Парламента. Министърът щял да се отчита... Усмивки грейнаха на лицата ни. От колко време не се бе появявала надеждата ...

14 април 2011 г. – Парламентът приема доклада за състоянието на отбраната и въоръжените сили за 2010 г.

Мерджанов, депутат от БСП

1. „Министърът е прекроил бюджета на армията, като е набавил средства за мисията на "Дръзки" от средствата, предвидени за Военновъздушните сили (ВВС) и Сухопътните войски {СВ}.
2. „В Доклада на МО се посочва, че през 2010 г. усилията бяха насочени към внедряване на стандартизационни методи, на обучения. Как се случва това, след като министерството отпуска едва 700000 лева за обучение? При заявени 2,5 млн. лева за възстановяване на 6-те самолета „Пилатус”, МО отпуска едва 300 000 лева. Едва 1000 лева обаче е отделило МО, а останалите 299 000 лева са от ВВС”, заяви Мерджанов.
По




думите му, това е крещящата разлика между написаното в Доклада и реалността.
3. ”Трите фрегати "Дръзки", "Верни" и "Горди" са неизправни заради липса на поддръжка.”
4. Мерджанов добави, че в същото време ВВС са в колапс и не са осигурени средства за планови ремонти на техниката.
5. По негова информация от 12 вертолети "Кугър" в изправност са само четири, от 16 изтребители МИГ-29 - само 6, от трите самолета "Спартан" летят два, а от самолетите "Пилатус" в изправност също са само два.


Аню Ангелов обаче отрече обвиненията.


1. Министърът на отбраната заяви, че в момента и трите фрегати – „Горди”, „Верни” и „Дръзки” са в изправност.
2. Аню Ангелов: Българската държава има проблеми с поддръжката на самолетите МиГ-29.

....................................................................................................
Няколко дни в трепетно очакване. Дали, или? Но надали...
Нищо не стана. Бият се в парламента, а после си чукат чашката в лоби-бара. А нас – кучета ни яли...
След 4 дни ново раздвижване, нови усмивки. В „Труд” се осмелиха да напишат част от истината за състоянието на ВВС...


18 април 2011 г.
Вестник „Труд”

1. Оказва се, че и новите кугъри не можем да пратим на мисия. Те нямат въоръжение, бронировка, т.нар. ловушки за разсейване на ракетни атаки, система за предупреждение срещу обстрел, система за засекретена комуникация между екипажите. За да се оборудват с тези екстри, без които няма оцеляване в рискова среда, само за два вертолета трябват 20 млн. евро. Затова наш "Кугар" в операция на НАТО скоро няма да видим. Преди време от командването на пакта пращаха писма до Генщаба да дадем хеликоптери за Афганистан, но отговорите бяха, че нямаме.
2. Но и това не е всичко, както секазва в рекламите по телешопа. Поддръжката на тези машини е страшно скъпа и дере по три кожи от МО. От 12 броя "Кугар" сега летят 4. А към септември т.г. ще остане един .
Вертолет "Кугар", след като "навърти" 500 ч във въздуха, или минат 2 г., дори без да е летял, му се прави профилактика. Цената за "удоволствието" е 500 000 лв. Прогнозите са,че средно за година поддръжката на всички кугъри ще гълта 20 млн. лв. За 10 г.сумата ще скочи до безумните 200 млн. лв. А и компанията "Юрокоптер" още не си е изпълнила ангажиментите по директния офсет да изгради хангар за вертолетите и учебен корпус.
3. Непростима грешка е, че зарязахме руските вертолети. Те са най-добри за суровите условия на Афганистан. Ненапразно Пентагонът ги изкупува на старо, модернизира и праща срещу талибаните.
4. Сега летят около 6-7 изтребителя МиГ-21. За тях обаче има само един акумулатор и техниците го прехвърлят от машина на машина. Тази година МиГ-21 излиза от въоръжение.
5. След което ВВС остават с 16 броя МиГ-29, от които летят половината. Преди няколко години всичките бяха ремонтирани за $48 млн. и могат да служат още 20 г. Ако има средства за поддръжката им обаче. А МО няма договор с фирма, която да върши това.
6. Но нека теглим чертата, за да видим каква ни е ползата от „Спартан”-ите. За три машини сме платили 55 млн. евро. А "отстъпката" се изразява в това, че сумата за останалите две ще издължаваме в резервни части. Наскоро кабинетът гласува 46 млн. евро, които ще се харчат от "Аления" за поддръжка на самолетите за 10 г. Но защо десет - не е ясно. Излиза, че ще дадем 101 млн. евро вместо 91 млн. И ще имаме три самолета на цената на пет, но с 10 млн. евро по-скъпи.

