Установиха истинската причина за гибелта на динозаврите, не е астероидът

Pan.bg 14 дек 2019 | 11:23 views (2208) commentaries(0)
blitz.bg

Започнала е преди падането на космическата скала, тя само забила последния пирон

Американски учени откриха истинската причина за изчезването на динозаврите и други организми, станало преди 66 милиона години. Те заявиха, че причината за изчезването на древните динозаври е не само астероид, както се смяташе по-рано.

Оказва се, че глобалните промени на планетата започват да настъпват още преди падането на астероида, който само „забил последния пирон“ в разпадащата се биосфера. Това откритие бе съобщено от информационното издание Phys.org.

Световните учени са излагали подобна хипотеза и преди, но до този момент им липсваха убедителни аргументи, които да отстояват абсолютната й достоверност.

Във вкаменените черупки на мекотели и охлюви, които са живели в края на Креда, бе открит изотопен състав на калций. Проучването показа, че химичният му състав бил променен преди сблъсъка на астероида със Земята. Това показва бързо увеличаване на количеството въглерод в океаните. Вината била в продължителните изригвания на Декановите капани (голяма магматична провинция в Индия).

В продължение на много години дейност Декановите капани насищали атмосферата на Земята с въглероден диоксид, който след това попаднал в океана, което се отразило пагубно на жителите на подводния свят. Черупките на древните мекотели съдържат калциев карбонат, който се унищожава в морска вода, наситена с въглероден диоксид.

whitewater.bg