VBCI T40 и TITUS овладяха полигон „Тюлбето“

Pan.bg 08 юни 2018 | 09:49 views (11058) commentaries(37)
img Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб ОРЪЖИЕ"

На 7 юни 2018 г. френската компания Nexter представи на учебен полигон „Тюлбето“ на 61-а Стрямска механизирана бригада край Казанлък своите две машини, участвали и в наскоро завършилата в Пловдив 13-а Международна отбранителна изложба „Хемус 2018“. На презентацията присъстваха о.з. бр. ген. Красимир Кънев, директор на Дирекция „Програмно управление“ в МО; о.з. полк. Илия Милушев, съветник на президента по въпросите на сигурността и отбраната; служители от Дирекции на МО, офицери и войници от Щаба на отбраната, Щаба на Сухопътни войски, 61-ва и 2-ра механизирани бригади.

В началото на събитието представители на Nexter отговориха на подробните и разнообразни въпроси на офицерите, касаещи всички параметри и аспекти на машините.

Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie 2 (VBCI 2) (на френски - бронирана машина на пехотата) е най-новия вариант на моделното семейство VBCI. Вариантът VBCI T40 8х8 е създаден през 2015 г. на база опита на френската армия от миротворческите операции и регионалните конфликти в Афганистан, Мали, Централно-африканската република. Първоначално проектът е създаден със средства на компанията, която го представя публично през 2015 г. Новостите включват нов турбодизелов двигател Volvo D13 с мощност 600 к.с. и скоростна кутия от ZF, нова система за кондициониране, нови камери за 3600 обзор около машината, като изображенията от тях се визуализират на екрана на командира, мерача и механик-водача, както и на екран в десантното отделение на машината, където са бойците. Механик-водачът има нов термовизионен уред за кормуване през нощта. Диаметърът на гумите е увеличен за по-добра мобилност. Досега френските сухопътни войски са получили 520 бойни машини на пехотата (VCI) и 110 командно-щабни машини от този вариант (VPC). В момента компанията модернизира 120 VBCI до варианта VBCI 2, като според сега изпълняваната програма Scorpion за модернизация на френските СВ всички машини трябва да минат през тази модернизация.
Основни ТТ данни:
Тегло, t 32
Дължина, m 7,6
Широчина, m 3
Височина, m 3
Екипаж, души 3 (екипаж) + 6 (бойци с въоръжение)

image

image

На „Тюлбето“ най-голямо впечатление направи новото 40 mm оръдие CTAS (Cased Telescoped Armament System). С него екипажът на VBCI T40 показа убийствена точност и порази предизвикателни метални и железобетонни цели. Обяснението е просто - снарядът излита от дулото със скорост 1500 m/s. Така целите, разположени на разстояния
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > от 800 m до 1200 m бяха достигнати от снарядите за около 1 секунда. Резултатите от пораженията бяха показвани он-лайн от камери и дронове и всеки можеше да се убеди в декларираната и постигната точност. Машината и екипажът й демонстрираха стрелба от място и в движение.

Демонстрираната машина е с ниво на противоминна и балистична защита Level 4a/4b, като по желание на клиента може да се повиши до Level 5 чрез монтирането на модули допълнителна стоманена броня или титанови плочи. Всичко това може да става в бойни условия, така че машината да се конфигурира според конкретната задача и оперативна обстановка. Гумите са с контролирано централно регулиране на налягането, имат способността run flat. Машината е изпитана да издържа на взрив на 10 kg TNT под всяка от гумите. VBCI 2 е с нови противоударни седалки за екипажа и десанта. Пожарогасителната система използва нов вид газ, който е безвреден за екипажа вътре в машината. Системата за ЯХБЗ е стандартна за този вариант. Корпусът е изграден от заварени алуминиеви листи. Двигателят е отпред вдясно, водачът е отпред вляво, командирът е зад него, а мерачът е вдясно от него. Така дори при изваждане от строя на разговорното устройство, командирът може да дава команди на водача и мерача директно. Горивото осигурява пробег от 750 километра по шосе, с максимална скорост 100 km/h.

Машината бе компанована с двуекипажен купол T40 с 40 mm оръдие CTAS и разположен отгоре дистанционно управляем модул (ROWS) на Kongsberg с 12,7 mm картечница. Трябва да се отбележи, че захранването на оръдието е без лента. Според статистиката на НАТО 45% от случаите на блокиране на оръдието се дължат на захранващите ленти за него. Според тактическите планове на френската армия машината трябва да носи 64 снаряда за основното оръдие за 1 ден бойни действия и 120 снаряда за 2 дни бойни действия. Това се обяснява с огромната кинетична енергия на специализирания боеприпас и възможността, поради високата точност, да са нужни 1-2 снаряда за унищожаване на 1 цел. Картечницата е с боезапас от 200 патрона. В купола има ПУ за 2 ПТУРС, като може да се избира между новите френски MMP, израелските Spike и американските Javelin. В десантното отделение може да се носят още 4 противотанкови управляеми ракети.

Това, което отличи демонстрацията проведена на 7 юни 2018 г. на полигон „Тюлбето“ от тези на предишните 2 компании, бе че Nexter е първата компания, която демонстрира и машина с колесна формула 6х6 за предвидените в проекта за нови бойни машини около 50 спомагателни единици. Предложението е Titus (Tactical Infantry Transport and Utility System) с колесна формула 6х6. Това е многофункционална транспортна машина, създадена на шасито на Tatra. За първи път е демонстрирана на британската отбранителна изложба DSEI през септември 2013 г.
отбранителна изложба DSEI през септември 2013 г.

image

Предназначена е за транспорт под броня на войски; бойни действия; огнева подкрепа, като за целта на покрива й може да се монтира до 25 mm оръдие; медицинска евакуация; транспорт на бойното поле на товари; мироопазващи операции и борба с паравоенни формирования.

Поради това, че за създаването й са използвани стандартни модули и системи, вече използвани в транспортното машиностроене, е създадена само за 2 години. Поради произхода си от камионостроенето, водачът не се нуждае от специално обучение, а само от професионална шофьорска книжка категория С. Няма нужда и от специално разрешение за движение по пътищата. На „Тюлбето“ машината демонстрира убедително огромната си мощ, висока проходимост през кални и влажни затревени зони, минимален радиус на завой, придвижване с висока скорост по пресечен терен.
Основни ТТ данни:
Тегло, t 23
Дължина, m 7,55
Широчина, m 2,55
Височина, m 2,73
Екипаж, души 3 (екипаж) + 6 (бойци с въоръжение)
Вътрешен обем, m3 14 (4 от тях за бойни припаси или въоръжение)

Във въоръжен вариант има екипаж от трима (командир, мерач и водач) и може да превозва 10 бойци с въоръжението им. Те влизат и излизат през рамка отзад. Командирът и водачът имат стандартни врати отляво и отдясно. Управляеми са първата и третата ос, като при скорост над 40 km/h третата ос автоматично се изключва. Двигателят е Cummins с мощност 440 к.с.

Бронята е патентована от Nexter и осигурява противоминна защита Level 4a/4b, балистична от Level 2 до Level 4 според STANAG 4569 и способност да издържа на взрив от 150 kg от IED.

И двете машини са напълно интегрируеми в системи тип C4I, като предлаганата от Nexter FINDERS (fast information, navigation, decision and reporting system), която осигурява бойно управление и ситуационна информираност на екипажа и връзка с по-горни нива на командване. При желание на клиента машината може да се оборудва със система PG Guard за защита от РПГ, която осигурява издържането от 2 до 4 попадения от РПГ на квадратен метър.




Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


VBCI T40 и TITUS овладяха полигон „Тюлбето“

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/31 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 37

  1. #1
    фАКТ! 08 юни 2018, 20:25
     
    4
     
    0

    Тия не се ли обединиха преди време с Краус-Мафей?!

  2. #2
    да 09 юни 2018, 08:26
     
    9
     
    1

    Една от целите беше нов немско-френски танк. А на това чудо най-интересното нещо е топа. На 1500 м дава по-добри характеристики от руското 57 мм

  3. #3
    d.stavrev 09 юни 2018, 18:02
     
    3
     
    1

    Отговор на коментар: #1

    Да, сега обединението се казва KNDS, трябва да създаде новия европейски танк. Остава да убедят в това Великобритания и Италия, ще видим.