..............................................................................................
И след тази статия нищо, нищо...
Стрелят се на „Корен”. Президент и министър както се караха, така се и сдобриха. Все пак празници идват. Трябва да бъдем християни.
Християни или мъченици. Все същото...

image
Вече нямаме подводен флот. "Слава" потъна - завинаги...

............................................................................................
19 април 2011 г.

Днес един "Кугър" лети над Н-ското летище близо до град П...
Кацат. Излизат. Единият от пилотите на хеликоптера спира до нас. Пали цигара и споделя на всички курсанти:

"Може да ни се сърдите, че ние летим на скъпа техника. Но не сме си я избрали ние. Дълга е всъщност одисеята как купихме негодни за бойни действия вертолети на изключително завишени цени. Даже американците ни се чудиха и казаха, че сме много богата държава за да купуваме на такива цени, без ясен план за цени на ремонт и части.
Планираха ремонтите в завода в Граф Игнатиево, където хората бяха абсолютно неподготвени, вместо да закупят малко инструменти и оборудване и да ги правим в ТЕЧ-а на Крумово, при положение че познават отлично техниката и състава беше изключително подготвен.
Да не говорим колко по-добри оферти имахме, в това число и от американци.
Возили сме и министри, който искаха да сложим климатик от магазина за "Кугър"-а. И за да не се разболеят им дадохме одеяло. Родопско. За да не им настиват краката.
Единствения достоен беше Николай Цонев, при който единствено усетих загриженост за хората, мотивацията им и боеспособноста на армията.
Имаме късмет, че вече се постопли, че през зимата знаете ли какво е? Когато си пуснеш отоплението зимата , те лъхват изгорели маслени пари и кабината се пълни с дим. Колко сме мръзнали по време на полети, за да не се изтровим."

Очите му се насълзяват. Млъква. Пали втора цигара. И продължава, за това как като вали дъжд, и в "Кугър"-а вали... Просто защото таванът пак е прокапал. За прословутия недостроен хангар , по проект на брата на Серго Станишев - Георгий. За скъпия ремонт на "Кугър"-а в частен завод, а не в държавен... И още, и още...
..............................................................................................
20 април 2011 г.
Вятърът духа, не става за летене с останалите ни два самолета. Събрали сме се на седянка, а силния повей залепи буквално една хартийка на лицето на н-ския летец Петров. Прочетохме я....Аз я преписах в дневника. За историята поне да я има.

Важни дати от дневника:

2007 г.- Последни полети на Л-39
2007 г. – Последен полет на PC-12
7 юли 2008 г. – Втора и последна повреда на „Спартан”, борд 071. Самолетът и до днес не лети.
2009 г. – Последни полети на Л-410, авиобаза „Враждебна”
26 януари 2010 г. – Последен полет на хеликоптер Ми-24, авиобаза „Крумово”
15 април 2010 г. – Последен полет на хеликоптери Ми-14 в авиобаза „Чайка”, авиобаза „Чайка”
21 декември 2010 г. – Последно плаване на подводница „Слава”. Край на подводния ни флот.
15 март 2011 г. – Последен полет на Ан-30, авиобаза „Враждебна”

.....................................................................................................................
На 22 април, Разпети петък ни пускат в отпуска. Не се знае колко ще се завърнем някога. Командирът на Н-ското поделение ни строява на плаца и тъжно оповестява състоянието ни:

