Warning: getimagesize(https://fakti.bg/img/news/42/343642/ffd0084974fad102e5d073a3173fb096.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 193

Откриха зловеща гледка под ледовете на Гренландия (ВИДЕО)

Pan.bg 16 ное 2018 | 11:49 views (2467) commentaries(0)
img fakti.bg

С помощта на радар, американски учени от NASA откриха метеоритен кратер с размерите на Париж под ледовете на Гренландия, предава агенцията.

Космическото тяло се е сблъскало със Земята преди близо 12 000 години - към края на последната Ледена епоха на планетата. Смята се, че това е последният метеорит, който е паднал на Земята.

Според учените е много вероятно отломките от него, изхвърлени в атмосферата, да са повлияли на климата и да са разтопили голямо количество лед. Това е предизвикало постъпване на големи количества студена вода в протока Нарес, разделящ Гренландия и Канада. Този процес е повлиял на морските течения в целия регион. Железният метеорит е бил с размери най-малко 1 км.

Това е първият кратер от подобен тип, открит в Гренландия и въобще под ледена покривка. С широчина 31 км, той е сред 25-те най-големи подобни образувания на нашата планета и се намира под ледника Хиавата.