  4. #4
    Интересно 09 юни 2018, 18:23
     
    4
     
    1

    Ако всичко написано е така, това е едно от най-смислените предложения за модернизацията на СВ, които съм виждал досега. 40мм си е мощно оръжие. Снимките с поразените мишени от демонстрацията ли са? Проверих на страницата на франсетата, предлагат на същата платформа и други оръди и с по-малък калибър.

  5. #5
    Факть! 09 юни 2018, 19:13
     
    1
     
    0

    Е то между тях беше лесно френската държава държи 50 на сто преди това държаха 100 от Некстер и 50 държат там една немска фамилия от страна на Краус Мафей.С италианците трудно там нещата се държат от Ото Мелара.Англичаните още по трудно там са БАЕ систъмс които са с американците по-скоро.А и тука не говорим за общ проект а направо за обща компания 50/50 иташианци и англичани изобщо няма.

  6. #6
    volxov5 09 юни 2018, 22:39
     
    2
     
    1

    поне 150 бронирани машини за пехотата

    Има една заблуда,реално са 90 БТР и 60 спомагателни машини.
    Последните с какви функции,един господ знае.
    Това е техника за 1 бригада с 3 батальонни тактически групи .

    За френската армия e VBCI 25 мм оръдие (25 M811) с двойно подаване на боеприпасите .
    Начална скорост на снаряда 1360 m/s.
    Ефективна стрелба 1500 м.
    След 16 000 изстрела ,се сменя.

    За чужди клиенти ,както при нас е 45-мм M911 /
    проект CTA ,международна програма CTWS,нова разработка, между Royal Ordnance (Англия) и на 50% фрeнcка Giat Industries в Бурже.



    За техни бъдещи VAD (8 x 8)...(VBM),английски TRACER — БМП Warrior (Mid-Life Upgrade)





    p.s

    Проблема при нас е ,политиците не знаят какво купуват БТР или БМП?
    Пътищата в Европа са добри,без дупки,
    Във Бг— то как е ?
    Ако е колесна,винетки МО ще купува ли ?
    Или гратис ,както полицейските коли !
    А технически прегледи?

    p.s.1

    И армията се радва,имаме играчки и парички за утре..

  7. #7
    Факт! 09 юни 2018, 23:06
     
    0
     
    0

    Тоя Ajax изглежда добре.Финансовата гледна точка обаче ще определи нещата.Аякса е на Дженеръл Дайнамикс което предполага че ще е скъп.

  8. #8
    volxov5 09 юни 2018, 23:52
     
    1
     
    2

    Според тактическите планове на френската армия
    машината трябва да носи 64 снаряда за основното оръдие за 1 ден бойни действия и 120 снаряда за 2 дни бойни действия.


    Преди да пишете ,прочете това

    Оръдието е с телескопични снаряди,
    Те са 6 на вид,според други данни са 5.
    Стрелба на автоматична 200 истр/мин., на единична 60 истр/мин.
    Как става ,при положение ,мерача избира целта и автомата до 3 сек,подава боеприпаса
    Начална скорост от 1500 м/с,минава до 1370 и стига над 1700 м/с
    p.с
    Чета друго,корпуса е от алуминиеви плоскости,под ъгъл.
    Руснаците се отказаха при техните БМД

  9. #9
    Факт! 10 юни 2018, 00:21
     
    0
     
    1

    Алуминия е за лекота при тия машини всичко е алуминии.А БМД-то най-малко може да претендира за добра защитеност ако това имаш предвид.Въпроса е друг като немското недоразумение ли е в смисъл че няма плавателни способности или има.

  10. #10
    volxov5 10 юни 2018, 01:10
     
    2
     
    2

    В предишните ми писания,попаднах на професора и един тъп

    Незнам,дали са Александръp Младенов и Красимир Грозев/Гроздев/

    При мене е факт!

    p.s

    Cпециално написаха .

    Алуминия е за лекота при тия машини всичко е алуминии.

    Глупости на таркалета.
    Хайде ,вие като олигофрен ,сметнете бойната маса на един танк във БА и тез БТР—и
    Разликата е от 8—10 тона.С оръдие и калибър.

    И после ми отговорете за
    плавателни способности

  11. #11
    Факт! 10 юни 2018, 02:51
     
    3
     
    0

    Споко бе човек не се заяждам питам просто.

