АПИ започва процедура за строеж на тунела под Шипка

Pan.bg 15 фев 2020 | 04:12 views (544) commentaries(3)
img
/КРОСС/ Агенция „Пътна инфраструктура" стартира тръжна процедура за избор на изпълнител на строителния надзор при изграждането на тунела под връх Шипка. Стойността на обществената поръчка е 6 243 600 лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е 13 април 2020 г.
Поръчката за строителството на тунела беше открита през октомври м. г. с индикативната стойност 267,2 млн. лв. без ДДС и срок за изпълнение близо 3 години и половина. Оферти могат да се подават до 9 април 2020 г.
Проектът включва изграждането на участък с дължина 10,5 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км. Тунелът под Шипка ще е с дължина 3,2 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.
Съоръжението ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м.
Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 г.
Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    5kof 15 фев 2020, 12:11
     
    1
     
    1

    А под Петрохан кога? Нали тиквата от Банкя обеща! Или като циганите: когато се обещава с голямата лопата. Когато се дава - нанайци.

  2. #2
    Анализатор 15 фев 2020, 12:44
     
    1
     
    1

    Ей всеки дърпа чергата към него.
    Няма как да се направят всички едновремно,
    По-добре е да се оправят тунелите на Хемус и пътя от Ботевград до Видин да се разшири.
    Шипка също е доста по-важен за мен от Петрохан.

  3. #3
    THUNDER 15 фев 2020, 14:55
     
    0
     
    0

    Нещо не се връзват нещата.

    "две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м. "

    Нещо като нищо, нещо. Като проекта за магистрала през Кресна, от ляво, от дясно по едно пъттче, дето нито ще е магистрала, даже и скоростен път не може да се класира.

    Това пътя, който свързва Франция и Италия един от най.живописните в Европа. Изключително тежък терен с над 500 тунела и още толкова мостове, някой от тях толкова дълги , че пресичат естуари от един хълм към друг през морето.

    Това е 1000 пъти по-сложно от Кресненското дефиле и е стотици километри.

    И вижте как изглежда магистралата, обърнете внимание на предпазните съоръжения. Нищо общо с родната порнография.






    Страх ме е да си помисля що за тунел ще строим. Ще се потрошат едни пари, накрая резултата ще е трагичен , но четем патетични речи колко сме велики.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка