Горещи новини
- Загинали поради нарушаване на въздушната дисциплина
- 80 години от гибелта на подпор. Емануил Атанасов и оф. канд. Калчо Калчев
- Последен полет на A310-304MRTT на Луфтвафе
- Френски и индийски изтребители Rafale в съвместно учение в Индия
- Часове преди Байдън да встъпи в длъжност, ОАЕ подписа договор със САЩ за закупуване на 50 F-35 и 18 MQ-9
- И двете полски хеликоптерни програми закъсняват
- Турският военен износ е намалял
- Реч на президента на САЩ Джо Байдън: Трябва да възстановим душата на Америка
- Португалия обмисля откриването на международно училище за обучение на военни пилоти
- И руската артилерия участва за първи път в "онлайн"-учения

Към морето и Дунава - за напредък!
Калоян Панчелиев, снимки Жул Верн
Pan.bg продължава да следи за Вас развитието на пътническото корабоплаване по нашето Черноморие.
От дните на ранния социализъм, през демократичните промени, та чак до днес в Несебърския залив се подвизава цяла флотилия от гемии за морски разходки.
През годините броят на плавателните съдове в нея варира, понякога се увеличава, а друг път намалява.
След прехода през 1989 г. някои от корабчетата излизат от експлоатация, други са позакърпени, трети - основно ремонтирани, и така пътешествията с тях продължават.
В началото на новия век в залива се появяват и две-три гемии, закупени от Гърция и Турция, с които флотилията се обновява частично.
За честта на тези ветерани ще отбележим, че те устояха на превратностите на времето и оцеляха няколко десетилетия като освен за морски разходки се използваха и като кораби-атракциони за пиратски партита, а понякога и за случаен превоз на пътници между кейовете и мостиците към многобройните хотели в залива.
Напоследък обаче дизайнерските кораби-атракциони, вдъхновени от пиратските легенди и приключения (например „Есмералда“ в Черноморец, „Черния Сам“, наричан и „Чичо Сам“ в Свети Влас, „Сандокан“ в Несебър) се налагат все по-упорито и изместват старите гемии като "Магелан" и "Св. Анна".
Засилва се и конкуренцията на морските/водните таксита, които изцяло поемат случайния превоз на пътници между хотелите и туристическите станции в района.
Ето защо за старите гемии не остават кой знае какви възможности за реализация и през настоящия сезон за първи път повечето излязоха в принудителна ваканция.
Вместо тях в морето можете да видите все по-често водни таксита, които свързват хотелите в Несебър, Слънчев бряг, Свети Влас, местностите Робинзон, Левант и Елените и се движат по-специално разписание съгласувано и с автобусния транспорт.
В нашия репортаж, представяме три морски таксита – две в пристанището на Свети Влас (снимки 10-11) и едно в движение, фотографирано в близост до кея в местността Левант (снимки 1-9).
Възможностите да си "хванете" морско такси са поне четири и всяка от тях е достатъчно атрактивна - можете да се качите на борда от кея по бански или в спортно/ежедневно/официално облекло, да плувате или да извървите последните метри по морското дъно и да се качите по трапа в носовата част или
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > да се прехвърлите от друг плавателен съд (при спазване на необходимите мерки за безопасност и сугурност).
Ако изберете първия вариант, тогава най-вероятно ще пристигнете в съответния хотел с автобус или лично МПС.
В случай, че закъснявате, докато слизате от рецепцията на хотела до кея или мостика със сигурност ще чуете и добре познатия припев на любимата песничка на "морския таксиджия":
"Джапанките в сака, водното такси не чака!"
Благодарим на Жул Верн за снимките и очакваме следващото му включване!
Следете морските новини от България в Pan.bg и социалните мрежи https://www.facebook.com/bgseanews/
Pan.bg - лидерът в българските морски новини!
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/11 СЛЕДВАЩА СНИМКА











loading...
Други публикации
Напиши коментар