  12. #12
    Оня там 10 юни 2018, 10:25
     
    3
     
    6

    Отговор на коментар: #2
    "А на това чудо най-интересното нещо е топа.", който дава дефекти равни на 45% от изстрелите. Това ли му е "чудото"?
    Ние си имахме едно БМП-23, което е много по-добро от тази измишльотина, НО под вещото ръководство на Кравария, унищожихме всичко.

  13. #13
    Мерач 10 юни 2018, 10:39
     
    3
     
    3

    Това нещо VBCI 2 тежи два пъти повече от БТР 82А и с над 10 тона повече от БМП3. Та се пита това БМП или колесен танк с оръдие 40 мм и алуминиева броня?! Смехория френска.

  14. #14
    Минаващ 10 юни 2018, 10:50
     
    5
     
    2

    Ахам и на тва БМП23 какъв му е балистичният компютър и системата за управление на огъня.Да не се окаже че е допотопна машина която не може да уцели нищо!

  15. #15
    ВБА 10 юни 2018, 11:12
     
    4
     
    2

    Патрия 8 колесна?!. Въоръжение по избор, което може да се произвежда и в БГ, както и мунициите. Може да се оборудват със среден и до 105мм калибър оръдейни необитаеми куполи плюс картечници с калибър по избор. Освен това цялата поддръжка, ще се извършва тук в наши предприятия на ВПК. Заложено е производство за трети страни, и има, още поради добрия офсет стига МО да се е договорило, както трябва пък и финландците са си добри в това отношение....Трябва така да е избран офсета, че БТР те да могат да се модернизират, както и да се окомплектоват с ракетни системи срещу тежко бронирани цели така и срещу въздушни...

  16. #16
    до експертченцата 10 юни 2018, 12:38
     
    2
     
    1

    Оня па вика оръдието дефекти а бе аланкоолу нали тва същото оръдие е на Аjaks-а боже тука кви пишат "военни".Нищо не става от БА а с тия тука нема и да става.

  17. #17
    Факт! 10 юни 2018, 14:45
     
    2
     
    8

    Не се карайте бе пичоуе.Аз друго си мисля що не купим турска техника имат много модерни изпълнения даже по лиценз на Патриа ще излезе много евтино съседи са ни и подръжката ще е лесна.То половин българия че и повече като население са си турци.,Хем евтино хем качествено и по-добро от разни там недодялани БМП-23 и други глупости от миналият век!

  18. #18
    Пълнача 10 юни 2018, 14:48
     
    3
     
    3

    До мерача
    а бе къде сравни това бижу с оня бтр-82А който се отваря с отварачка за консерви?!

  19. #19
    Подкрепям 10 юни 2018, 15:38
     
    2
     
    3

    До Факт!
    Прав си турците имат много добри разработки на приемливи цени точно като за нас са.

  20. #20
    volxov5 10 юни 2018, 22:25
     
    3
     
    1

    Към
    Факт!#11

    Споко бе човек не се заяждам питам просто

    Извинявам се.Него правя нарочно.

    Преди години руснаците имаха съвместна разработка ``концепция за тежка колесна бойна машина на пехотата,kлиенти от 3 .я cвят .
    Познайте с кого `` Renault Trucks Defense и Nexter Systems``.
    Само ,че с 57 мм,автоматично модернизирано оръдие С-60
    Съгласно ``Renault Trucks Defense``,БТР е имала обозначение ``Atom``

    https://bmpd.livejournal.com/621165.html?page=1#comments

    Стигнали са до макета и Дасвидание

    Имат си самолети за прехвърляне на техника,аma ние с тези Спартани ?

    p.s
    При нас ,къде е проблема ?
    Отбелязано от вас``половин българия че и повече като население са си турци плюс цигани``

    БНА е участвала,когато се сменяха имената с български.
    Само верижна техника е вървяла по горите.

    p.s.1

    От СССР имаме,над 250 лиценза за производство на оръжие.
    Само за 2017г.печалбата е над милиард и двеста милиона долара .
    Включете и цигарената афера и каптагона..
    Хм,май не знаете ?

