Учени: Съдбата на човечеството е свързана с тази на насекомите

Pan.bg 21 фев 2020 | 10:41 views (254) commentaries(0)
it.dir.bg

Двадесет и пет експерти от цял свят отправиха предупреждение

Съдбините на хората и на насекомите са взаимно свързани, твърдят учени и предупреждават, че огромният спад в популациите на някои насекоми са само "върхът на айсберга", съобщи в. "Гардиън".

Двадесет и пет експерти от цял свят отправиха предупреждението в две статии, публикувани в сп. "Байълоджикал Консървейшън".

Учените признават, че знаят малко за над 5,5-те милиона видове насекоми на планетата. Но и това, което е известно, е достатъчно да се разбере, че са нужни незабавни действия, защото може да се стигне до необратими промени, докато чакаме повече данни.

Има решения, към които може да се пристъпи веднага, и те са създаване на по-големи природни резервати, отказ от опасните пестициди и от косенето на тревата. Според специалистите безгръбначните животни не бива да остават извън усилията за опазване на видовете, които са концентрирани основно върху бозайниците и птиците.

"Кризата с унищожаването на насекомите е дълбоко тревожеща. Знаем, че тя е само върхът на айсберга", пишат учените.

"Намаляването на броя на насекомите води до загуба на важни, незаменими услуги за хората. Човешката дейност е причина за почти всички случаи на намаляване или унищожаване на популации на насекоми", добавят те.

Срив в популации на насекоми е отчетен в Германия, Пуерто Рико и другаде по света. В първия глобален научен преглед, публикуван през февруари миналата година, се посочва, че намаляването на насекомите в глобален мащаб заплашва да причини "катастрофален срив на природните екосистеми".

Насекоми опрашват три четвърти от зърнените култури.

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!