Наличност на българските ВВС (летяща техника) през април 2011 г.
Крумово:
- 3 броя Ми-17, авиобаза „Крумово”
- 4 броя „Кугър”, авиобаза „Крумово”
- 1 хеликоптер "Бел"
Враждебна:
- 2 броя „Спартан”-а
- 1 брой Ан-2
Долна Митрополия:
- 2 броя PC-9M (от общо 6)
Безмер
- 2 плюс 1 „Су-25”
Граф Игнатиево
- 8 броя МиГ-29
- 4 броя МиГ-21
Чайка (поделение на ВМС)
- от 15 април 2010 г. няма полети.

ВМС:
- 2 фрегати в изправност – „Дръзки” и „Верни”. Едната няма почти никакво годно въоръжение. Отделно „Дръзки” не бе излизала на море 1 година и 4 месеца.
- Фрегата „Горди” от пристигането си на 7 септември 2008 г. не е излизала и скоро няма как да излезе на море.
- 1 фрегата „Смели”, която от почти година не е в движение
- 2 миночистача в изправност в база Варна
- 1 минен ловец в изправност в база Варна
- 1 корвета в изправност в база Варна
- 1 десантен кораб в база Бургас, от 2 години не е излизал на море
- 2 ракетни катера, които ще бъдат отписани в края на 2011 г.


image
Фрегатата "Горди" - закотвена още с пристигането си. А според министъра на отбраната е в изправност и може да плава
........................................
На 24 април 2011 г. е Великден. Чукнахме яйцата, вънка най-накрая пролет пукна, камбаните забиха, а аз седнах да направя една сметка...

По времето на министър Ангелов се дават близо 300 млн.лв. за нов "Спартан" и за нови "Кугър"-и.
А вместо да се дадат тези пари, можеха да се дадат за:
- ремонт на 2 Су-25 (общо 6 млн.лв.)
- ремонт на 2 Ми-14 (общо 3 млн.лв.)
- батерия за подводницата (общо 5 млн.лв.)
- ремонт на 2 Ми-24 (базисна цена -5 млн.евро - значи 20 млн.лв. за двата)
И какво излезе? 34 млн.лв. и в Безмер, Чайка и Крумово щеше да се лети! А подводния ни флот да бъде жив! А ние имахме не 34, а 300 млн. лв. И за какво?

След тази сметка великденския празник ми загорча...
.............................................................................
На 26 април се върнахме в Н-ското поделение. Бяхме с няколко човека по-малко. Някои бяха размислили и отлетели на крилете на гражданската авиация.
Аз, Н-ският млад курсант, все още се държа. Но докога? Нима вярата в историята, гордостта че сме имали Радул Милков, Продан Таракчиев, Спайча, Кондаков още може да ме крепи? Да! Искам да бъда боен пилот, напук на всичко!
Чудя се с какво ще посрещнем обаче 100 години български ВВС?
В началото на 2012 г. няма да имаме МиГ-21, Су-25, Ан-30, Л-39, Л-410... Ще ползваме 4-6 МиГ-29, 3 „Пилатус”-а, 2 „Спартан”-а, 4 „Кугър”-а, 3 Ми-17... А – и „стогодишната” баба Ана (Ан-2).
Аз, младият курсант от Н-ското поделение все още вярвам. Малко останахме такива, но ни има. И може би точно ние, младите ще съхраним мечтата за силни български ВВС. А другите – министрите, те ще бъдат минало. Рано или късно...

image
Хеликоптерите Ми-14. Последно сбогом още миналата година. Министерството не можа да намери 3 млн. лв. за техния ремонт

image
Су-25 си отиват другата година

image
Има големи проблеми с МиГ-29

image
В края на годината може да останем с 4 "Кугър"-а

image
Ми-24 и недостроения хангар - и двете чакат бъдеще

image
Конкурсът за изтребители - химера или спасение

image
Третият "Спартан" дойде, а летят 2!

image
МиГ-21 си отива в края на тази година

image
2 летящи "Пилатус"-а. А все пак от учебната авиация се почва... Дали всички го разбират обаче?

image
Министър Аню Ангелов е доволен. Има (ли) защо...
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 38

  1. #1
    ring 21 апр 2011, 10:35
     
    0
     
    0

    Нам си коя дата 2010 спряхя командировъчните. За нас трябва да е чест да изпълняваме дълга си във всяка точка на страната без пари. "Пари няма - оправяйте се!". Петък - почистване на района. Понеделник, вторник, сряда - боядисване на бордюрчетата в бяло и черно. Боята - от вкъщи. А, спряха и храната. Не се полагало. Щяло да има кетеринг, но друг път. Да си носим от вкъщи. Ще ни отворят столовата да си гризкаме донесеното. Да не мърсим района. Днес дойдоха от енергото. Искат да ни спират тока. За малко да го спрат, но някой от София се обади и .... Щеше да е по-евтино да си караме на дизеловите агрегати. Ма, то и нафта няма за дълго. ..... Скоро нищо не са спирали. Започвам да се притеснявам. Не е интересно така. Ха, спряха ни от участие на парада. Кеф, не, жалко. Щях да си ходя с колата и да нося униформата на дядо от балканската, щото нямам нова. После щях да ида до мола..... Дали да не ми спрат заплатата? За какво ми е?

  2. #2
    the truth 21 апр 2011, 11:19
     
    0
     
    0

    При това положение на нещата всеки може да се запита логично, как един министър който се е заклел пред Народното събрание на 27 януари 2010 г., излъга същото това Народно събрание на 14 април 2011 г. и нарече "лъжа" печалната и трагична статистика за състоянието на ВВС, оповестена от депутатите от БСП.

  3. #3
    seek & destroy 21 апр 2011, 11:34
     
    0
     
    0

    Какъв колапс, това си е направо унищожение на бойната ни авиация...

  4. #4
    shiroko zatvoreni o4i 21 апр 2011, 11:43
     
    0
     
    0

    Това е като настолно четиво за края на българската авиация...жалко, много жалко, че си отива изграденото с толкова много труд и усилия

  5. #5
    Xman 21 апр 2011, 11:54
     
    0
     
    0

    Tъжно, жалко и трагично. Иначе дядката крачи наперено и уверено към светлото бъдеще. Ей, някой да я махне тази снимка (последната), че ми се повдига като му гледам мазната, самодоволна физиономия.

  6. #6
    opravdania samo 21 апр 2011, 12:03
     
    0
     
    0

    Вече изминаха 2 години от изборите през 2009 г. Определено да се оправдаваш с предишните управляващи след 100-я ден на собственото ти управление е голяма наглост...АА не желае да поеме отговорност за собствените си деструктивни действия

  7. #7
    good night 21 апр 2011, 12:18
     
    0
     
    0

    Век 21-и, година 2011: българската бойна авиация - лека нощ и сбогом!

  8. #8
    mislead 21 апр 2011, 12:53
     
    0
     
    0

    Пълна трагедия, АА заблуждава цялата българска общественост със сладки думи и миражи

  9. #9
    Drakken 21 апр 2011, 13:31
     
    0
     
    0

    Определено в историята на България е нямало по подъл,продажен и физически противен и гнусен министър от този. Ето такива уродливи, озлобени, дърти и вмирисани от предателство и духовна нищета парвенюта, като този мазен циганин ще убият партия ГЕРБ. Ще унищожат и България. Но вината е изцяло в премиера, защото само той вече не вижда изметта около себе си. А такива долнопробни пиявици, като този циганин на снимката горе са ЯСНИ. Те работят за едни други служби и държави, които им плащат за да рушат сигурността на отечеството ни, бидейки ни "уж" приятели, и кроейки ни голямо зло, което дори и този дърт пергиш може да преживее...