  21. #21
    Факт! 10 юни 2018, 23:27
     
    0
     
    0

    Нямам си и на идея но е факт че този Аякс горе изглежда добре.За френските не знам прочетох че тези VBCI са били в Русия за тестове.В електрониката французите и по-специално Талес са силни примерно през 90-те руските танкове използваха на Талес оборудване за танковете които после произвеждаха сега не знам.Това едното TITUS е на Татра шаси май чехите са поръчали.както и да е.Защо не участват MOWAG вече са Generql Dynamics май но все пак имат интересни неща а и май се сглобяват в Швейцария със сигурност са сериозен играч на пазара в тая област де.

  22. #22
    Факт! 10 юни 2018, 23:37
     
    2
     
    0

    А като каза че в Русия са ги тествали ми прави впечатление че тия новите руски Курганец поне визуално приличат на тия може да са взели нещо от VBCI иначе добър вариант е и некое Брадли секънд хенд.А иначе Некстър имат и едни Грифон нови не знам що с тях неучастват според мен финансовият фактор ще окаже влияние.

  23. #23
    volxov5 11 юни 2018, 20:55
     
    1
     
    0

    Трябва се чете между редовете.
    Избираме ,това напр.

    (VBCI 2) (на френски - бронирана машина на пехотата) и представители на Nexter.

    Машината бе компанована с двуекипажен купол T40 с 40 mm оръдие CTAS и разположен отгоре дистанционно управляем модул (ROWS) на Kongsberg с 12,7 mm картечница.

    На военното изложение от 12-14 март,таз година в

    DIMDEX 2018,Doha, Qatar

    тука

    http://www.dimdex.com/

    е представена ,друга версия на Норвежката фирма``Kongsberg``
    Protector MCT-30 [Medium Caliber Turret]

    в 2 версии на без екипажен модул..30mm автоматическо оръдие Orbital ATK Mk44 Bushmaster II,{30x173},които са еднакви и с 40 mm Super Forty,показано при нас.
    Панимаеш

  24. #24
    volxov5 11 юни 2018, 21:24
     
    1
     
    0

    Предполага се ,Катар да купят ,версията предложена за БГ то,въпреки високата цена.
    Но в бонус,взимат комуникационни и информационни системи,в рамките на целят проект/
    Внимание,проекта колко време ще продължи?
    30% от населението са мюсюлмани,скоро могат да си поискат автономия!

  25. #25
    volxov5 11 юни 2018, 22:15
     
    0
     
    0

    Относно Това едното TITUS е на Татра,чета

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Nexter_Systems

    Hакратко,по една цигара``Nexter Systems SA (по рано GIAT industries z francouzského Groupement des Industries de l'Armée de Terre –производствена фирма за тяхната армия),която изработва[прави] муниции,бла лааа,лааа и т.н

    През 2014 е имала 3323 работника с оборот милиард и колко eura с Немската фирма През 2014 е имала 3323 работника с оборот милиард и 20 eura с Немската фирма Krauss-Maffei Wegmann,

    През юли е подписан договор [съгласение] с малко чакане се е появило предприятие KANT ,синоним ( KMW And Nexter Together)

    Договора е затворен на 29 юли 20 и 15 god,през декември е основан KMW a Nexter със седалищe Амстердам,
    Ново 20 стотинки

    p.s

    Иначе работи
    Tatra в Kopřivnici .

    Все едно искаш бира Budweiser

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Budweiser_Budvar

    ,ама пиете Pardál

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Pard%C3%A1l_(pivo)

  26. #26
    Факт! 11 юни 2018, 22:29
     
    0
     
    0

    Е то само тва е на Татра Титус за да го купят чехите 62 май а май и албанците имали интерес.Паживьом.За оръдието не знам мисля че е тва на Аякса(нали уж с англичаните са го правили) ако не е здраве да е.Пишат че по желание на клиентелата може да се монтира на шасито на ВБЦИ-то директно купола от БМП-3.Дали го предлагат за нас не знам.Паживьом

  27. #27
    volxov5 11 юни 2018, 22:59
     
    0
     
    1

    Благодаря за бързия отговор
    Защо гледате Татра,в Чехия ги няма,като планини
    Да ме виждате,като дву гърба камила и да мъкна
    сульо и пульо?

  28. #28
    ох, експерти 12 юни 2018, 08:53
     
    4
     
    0

    Топът на Аякс е същият, но е част от бойния модул на Локхийд Мартин. А британците имат може би най-добрата бойна машина, даже германската Пума може да отдаде чест. Тук въпросът не е в качествата на 40мм CTA оръдие. Това е може би най-скъпия боеприпас, въпреки, че 40мм "телескопични" снаряди, се рекламират с по-добри бронебойни характеристики от 40мм Бофорс, например. Френската машина не е лоша, но кой ще ни даде лиценз за производство на снарядите и поддръжка на различните системи.

  29. #29
    Факть! 12 юни 2018, 09:48
     
    0
     
    0

    Да ама е част от модула на фирмата Konigsberg или нещо подобно а те също не са за подценяване.

  30. #30
    volxov5 12 юни 2018, 22:02
     
    1
     
    1

    не са за подценяване

    За какво се купува машина с тегло на среден танк и със слабо оръдие.?

    Бтр или Бмп са 2 ри ешелон.
    Пред тях,няма танкове,модернизирани или нови ! ?
    От зад ПВО системи за защита.? !

    На ВВС им купиха,нови хвърчила,кугърчета,пантерчета,спартанчета.
    Сега се опитват нови самолетчета,за какво ?

    Те са наакани отвсякъде,но иначе са добре,пилот - президент,пилот-председател на измислена комисия .
    По изказвания и съболезнования на близките им,са превъзходни ласкатели,,,,

  31. #31
    Факть! 12 юни 2018, 22:47
     
    3
     
    1

    Живееш у времето на втората световна няма понятие среден танк.Има основен боен танк MBT(Main battle tank).По-добро тегло по-голема живучест в бойни условия по-малко тегло плаваемост ама нема живучест на бойното поле като руските недоразумения БМП.В Афганистан след като муджахедите ги правят на швейцарско сирене им слагат допълнителна броня и те губят плаваемост афганските версии на БМП-1,2.И те така.
    Армията се оплаква че няма нова техника а като искат да се купи нова техника що се купувала западна.Първо сме в Нато второ руската техника като показатели е далеч зад западната особено бронираните машини.

  32. #32
    volxov5 13 юни 2018, 00:07
     
    0
     
    1

    Живееш у времето на втората световна няма

    Сериозно?

    Световното по футбол---2018г.
    Kъде е ?

    Да знаете нещо за олимпиадата ,през 1980 в Москва !
    A резултатите и решенията ?

    p.s

    Бедна ви е фантазията,като жена

    Факть!


    p.s.1

    ь.

    Kой пише в последно време или век?

    Пехота ,не са пилоти .

    Пили..пили и проблеми

  33. #33
    Факть! 13 юни 2018, 00:34
     
    2
     
    1

    Какво ти пука за тва че бил тежък кат така или иначе ако сме умни ще вземем Ейбрамси втора ръка дет сиреч са по-тежки.Освен ако не искаш да одиш на война с т-72 маймунски.

  34. #34
    volxov5 13 юни 2018, 00:47
     
    0
     
    2

    Май ви обърнах,хастара на горе и вместо лицето си показахте задника.

    Какво ти пука за тва че бил тежък кат

    Нищо .

    Eдин капут,за вас катапулт

  35. #35
    4-ти km 13 юни 2018, 15:55
     
    0
     
    0

    Примерно...

  36. #36
    volxov5 13 юни 2018, 22:38
     
    0
     
    0

    Явно ги знаете,почнете от военният хотел,спрете се на ``Паметна плоча пред паметника с надпис „площад Авиационен“``
    Там са били служби на Генералния щаб на Българската армия, главните щабове на Сухопътните войски и Военновъздушните сили, Институтът за перспективни изследвания за отбрана.
    Като се уморите си починете

    p.s

    Катафалкатa чака,момент ,Бтр с наднормено тегло

  37. #37
    обектив 14 юни 2018, 11:56
     
    0
     
    0

    До Оня там
    Абе другарю Оня там дето твърдиш, че БМП 23 е "по-добро от тая френска измишльотина" би ли дефинирал по-добро в тоя контекс? Кои точно характеристики сравни. И още един въпрос. Защо, според експертното ти мнение, руските военни се возят ВЪРХУ а не ВЪТРЕ в техните БТРи и БМПта?
    За един приятел питам.

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker