Горещи новини
- /ВИДЕО 18+/: Показаха на видео бойно приложение на руски дрон-камикадзе
- В САЩ оцениха мощта на руската армия
- Русия създаде разузнавателен квадрокоптер, неуязвим за РЕБ
- Бомбардировач B-1B на ВВС САЩ получи сериозни повреди в Норвегия
- Броят на жертвите при сблъсъци в Мианмар достигна 730
- Какви ответни санкции наложи Русия на САЩ! Вашингтон ще "реагира на руските ответни мерки"
- Insitu Pacific и Boeing Australia тестват автономна система за избягване на сблъсъци по време на полет /СНИМКА/
- Два големи десантни кораба от СФ и отряд от 15 кораба от КФ на ВМФ Русия навлязоха в Черно море/СНИМКИ/
- Стана известно кой е организирал саботажа в ядрено съоръжение в Иран
- АХТОПОЛ КАТО СТОЛИЦА НА МОРСКАТА КАРИКАТУРА-3: ЩО Е ТО НА МОРЕ С ОКТОПОД?

Източник: Музей на авиацията - Крумово
Знаете ли, че...
Въздушното витло се е използва още от създаването на моторно задвижваните летателните апарати и е основен двигателен елемент на витловите самолети.
За направата на витлото се е използвал най-често твърд дървен материал. Особено подходящи са били дървесините на ясена, явора, ореха, махагона, кедъра, палисандъра, кевазингото, абаноса.
В зависимост от големината на самолета, витлата били с различни размери: дебелина от 10 до 15 см, ширина от 16 до 22 см и дължина от 1.80 до 2.40 см.
Изработването ставало по предварително зададен детайл, като дебелината се образувала от напластяването от 10 до 16 броя отделни дъски от два различни вида дървен материал. Те били с еднаква дебелина и се изрязвали по шаблон според чертежа. След това се назъбвали и се залепвали едно върху друго, като се редували двата вида материал. Залепването се извършвало с чист, рафиниран туткал. Така витлото ставало много здраво и не се изкривявало и напуквало.
В двата му предни ръба се поставяло абаносово дърво в клиновидна форма, което засилвало устойчивостта при интензивните въртения, получаващи се от приземяването и излитането на самолета.
Залепено и изсъхнало, витлото се зачиствало от най-ниският до най-високият кант. Заобляло се добре, определяли се градусите на кривината да бъдат на еднакви разстояния от центъра по двете страни, нивелирало се, окончателно се изцикляло, шлифовало и полирало с копалова или обикновена политура.
Витлото в средата се пробивало и там се поставяла специална муфа с винтове за прикачване към оста на мотора.


loading...
Други публикации
Напиши коментар
Коментари: 2
-
#1THUNDER 02 фев 2021, 19:06
-
#2THUNDER 02 фев 2021, 19:12