Откриха място на Земята, където отсъства каквато и да е форма на живот

Pan.bg 11 дек 2019 | 16:35 views (630) commentaries(0)
pochivka.blitz.bg

По-рано учените предполагали, че живот има във всички крайчета на живота, много микроби са се приучили да се приспособяват и да преживяват дори и при най-екстремните условия.

Статия, публикувана в списание "Nature" опровергава тази теория.

Оказва се, че съществува едно живописно място, чиято агресивна среда не дава шанс за живот на нито един микроорганизъм. Това е етиопската пустиня Данакил.

Под нейните езера е разположен кратер на вулкан, който периодично изпуска токсичен газ. За сметка на високата концентрация на магний, повишена киселинност и соли в езерните води няма никаква форма на живот.

През 2016 и 2018 госита изследователи провеждат анализи на няколко образци, взети от различни точки на езерото Далол.

В началото анализът показал наличието на бактерии, но по-късно учените стигнали до извода, че този резултат всъщност е погрешен, а намерените бактерии са се появили в резултат на замърсени проби в лабораторията.

Авторите на научната публикация са убедени, че термалният комплекс е място на земята, лишено от каквито и да е форми на живот. Това доказва, че водата на дадена планета не е обезателно условие за наличието на живот.

По този начин се повдигат и някои съмнения относно твърденията за открита вода на Марс и възможността там също да са се появили микроорганизми.

Независимо от това гледката на самото езеро е изключително красива и често привлича туристи, които опитват да направят снимки и да запечатат невероятните цветове.

whitewater.bg