  10. #10
    Realist 21 апр 2011, 13:54
     
    0
     
    0

    Жалка история, жалка като скапаната ни държавица, където докато нормалните хора си хабят нервите, а терикатите въртят синджира и им гледат сеира... Как им побеляват косите, угрижени за нещо в което вярват и се руши пред очите им. А за Бойко Борисов мисля, че много добре съзнава какъв е батак в армията и че пари за нея засега НЯМА, затова дедо Аню му е много удобен. Жалкият дърт червей ще опере пешкира на недоволството, а той ще си съхрани "имиджа", да се надяваме за едни по-добри времена. Това последното е само добро пожелание... :)))

  11. #11
    Н-ския офицер 21 апр 2011, 14:03
     
    0
     
    0

    Ако по времето на Ангелов не се бяха дали 300 милиона за Спартаните и Кугарите, то тогава щяха да се платят неустойките по "изгодно" сключените договори и нямаше да има нито пари, нито техника. Те направиха каквото можаха да се направи за да не се изгубят напразно парите. А че за друго няма пари, нима не е ясно на всеки? Хората са без работа и са затънали в заеми, а Вие очаквате авиацията да процъфтява. На гол тумбак чифте пищови. Какво сте го заяли министъра, човека си върши работата и разбира от политика. Този сайт и форума заприличаха на футболен мач - не знаят от коя страна се рита топката, а тръгнали на Бербо съвети да дават и да хулят.

  12. #12
    onufrii 21 апр 2011, 14:18
     
    0
     
    0

    Драги Н-ски офицере, че не сме цъфнали е видно, и докато хора като сегашните, които подложиха цялата държава на такова безогледно унищожение, няма и да цъфнем. За армията пари достатъчно няма - това е ясно! Но това което има може да се използва много по-правилно и за много по-важни задачи, а вече съграденото да не се руши така безогледно. Всъщност това правителство прави същото с цялата държава и се вижда, че се бърза - няма време и трябва всичко да бъде сринато в кратки срокове, защото не им остава много. Колкото до АА - ако той разбира от политика, то аз съм рисуван герой. АА чинно козирува и дрънка предварително нагласени лъжи, затрива парче по парче същата тази армия която го е изхранила и създала като човек. А колкото до парите които едва ли не лично е извадил да даде /много ми напомня на ултимативно-нарцистичния тон на едно друго лице/ и пропуска факта, че един договор не се прави от вчера за днес, а е със срок от доста години, като предварително са разчетени плащанията и финансирането. Тези пари които се дават сега са сметнати от преди години, ама сега се пишат активи на дребно.

  13. #13
    Тачанка 21 апр 2011, 14:33
     
    0
     
    0

    Дето се вика - нехрани майка излезе, мискинина му с мискинин. Знаете за кого става дума.

  14. #14
    О.З. 21 апр 2011, 14:52
     
    0
     
    0

    Искате да кажете че гръбнака на Българските ВВС е от 6 МиГ-а, 4 Кугъра, 3 Су-та и 2 Спартана .....??? Познавам частни колекционери, които имат в колекциите си повече летящи самолети...... За какво ВВС говорим тогава като аз не виждам "сили"...?

  15. #15
    prosecutor 21 апр 2011, 15:14
     
    0
     
    0

    И като толкова много разбираш от футбол, от топки и от ритането им, та и от Бербо даже дали пък от тебе няма да се заинтересува прокурора на тази държава. Току виж те повикал на прослушване, заедно с треньора ти, за да обясните колко точно кораба плават и колко точно самолета летят

  16. #16
    SS 21 апр 2011, 16:17
     
    0
     
    0

    О.З., прав си,че от ВВС останаха само ВВ, т.е. Военни Въздухари, но те не са виновни. Всъщност и те имат малко вина, че се държат като телета в кланица преди да им ударят ножа. Всяко говедо си заслужава говедаря.

  17. #17
    ВВС 21 апр 2011, 16:24
     
    0
     
    0

    Работата не е само в техниката. Ако знаете колко са боси в подготовката си тези които летят на тази техника ще ви стане още по-тъжно. Хората искат да могат повече, но с тази осигуреност толкова. В тези условия, в които са ги поставили те просто са факири в бранша.

  18. #18
    nikoi 21 апр 2011, 16:44
     
    0
     
    0

    Обзалагам се, че повечето драскачи в този форум сте или настоящи или бивши шапкари. Какво сте го заяли дядо Аню. И господ да беше няма да може нищо да направи в тази опоскана държава. Погледнете в кави скапани училища учат децата ни, погледнете в какви катакомби, наречени болници се лекуваме, погледнете в какви мръсни и разкопани градове живеем, погледнете по колко млади хора се изнизват на година в чужбина, погледнете колко млади хора умират поради липсата на елементарни животоспасяващи лекарства, погледнете как оцеляват родителите ни като пенсионери, погледнете..... Стига сте хленчили за скъпи военни играчки и велики армии. Държава не остана вие искате армия - авиация, че и флот. Ами няма да има такива докато няма икономика, селско стопанство, образование, здравеопазване. Щом внасяме картофи от Египет докато там се води гражданска война, щом внасяме домати от Турция при положение, че хранихме с такива СССР и ГДР, щом внасяме чесън от Китай, фасул от Албания защо да не си внесем и армия от някъде. А пък и за какво ли ще ни е при положение, че както е тръгнало то няма да остане нищо за пазене в България.

  19. #19
    onufrii 21 апр 2011, 17:42
     
    0
     
    0

    nikoi, по твоята логика да не се грижим за здравеопазването защото са ни зле пътищата, да не мислим за образование, защото ни е зле социалната система. Армията не е някаква самоцел, а продължение и резултат на държавата и държавността, която пък е единна система, а не просто купчина министерства. Докато не започне да се вижда цялостната картинка и продължава да има хора които правят всичко на парче и ритат против някой друг, за да няма за него, няма и да се оправим!

  20. #20
    The true 21 апр 2011, 18:00
     
    0
     
    0

    Пари за армията има ..... просто се разходват нецелесъобразно, източват се чрез подставени лица, неизгодни сделки, интересите на частния бизнес са с преоритет пред националните.

  21. #21
    train fan 21 апр 2011, 18:36
     
    0
     
    0

    пази боже сляпо да прогледа! това ми звучи като че отиваме на кино и дори сомалия ще има по добра авиация...

  22. #22
    nfexn 21 апр 2011, 18:45
     
    0
     
    0

    "Хората са без работа и са затънали в заеми...";"Познавам частни колекционери, които имат в колекциите си повече летящи самолети..";" ВВС останаха само ВВ, т.е. Военни Въздухари";"Ако знаете колко са боси в подготовката си тези които летят на тази техника ще ви стане още по-тъжно";"Обзалагам се, че повечето драскачи в този форум сте или настоящи или бивши шапкари...Стига сте хленчили за скъпи военни играчки". Що не вървите на мачу пикчу?! Това е военен информационен сайт. Не е форум за гиниколози.

  23. #23
    nikoi 21 апр 2011, 22:38
     
    0
     
    0

    onufrii, много си прав, че Армията не е някаква самоцел, а продължение и резултат на държавата и държавността. Само дето те и двете са на изчезване (държавата и държавността) и поради тази причина е на изчезване и тяхното продължение (Армията). За каква държавност можем да говорим когато трябваше някакъв духач дошъл от майна си гъзина да ни каже, че в България има две съдебни системи и нашите "държавници" да се утрепят да си противоречат, т.е. една част от тях да се правят на ущипани булки, друга да пригласят на духача, а трета да си мълчат като бити гъзове. И кои са държавниците на България - няма такива, само гьонсурати и мишоци. nfexn, добре че ни светна, че това е военен сайт. За какви военни говориш в България - за тия тюфлеци в някакви униформи дето се движат по улиците или за безгласните генералчета дето единствената им мечта е как да я докарат до пределна възраст, да дръпнат 20-те заплатки и след това като пенсионери пак да се наредят на държавната софра. Много ми се иска да продължа да уважавам военните, но вече не намирам нито една смислена причина да го правя. Паразитираща Армия в този и вид не е необходима на никой - такава Армия не произвежда национална сигурност, а по-скоро се превръща в допълнителен източник на социално напрежение и бреме.

  24. #24
    sniper 21 апр 2011, 22:57
     
    0
     
    0

    Тъжно и жалко, а тоя нещастник се хили и лъже най-нагло. Българската армия в момента върви като състав и численост към ловната дружинка, в която членувам .Като спрат да летят и тия самолети и вертолети националната сигурност от армията ще стане приоритет на останалите в България граждани. Ама и жалката ни държава категорично отказва да разреши свободното притежаване на оръжие от гражданите, поради страха, че ако един ден на народа му омръзне да трае тия безобразия ще обърне това оръжие срещу управляващите. През 97ма народа трябваше да избие депутатите на площада и сега щяхме да сме държва с армия, управление и гражданско общество......... Но не било писано, когато беше простено на управляващите само им се даде картбланш да продължат с безчинствата.

  25. #25
    nqkoi 21 апр 2011, 23:37
     
    0
     
    0

    Политиците са ни продажни и алчни, работя за себе си против държавата. Изборът на нов изтребител ще бъде политически и ще е най-неизгодният. Защото най добрата оферта по всички критерии е на МиГ но те не са поканени. И отново данъкоплатеца ще плаща за удоволствието на политиците а могат и да се спестят пари и да имаме по добро въоръжение ако ония горе мислят за страната а не за националните интереси на САЩ.

  26. #26
    BIVSH 22 апр 2011, 08:08
     
    0
     
    0

    Ne6tata nese svejdat samo do AA. Prez izminalite 20 g na tozi post ne e imalo ni6to drugo osven politi4eski prostitutki. AA ne pravi izklju4enie. Za sajalenie "tam gore" na nikoj ne mu puka za ni6to drugo osven za mandata, djoba i posta mu. N9koj po-gore spr9ga6e milioni za tova i onova. Spored men golemi9 problem e, 4e se vzimat re6eni9 na par4e. N9ma 9sna ide9 za bade6teto na armi9ta. Kro9t se razni beli, 4erveni i drugi knigi...a realna polza ot t9h n9ma. 2 god se misl9t koncepcii za armi9ta, 1 g se priemat, tarsi se finansirane... i hop drugite do6li i igrata zapo4va ot nula. Imahme silan armi9, str6na aviaci9...Unikalni, 6tom sled 20 g natiskane v tin9ata o6te di6at. Don9kade se radvam, 4e ve4e sam dale4 i ne sam pr9k svidetel na tozi rezil - celenaso4enoto i bezhaberno razru6enie. vmesto gordost ostava samo gor4ilka!

  27. #27
    nfexn 22 апр 2011, 14:42
     
    0
     
    0

    Колкото и да се пени nikoi и разни други оръфляци, военните ще получават облаги, ще вземат по-високи от средните за страната заплати, ще закупуват евтино жилища (да, все още се случва тук-там), ще почиват у нас и в чужбина на преференциални цени, ще се пенсинират рано и ще получават по няколко десетки хиляди лева в края на службата си. Е, службата е тежка и не всички военни са суперинтелигентни и с телосложение на атлети, но армията не е викторина, нито кастинг за Менхънт. Така, че плащайте си данъците - има кой да ги усвоява!

  28. #28
    xxl 22 апр 2011, 16:26
     
    0
     
    0

    ами каква возия да има като на господин АА основната му цел е да запази другарите в МО и щабовете ,интересно как никой в целия парламент не се намери да пита колко полковника има в БА и генерали и разните паразитни разузнавания и така нататък които никои не знае какво точно правят и разните цивилни крадльовци които уреждат конкурси за закупуване на имущества ако някои си направи труда да провери един такъв ще се побърка за какво източване става въпрос,ами цялата дебелогъза пасмина с твърдите пагони познайте какви заплати взима и колко излиза на година...

  29. #29
    sme6en 24 апр 2011, 22:41
     
    0
     
    0

    Кучето си лае....а кервана си върви.....! Или по български: Дума дупка не прави!

  30. #30
    ancient time wisdom 24 апр 2011, 22:59
     
    0
     
    0

    Да оставим кучетата на мира. Или за някои друг форум. А казано по библейски звучи по-различно: Лъжлив свидетел няма да остане ненаказан и който говори лъжи, няма да избегне наказание. (1) гл. 6:19, 14:25, 21:28, Изх. 20:16, Втзк. 19:19

  31. #31
    BIVSH 25 апр 2011, 07:31
     
    0
     
    0

    dragi mi ancient time wisdom, Tova moje da e v ton s praznika, no e dale4 ot realnosta! Az li4no sam bil svidetel kak se prodava boen mnogocelevi samolet zavarnal se ot kapitalno vazstanovitelen remont s mnogo godini i chasove naljot pred sebe si, s palen boekomplekt (po formul9r) 90% ot kojto si sedi nerazopakovan (v zavodska opakovka i s konservacionna smazka) za ... bezumno "visokata" cena ot 12 000 $. Kak ti zvu4i? Tova ne se slu4va v Angola predi 100 g, a v BG predi 6. I ne e precedent, a masova praktika do tozi moment. Iskam da uto4n9 - kam momenta be6e naj-skapo prodadenata aviacinna ma6ina. Sled tova ne znam kak varvi targovi9ta. Spored men tova da prodava6 bojna ma6ina s vazmojnosti e resurs na edinstven u4astnik v targ (stranno) za cenata na edin niskoka4estven i eftin avtomodil si e prestaplenie, koeto ne stava bez "angajiment" ot MO i Parlament. Ne sam 4ul do sega da ima n9kakva duma daje i za vazmezdie. Ne sam 4ul da stane duma vaob6te! Ako n9koj, n9kade oficialno e razbral kakvo stana sas sakratenata ot vaorajenie BG Aviacia, kak tehnikata se "utilizira", kolko spe4eli MO ili darjavata ot tova, neka me popravi i spodeli!

  32. #32
    smehurko 25 апр 2011, 18:43
     
    0
     
    0

    Където има пари (и то много) думи като морал, патриотизъм, съзнание губят всякаква стойност. Всеки който се доближи до кацата с меда освен, че бърка ами вика и приятелите и роднините си! Оправия няма и няма да има. И възстание няма да оправи съзнанието на хората защото целия свят се е вманиачил в тия пари. Всичко отива на трета световна опустушителна война след която колкото и пари да имаш (ако изобщо остане нещо) нищо няма да можеш да си купиш.

  33. #33
    редовен читател 25 апр 2011, 21:41
     
    0
     
    0

    Най-накрая да прочета подобна статия в авторитетно авиационно издание/сайт! BIVSH, вероятно имаш предвид продажбата на МиГ-23 МЛД, борд 204 и 219 за Бряг на слоновата кост през 2004 г.?

  34. #34
    BIVSH 26 апр 2011, 07:02
     
    0
     
    0

    Ne e MiG-23, a samolet s dosta po-malko slujba BG i pove4e vazmojnosti. Kakto i da e! Ku4etata si laem, a kervana 6te si varvi...Bolno mi e, no tova e BG dnes. Mejdu drugoto, kakvo se slu4i s eskadrilata 23ki ot Dobroslavci?

  35. #35
    smehurko 27 апр 2011, 22:46
     
    0
     
    0

    BIVSH za Su-22 li stava vapros! Strahoten samolet, moje bi dori po -dobar ot MiG - 23:)

  36. #36
    any 01 май 2011, 19:50
     
    0
     
    0

    По-добър от Миг-23? Ти наистина си смехурко.

  37. #37
    nero 01 май 2011, 22:10
     
    0
     
    0

    'samolet s dosta po-malko slujba BG i pove4e vazmojnosti.' mig25Не си ли ги взеха от бившия СССР?

  38. #38
    free 07 май 2011, 10:18
     
    0
     
    0

    При Николай Цонев едва ли щеше да се случи всичко това,имаше един свестен министър и те го смазаха!

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка